• Filice

3 veckor!

Hejsan, från och med imorgon ska jag börja 2-3 veckors kur med bara naturdiet.
    Det kommer vara en fest den 27 maj och jag skulle verkligen vilja se snygg ut.

Jag är dock inte så tjock, har bara lite fett runt magen [litet o litet] som jag skulle vilja få bort, skulle verkligen kunna göra allt för att bara kunna sätta på mig ett linne och ha en platt mage!

Nuvarande vikt: 70 kg
    Vill helst tappa 5-8 kg

Så om de är nån som skulle vilja haka på eller har varit med om detta så är det bara och skriva :D Hejjjråå

• Svar på tråden 3 veckor!
  • brud0610

Skrev fel förut fattas bara 1hg till 5kg.

• jocelyn

Imorgon börjar jag! Lite pirrigt; ska byta en måltid/dag mot naturdiet. Resten av maten kommer att vara inspirerad av GI-metoden men inte superstrikt (nivå 2 kanske?). Jag kör ett yogapass på morgonen och en snabb promenad + styrkeövningar på kvällen. Måttband + våg står redo!

• CassieJ

Hej. Jag vill inte alls vara "taskig" eller så.. jag bara undrar varför ni äter de konstgjorda dyra måltiderna när ni vill gå ner i vikt. Är det inte roligare och godare att äta vanlig vegetarisk kost? har förstått att det är smak av jordgubb, choklad och vanilj och själv skulle jag inte kunna känna att jag är mätt och nöjd efter att ha ätit något som smakar efterrätt...

• brud0610

CassieJ

Varför just vegetarisk kost? Just nu äter jag detta för att få en kickstart på min viktminskning. Ingen har sagt att man ska äta det för alltid. Jag ska gå över till viktväktarna när jag ätit färdigt min modifastkur.

• jocelyn

Jag är inte vegeterian! Dryckpulvret innehåller 12 gram protein och 10 gram kolhydrat. Poängen är att man skall kunna ersätta en måltid och ändå minska i vikt. Nu kommer ju inte jag köra det där 5 påsar/dag utan en måltid/dag utbytt eftersom det passar mig bättre. Sedan är det lagad mat som gäller med låg andel snabba kolhydrater.

• ÅsaJ

Hejsan

Får man hänga på här? Jag tänkte prova naturdiet nu.

Om man byter ut frukost och middag och äter nyttig lunch, tror ni att man kan gå ner 5-6 kg på 5 veckor? Jag rör mig inte så jättemycket men cyklar ca 7 km om dagen (när det inte regnar).

Jag vet inte hur det är med er men för mig är inte det jobbiga att byta ut måltider, utan att skippa godis och sötsaker, det kommer bli jättesvårt!!

• brud0610

ÅsaJ

Jag åt naturdiet förra veckan och jag fuskade oxå åt lite chips och lite annat. jag gick ner 1.6kg på en vecka,före det åt jag nutrilett och nu äter jag modifast och har gått ner 4.9kg på 3veckor.

• brud0610

ÅsaJ
    du ska äta 5måltider om dagen med naturdiet är det 5påsar. Frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag.

• ÅsaJ

Brud 0610;
    Det låter ju bra det där.

Om man inte byter ut alla mål så äter man väl som vanligt övriga, alltså om jag vill byta ut frukost och middag äter jag mellanmål, lunch och mellanmål som vanligt (fast nyttigare)?

• brud0610

ÅsaJ

Det låter bra det.. Idag har jag gått över 1mil förbrännt 985kcal.. hihi Jättestolt över mig själv.

• dolly_

Hej ja tänker me gå ner i vikt nu sanbbt, men ja äter 2 knäcke bröd till frukost, fisk me sallad till lunch och 1-2 knäcke på kvällen, de har funkat bra innan. ? många promenader. Jag väger nu 63 och vill gå ner till 53-54 . Gick upp på grund av graviditet.! men nu ska de bort =)

• brud0610

Jag går 3promenader varje dag a 3.3km ca 1mil om dagen. Förbränner ca 900kcal om dan.

• ÅsaJ

Hur räknar ni ut hur mycket ni förbränner?

Det verkar ju kul att göra så man har lite koll på vilken nytta cykelturen/promenaden etc egentligen gör.

• brud0610

Jag har en stegräknare som är inställd på min vikt som räknar steg,kalorier och kilometer.

• Millan28

Hoppar in lite sent...

Jag är inne på dag 10 av 14 på min naturdietkur. Äter dock mest bars och ready-to-drink-drycker då de är mycket godare än pulvret. Jag har fuskat 2 ggr men det var planerat så det räknas nästan inte , ena gången var det middag + öl för en kollega som slutade och andra gången var i lördags då jag och sambon (som också äter naturdiet) åt lite grillad fisk och ris.
    Vi kompletterar dessutom kuren med lite frukt och grönt för att det ska kännas lite matigare.

Jag ligger inom gränserna för normalvikt men vill gå ner lite till innan mitt bröllop om en månad. De här 10 dagarna har jag gått ner 3 kg, och det är 3,4 kg kvar till min absoluta drömmålvikt.

Jag tränar mest cykling och löpning. Cyklar 1,5 mil mån-fre och springer 3ggr/vecka. De dagar det blivit mycket träning har jag bara ätit en bar extra. Jag har under den här perioden även lyckats öka mina löptider och har inga problem att leva på naturdiet, förutom att jag är less på allt som smakar choklad och längtar efter vanlig mat då....

• jocelyn

Åh hjälp... Jag kan inte få ner det läskiga pulver-drickat. Spelar ingen roll om det var varmt eller kallt, det går bara inte att svälja. Vad gör man nu? Stretar på med GI kanske? Poängen är ju att man ska lägga till pulver i början om inte maten "räcker till" för att sedan äta mer kolhydrater och skippa näringspulvret. Men jag kan bara inte med det, det går liksom inte.
    Jag ger upp pulvret.

Är det någon av er som provat CUUR eller liknande? Kan det vara en idé? Erfarenheter?

• melleni

Hejsan Alla

Jag förtår att man vill gå ner snabbt till vissa tillfällen men vill bara varana för att det kan slå tillbaka dubbelt så hårt sen. specielt om man bantar på enbart drycker. Att gå ner i vikt lite snabbare så kan jag ge er ett tips att tänka på vad vad ni äter och minska på storlekarna i maten.Öka sallads intaget. Allt små ätande ska bort, detta för att kunna nå sitt mål. Och då menar jag att man inte kan unna sig
    någonting. Det är viktigt att kroppen får i sig den närigen den behöver.
    //Hälsoutvecklare

Svar på tråden 3 veckor!