nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?
Ganska länge har jag hoppats på att vi ska "tie the knot" så att säga. Om det blir ett på-knä frieri eller om vi diskuterar fram ett förlovningstillfälle gemensamt spelar ingen större roll numera. Ej heller om det blir ett stort brakbröllop eller ett lite mindre intimt (föredrar nog det senare dock), det jag längtar allra mest efter är att få bekräfta i festliga och speciella former att vi vill leva tillsammans för alltid.
Min sambo, som är en långsam och eftertänksam man, vill dela sitt liv med mig och har sagt och visat det många gånger men något frieri alternativt igångsättande av ett mer praktiskt samtal kring det, kommer han inte loss med. Därför tänker jag att jag kan få hänga lite på BT och drömma mig bort.
Problemet är att jag har blivit lite besatt av BT tror jag och är här alldeles för ofta och inte ens kan stå för det inför min sambo! Någon gång när han hade använt min dator och såg vilka sidor som senast hade besökts förklarade jag det med att min kompis ska gifta sig om ett tag och jag vill få lite inspiration om eventuell möhippa. Som om jag ens behöver ursäkta mig?
Jag tycker det känns pinsamt inför min sambo om han fattar hur gärna jag vill gifta mig eftersom han gärna väntar lite verkar det som. Jag är rädd att han ska känna sig pressad och tro att jag är nån sorts psycho som är helt besatt fast på ett för honom obehagligt sätt.
Jag tänker ibland att det hade nästan varit mindre jobbigt om han upptäckte att jag porrsurfade än att jag spenderar mestadelen av min datortid på BT.
Ska kanske tillägga att jag inte porrsurfar..
Nån mer som är i samma situation? Och vad handlar min rädsla om egentligen? Vaddå skrämma honom? Som om det är nåt fult att längta efter nåt? Eller vad?
Ja, ni hör ju..