• Heidegger

nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?

Ganska länge har jag hoppats på att vi ska "tie the knot" så att säga. Om det blir ett på-knä frieri eller om vi diskuterar fram ett förlovningstillfälle gemensamt spelar ingen större roll numera. Ej heller om det blir ett stort brakbröllop eller ett lite mindre intimt (föredrar nog det senare dock), det jag längtar allra mest efter är att få bekräfta i festliga och speciella former att vi vill leva tillsammans för alltid.

Min sambo, som är en långsam och eftertänksam man, vill dela sitt liv med mig och har sagt och visat det många gånger men något frieri alternativt igångsättande av ett mer praktiskt samtal kring det, kommer han inte loss med. Därför tänker jag att jag kan få hänga lite på BT och drömma mig bort.
    Problemet är att jag har blivit lite besatt av BT tror jag och är här alldeles för ofta och inte ens kan stå för det inför min sambo! Någon gång när han hade använt min dator och såg vilka sidor som senast hade besökts förklarade jag det med att min kompis ska gifta sig om ett tag och jag vill få lite inspiration om eventuell möhippa. Som om jag ens behöver ursäkta mig?

Jag tycker det känns pinsamt inför min sambo om han fattar hur gärna jag vill gifta mig eftersom han gärna väntar lite verkar det som. Jag är rädd att han ska känna sig pressad och tro att jag är nån sorts psycho som är helt besatt fast på ett för honom obehagligt sätt.

Jag tänker ibland att det hade nästan varit mindre jobbigt om han upptäckte att jag porrsurfade än att jag spenderar mestadelen av min datortid på BT.
    Ska kanske tillägga att jag inte porrsurfar..
    Nån mer som är i samma situation? Och vad handlar min rädsla om egentligen? Vaddå skrämma honom? Som om det är nåt fult att längta efter nåt? Eller vad?
    Ja, ni hör ju..

• Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?
  • Bridecilla

ja, lite press får man ju klart sätta!
    en del killar behöver en lite men välplacerad kick där bak ;)
    men sen finns det ju en gräns...

sätt lite press å lämna det där hän ett tag... låt det värka in... sen påminner du om du nu har gjort som jag gjorde...
    så att det går in att du menade allvar...

jag tror att det är rätt viktigt att inte "tjat" om det... för är det något de flesta killar avskyr så är det tjat å gnat, eller hur :)

• Cavatina

Jo, jag smyger nog lite med mitt BT:ande.... Inte att jag är här utan hur mycket, blir rädd själv ibland över hur beroendeframkallande det är.

Sambon surfar ganska mycket själv på olika musikersidor och beställer hem micar och instrument så datorn går varm här hemma minst sagt. Varje gång han beställt hem nåt och det ska komma en stor mastodontlåda hem till vår lilla lägenhet skojar han alltid om att det är en ring i det..

Ang. press på frieri så har vi en uttalad "någongång men inte just nu"-policy men i policyn ingår att det inte gör nåt om man bryter mot den, haha.

• martinibruden

Jag hoppas mitt frieri kommer nu under semestern. När annars skulle passa bättre liksom än när båda är lediga?
    Som vanligt hittar jag alla "perfekta" dagar men inte han. Har jag inte fått en förlovning innan semestern är slut så misströstar jag. Då blir det inte det här året heller.

• martinibruden

men missförstå mig inte..jag är relativt nöjd med livet ändå. Bara längtar efter att få visa omvärlden vår kärlek och få ta det ett steg längre men samtidigt är jag nöjd med livet som det är och vårt förhållande. Bara skulle vara så underbart att få den här symbolen att det är vi, nu och för alltid.

• Heidegger

Jag känner igen mig Martinibruden. Igår skulle vi på en "överraskning" och då trodde jag direkt att han hade planerat något. Han var dessutom helt upprymd och lite konstig tyckte jag.. Jag satt hela middagen och tänkte att nu kommer det men inget kom och vi gick hem och la oss. Det var det alltså..jag tror helt ärligt inte att min sambo har påbörjat planeringen av detta frieri som han så gärna vill överraska med.. Helgerna är uppbokade en lång tid framåt och en vardag tror jag inte att det blir.
    Jag börjar snart misströsta jag också...

• martinibruden

det är i varje fall skönt att veta att man inte är ensam. Ibland när jag läser mina inlägg tänker jag att de låter lite psycho. Det är ju både en dröm och en längtan och så har det blivit lite av en fix idé. Jag är lite spänd nu under de här semesterveckorna för kanske att det kommer. Han planerar nåt lite grann, det vet jag även om det inte går fort för honom. Han proriterar annat innan som nya prylar, dator och annat. Men hoppas hoppas. Vi ska bo på hotell några nätter i veckan. Hoppas hoppas.

• Heidegger

Instämmer, skönt att höra att fler går med samma funderingar. Det blir inte bättre av att vi har folk runt omkring sig som ska gifta sig i sommar och det pratas inte om nåt annat. Ibland är det svårt att glädja sig med nån annan samtidigt som man längtar så hett för egen del..

• Cattiecattie

Hej! jo ni är ju ett par stycken som har vett att smyga. Min sambo är livrädd o tycker jag e skitjobbig som tjatar om bröllop hela tiden. syrran ska gifta sig strax, därav tjatet. Visst jag vill gärna förlova mig, men det är ocksa vikigt för mig att det känns bra för honom. Svar balansgang det där.. Hör till saken att han varit förlovad 2 ggr tidigare o jag aldrig, jag har väntat pa den rätte :)
    Men men den som väntar pa nagot gott! Äh vi har bara varit ihop 1 ar sa det är ju inte en evighet direkt.
    Kanske prata med honom om dina känslor, utan att verka desperat.
    Var ärlig! han älskar dig exakt för att du är du!
    Lycka till

• Heidegger

cattiecattie:
    believe me - jag har berättat hur jag känner. Säkert lät jag desperat också.. Men ingenting hjälper :(

Nu har jag flyttat tillbaka mitt bäst-före datum för frieri till siste augusti. Sen tar jag över rodret för det där projektet. Jag menar, vi har ju redan börjat prata om hur vi skulle vilja ha bröllopet. Det är ju bara det där förbaskade frieriet som har satt sig som en stor fet slempropp i flödet!

• Kayo

Heidegger, jag tycker att du gör rätt. Själv gav jag honom ett år och han håller koll på det. Han sa till min bror att han fått tidsfrist till om ett år men att det nu snart bara är 11 månader kvar som han har på sig. Jag vet inget. Man är verkligen helt konstig när det gäller det där. Eftersom man hoppas så tolkar man gärna in saker. Min sambo sa för ett tag sen att hans pengar var slut (18000) och jag fick inte fråga vart de tagit vägen. Aha tänkte jag frieri... Nej, han hade shoppat till sig själv. Jag hann vänta ett tag innan, men kunde ju inte berätta om min besvikelse. Han hade ju egentligen inte alls sagt något som med automatik skulle betyda just det, men är man förväntansfull så är man.

Svar på tråden nån mer som smyger med sitt BT-surfande inför sambon?