Kristy,
jag menade inte inavel - min tanke var mer åt hållet att man skulle kunna gifta sig med en vän, alltså nån som man inte har avsikt att ha en sexuell relation med. Sen kom nästa tanke att då borde man ju inte behöva ta hänsyn till incest-frågan heller, eftersom ju avsikten inte är att ha sex... Men jag var kanske för långt ute på grenen i mina funderingar.
I allafall instämmer jag med att det är en intressant ide (med polygami/-gyni), men tror att det kräver en hel del tanke rent lagstiftningsmässigt innan det skulle gå att införa. och med tanke på hur svårt det verkar ha varit att komma dithän att homosexuella får ingå partnerskap tror jag det ligger långt in i framtiden...
Ska kanske tillägga (framförallt om min lilla äslkling skulle läsa detta...
) att det inte är aktuellt alls för min del.. Men visst är det en filosofiskt intressant ide... [ Och jag tycker det vore intressant med kommentarer från ett filosofiskt perspektiv på min tanke om vita äktenskap för en grupp - inser att det är lite urflippat, men bara som en tanke?? Och NEJ (för att förebygga) jag propagerar INTE för incest...]