1: Ingenting är farligt med denna diskussion. Men Ejnie, om det nu är ditt riktiga dopnamn
, vad spelar nick eller inte nick för roll här? Jag heter ju inte mitt nick, hela forumet är ju anonymt, eller hur? Jag har ingen aning om vad du heter i efternamn eller var du bor, så för mig får du gärna heta A1 - du och dina åsikter blir ju inte mer ointressant för det!
2: Jag har inte sagt att du är FÖR, jag har sagt att jag är EMOT. Men att diskutera fördomsfritt innebär inte nödvändigtvis att alla måste hålla med , eller hur och jag tar mig rätten att bifoga mina åsikter och mitt synsätt på saken.
3. "Jag tycker INTE att man kan eller ska lagstifta utifrån att skydda en enda part - det skulle innebära en ohygglig massa lagar som skulle hindra samtliga från att göra nånting överhuvudtaget."
Snälla utveckla det - jag vill gärna ha ett exempel. Vad är det för fel med att lagstifta för att skydda en enda part? Barnaga är t ex förbjudet för att skydda en enda part, barnet, och vad skulle vara fel med det? Jag är jättenyfiken på vad du menar.
4: Haha, du har en skön poäng där, men då är jag rädd att vi skulle få avskaffa mänskligheten helt och hållet, det finns ju sjuka män och kvinnor överallt! Jag menar bara att man ska, om man kan, minimera riskerna för förtryck och övergrepp.
5: polyGAMI eller polyGYNI, polyHOMI eller vilken poly-variant som helst, det kvittar, jag är ledsen om jag var otydlig(?). Naturligtvis ska det vara jämnlikt.