• Heidegger

nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?

Ganska länge har jag hoppats på att vi ska "tie the knot" så att säga. Om det blir ett på-knä frieri eller om vi diskuterar fram ett förlovningstillfälle gemensamt spelar ingen större roll numera. Ej heller om det blir ett stort brakbröllop eller ett lite mindre intimt (föredrar nog det senare dock), det jag längtar allra mest efter är att få bekräfta i festliga och speciella former att vi vill leva tillsammans för alltid.

Min sambo, som är en långsam och eftertänksam man, vill dela sitt liv med mig och har sagt och visat det många gånger men något frieri alternativt igångsättande av ett mer praktiskt samtal kring det, kommer han inte loss med. Därför tänker jag att jag kan få hänga lite på BT och drömma mig bort.
    Problemet är att jag har blivit lite besatt av BT tror jag och är här alldeles för ofta och inte ens kan stå för det inför min sambo! Någon gång när han hade använt min dator och såg vilka sidor som senast hade besökts förklarade jag det med att min kompis ska gifta sig om ett tag och jag vill få lite inspiration om eventuell möhippa. Som om jag ens behöver ursäkta mig?

Jag tycker det känns pinsamt inför min sambo om han fattar hur gärna jag vill gifta mig eftersom han gärna väntar lite verkar det som. Jag är rädd att han ska känna sig pressad och tro att jag är nån sorts psycho som är helt besatt fast på ett för honom obehagligt sätt.

Jag tänker ibland att det hade nästan varit mindre jobbigt om han upptäckte att jag porrsurfade än att jag spenderar mestadelen av min datortid på BT.
    Ska kanske tillägga att jag inte porrsurfar..
    Nån mer som är i samma situation? Och vad handlar min rädsla om egentligen? Vaddå skrämma honom? Som om det är nåt fult att längta efter nåt? Eller vad?
    Ja, ni hör ju..

• Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?
  • yrvädret

Jag hoppas någon är vettig nog att skriva en bok ifall denne har lyckats luska ut hur män fungerar....

• Heidegger

Man kanske skulle gifta sig med sig själv : bra och rak kommunikation, samma tidshorisont och många överraskningshotellnätter..

• yrvädret

Hehe - och så vet man alltid vem man vaknar upp med, och så kan man aldrig skilja sig!

• martinibruden

det finns en bok. Män är från mars, kvinnor från venus. Den är tankevärd.

Jag känner igen mig Heidegger. Även om jag inte direkt döljer mitt BT surfande. Grejen med mig är ju att jag hoppas att han friar för att det är min dröm. Jag ska försöka hålla tyst och inte prata om det med honom. Min tidsfrist är satt till nästa skottdag, men frågan är om jag verkligen orkar vänta så länge.

• Loppan06

Heidegger
    Lite så där har jag haft det. Jag fick till att vi förlovade oss i febr -04. Sedan hände inget mer. Har lagt ut lite fina pikar om att skall vi inte gifta oss. Vi skall göra det sen, har jag fått till svar. På midsommararafton gick han ner på knä och friade. Då var han redo.
    Så ta det lugnt. Det kommer tids nog. Kan hända att vissa killar tar mer tid på sig att acceptera / smälta det som skall ske.

• Yllo

Ska erkänna att jag inte riktigt känner igen mig..

Jag friade till min man förra skottdagen och fick ett JA, men sen tog det stopp. Varje gång jag försöket få honom att bestämma ett datum så tyckte han att det inte var någon brådska. Till slut tröttnade jag och släpade iväg honom till pastorsexpeditionen och lade fram almenackan framför honom och sa "Välj ett datum NU, för nu går vi in och bokar kyrkan" Då valde han äntligen ett datum den 17/6 ;-D Tyvärr så blev det inte det datum han först valde då det dök upp ett litet, men ack så viktigt, hinder. Hans dotter, som var vår tärna, skulle vara bortrest just den helgen. Nåja, han satte sig ner på nytt och valde själv ut ett nytt datum som blev den 3/6 i år

BT upptäckte jag inte förrän ca 1,5 månader efter att vi bestämt datumet... Tråkigt nog.. Önskar att jag hade hittat det innan för man får så många bra tips och idéer här, sånt som jag kunde ha behövt när jag började planera vårt bröllop. Min man visste från dag 1 om att jag var här och han tycker det är bara kul att även jag hittat en sida som jag älskar att hänga på.

Mitt råd till alla er som väntar på era frierier. Om ni märker att mannen är seg, ta saken i egna händer och dölj inte för era partners att ni hänger här på BT. Säg som det är. Att Du söker info, pratar med andra som delar dina drömmar, får tips och ger tips åt andra.

• Heidegger

ibland tänker jag att hela denna bröllopsgrejen har blivit en fix idé. Ju längre han drar ut på det desto jobbigare blir det...Men jag ska definitivt sluta smyga med mitt BT; ande...

• funnything

Hej!
    Jag tycker att det är bra att du har satt ett datum på hur länge du skall vänta. Jag fick rådet av en jobbkonsult en gång.
    Sätt ett datum, fram till det datumet kan du drömma & fantisera. När datumet kommer - gör slag i saken. Hur som helst får du ju ett svar, positivt eller negativt. Sedan får du gå vidare efter det. Lycka till!

• Lillamig

Jag försöker nog ge intrycket av att jag inte är här såååå mkt, mest för att M2B tycker att jag är lite tokig som ska planera och fundera, vända och vrida på allt (inte bara bröllopet) så jag försöker att inte spä på dettta intryck (som ju är helt rätt:):)

• Vintern2007

min sambo är/var likadan som din. Men han avslöjade vid nåt tillfälle att ett frieri kan var på gång..jag stod ut i 8 månader sedan tog jag saken i egna händer o friade själv...

i februari 2007 sker det!!! :D

Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?