• Jenny_­Åland
    Äldre 1 Aug 18:26
    14095 visningar
    97 svar
    97
    14095

    Gifta sig på Åland

    Jag såg en tråd som handlade om att gifta sig på Åland. Tyvärr hade den hunnit bli stängd för svar... Så jag startar en ny! Yllo och andra som gifter sig/har gift sig på Åland. Välkomna hit :D

  • Svar på tråden Gifta sig på Åland
  • Ninno - 79
    Äldre 2 Oct 06:04
    #0

    Tant Blå!
    Grattis till köpet. alltid kul när man hittar nåt man känner sig så där riktigt nöjd med!

    Yllo & Jenny!
    Hade ni trevligt i helgen? Hittade varandra och så? Önskar jag kunde ha varit med, men men... Sitter på jobbet just nu, ska snart få gå hem och sova. SKÖNT!!! Sen är jag ledig en dag, så då ska det till att skrivas tackkort så vi får dem gjorda nån gång!

  • Yllo
    Äldre 2 Oct 07:33
    #0

    Va kul tant blå!! Visst är det en härlig känsla att hitta klänningen med stort K Förstår att du är ivrig att gifta dig nu så att du kan ha din underbara klänning. På din beskrivning av den låter den helt underbar!!

    Jo, Jenny och jag hittade varandra utan problem. Det var tråkigt att inte både du och tant blå kunde komma med Ninno. Jag tyckte vi hade det riktigt trevligt... ser fram emot flera bröllospträffar hemma på holmen.

    Kom tillbaka hit till Sverige igår och sitter på jobbet igen.. Usch vilken hemlängtan jag har till Åland, men jag får nog ge mig till tåls några år till innan jag lyckas övertala min man om att flytta dit....

  • Ålands­fru
    Äldre 2 Oct 14:03
    #0

    Jag ler fortfarande bara jag tänker på min klänning :) Jag har nog aldrig varit så nöjd med ett köp någonsin! :)

    Vad roligt att ni hade det bra i lördags! Kanske jag kan följa med på en bröllopsträff lite senare, i vår eller så...

    Vad jobbar ni åländska brudar med? Och hur gamla är ni? Har ni barn?

  • Ninno - 79
    Äldre 2 Oct 14:33
    #0

    Jag jobbar på sjukhuset, sjuksköterska. Inga barn ännu. Fyller snart 27. Själv då?

  • Jenny_­Åland
    Äldre 2 Oct 15:54
    #0

    Som Yllo säger så hade vi det trevligt. Hoppas på fler träffar och ni andra också kan komma med.

    Jag studerar till barnskötare. Inga barn ännu. Jag är 22 år.

  • Yllo
    Äldre 3 Oct 07:16
    #0

    hihihi.. Det verkar som om många av oss jobbar inom vården

    Själv jobbar jag på sjukhus i Stockholm(Huddinge) som läkarsekreterare/koordinatorsassistent/dataansvarig, är 36 år gammal och har inga egna barn, men fick två (14 och 16 år) på köpet nu när jag gifte mig. Vi har dock pratat om att eventuellt skaffa oss ett gemensamt barn... men vi får väl se hur det blir.

  • Ålands­fru
    Äldre 3 Oct 12:20
    #0

    Jag blir snart 25, min sambo är några år äldre och jag jobbar som kurator (kan inte vara så specifik, det är lätt att räkna ut vem jag är då...så är det när man bor på Åland). Vi har inga barn, har varit tillsammans 5 år då vi gifter oss. Planerar att skaffa barn direkt efter bröllopet och funderar dessutom på att bygga hus...vi gör allt på en gång! :)

  • Yllo
    Äldre 25 Oct 07:36
    #0

    Hallå tjejer!

    Hur står det till?

  • Juniso­l
    Äldre 25 Oct 09:33
    #0

    Jag är också ålänning som ska gifta mig sommaren 2007. Kul med andra ålänningar som kanske kan hjälpa till med frågor och funderingar. Själv är jag 25 och min blivande 27. Vi gifter oss 9 juni i Vårdö kyrka.

  • Yllo
    Äldre 25 Oct 10:03
    #0

    Hej och välkommen Junisol!

    Ninno och jag är redan gifta, vi gifte oss i somras båda två.

    Självklart hjälper vi till så mycket vi kan och svarar på alla frågor som vi kan

  • Jenny_­Åland
    Äldre 25 Oct 11:10
    #0

    Välkommen Junisol!

  • Juniso­l
    Äldre 25 Oct 14:56
    #0

    Tack ska ni ha! Då kan ni kanske svara på om man kan hyra frack eller frockcoat (heter det så?) nånstans på kobben?

  • Jenny_­Åland
    Äldre 25 Oct 15:46
    #0

    Det vet jag faktiskt inte. Vi ska köpa kläder åt min blivande i Sverige. Någon annan kanske vet?

  • Yllo
    Äldre 26 Oct 13:03
    #0

    Tror inte att man kan hyra sånt på kobben, men kolla på Zygos (tror att den heter så, den där klädaffären brevid Park).

  • Ålands­fru
    Äldre 28 Oct 20:40
    #0

    Junisol: välkommen! Vad jag vet så finns det inte bröllopskläder på Åland. Åk till Ingvors i Norrtälje, det är nära och de ger superbra service!

  • Juniso­l
    Äldre 28 Oct 21:13
    #0

    Ja, jag kollade upp det där med frackar och Åland och det finns inte. Uselt tycker jag, men vad kan man göra? Jag har tänkt åka till Ingvors och titta på klänning, så jag får väl skicka dit min blivande också. ;)

  • Atzale­a
    Äldre 1 Nov 13:03
    #0

    Har inte varit här på ett tag...Vi har haft fullt upp med vårt husbygge, så bröllopsplanerna har fått lite lägre prioritet. Borde börja fixa på inbjudningskorten, hade tänkt skicka ut dom efter nyår.
    Ser att ni skrivit lite om er själva, jag ålänning sen 1½ år tillbaka, 26 år och har en liten tös på 8 månader, jag jobbar *surprise surprise* också inom vården

Svar på tråden Gifta sig på Åland