• Filips tjej

Nu sjutton ska jag göra det!

168 cm. 73 kilo. BMI 25,86. Fett% 27,8.

Till bröllopet i juni ska jag gå ner till 65 kilo.

Min strategi är träning 3-4 dgr/vecka och jag ska dra ner på kolhydrater och äta matiga grönsaker och proteiner.

Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!
  • ElinElinL

Hej! Jag behöver också trimma till kroppen lite och gå ner i vikt.
    Just nu är mina mått 167, 73... bmi vet jag inte rikigt! Men som ni ser så behöver jag gå ner i vikt. Jag skulle vilja ligga på ca 65 kg.

Skulle vara kul att ha några att "arbeta" med som kan pusha och hjälpa varandra!

Intresserad?
    Elin

• ninonica

ElinElinL:
    Välkommen!
    Ditt BMI är ca 26,2. Du har ungefär samma mått som jag och Filips tjej.

• ElinElinL

ninonica
    Tack! Nu ska jag kämpa på ordentligt... vill kunna liga på stranden och tycka att min kropp är ok iallafall...

Kul om vi kan "hjälpa varandra" Vore kanon!
    Ha en bra helg!

• ninonica

Har varit på bröllopsfest idag. Bröt mitt läskförbud genom att dricka ett litet glas cider, tyckte det skulle se för knasigt ut att skåla med vatten när de andra hade champagne. Till maten drack jag dock vatten. Det bjöds på kall buffe. Jag åt lite potatissallad, en bit bröd, lite kallskuret och sen smaskade jag på frukten som fanns. Goda meloner, mango, vindruvor och lite jordgubbar. När det var dags för tårta fanns det säkert tio sorter att välja mellan. Jag har ju lyckats hålla mig helt borta från sånt de senaste veckorna, men eftersom det var böllop så kändes det lite dumt att banta. Så jag tog en liten bit chokladtårta. De andra gästerna lyckades sätta i sig en hel massa.

Kom hem redan vid halv tio, så vi åt en god sallad med prosciouto och fetaost. Så nu känner jag mig lagom mätt. Är ganska nöjd ändå över att jag inte åt så mycket onyttigt. Synd bara att det inte ger resultat på vågen.

• ElinElinL

ninonica

Jag tror inte att det gör något om man gör så ibland, man kan inte vara stenhård mot sig hela tiden, man måste få unna sig fest och gott att äta ibland tycker jag :)
    Tycker du gjorde helt rätt som åt lite tårta... som sagt man måste få unna sig det ibland.
    Som du säger - de andra gästerna äter ju ändå massa mer, så du är duktig i vilket fall.

Sov gott!

• ninonica

Efter att ha gått upp i vikt igen andra veckan så pekar vågen äntligen neråt.
    Har vägt 70,6 kg två mornar i rad nu. Trots att jag inte har motionerat nånting alls senaste veckan. Om precis en vecka åker jag till Malmö, hoppas på att jag har kommit under 70-strecket tills dess. Vore trist om jag går upp lite igen. Lyckas jag ska jag sätta upp ett nytt mål när jag kommer hem igen. Hur går det för er andra?

• ElinElinL

ninonica

Igår började jag och min sambo att äta lite nyttigare mat, inget halvfabrikat, inget godis mm. Jag hoppas att det kommer resultera i att vikten minskas lite, eller att det iallafall syns runt midjan. Träna gör jag ca 3 till 4 gånger i veckan. (Fast jag har lyckats dra på mig en förkylning nu, så det är lite trist)
    Bra med mål, man behöver både långsiktiga och kortsiktiga mål, annars klarar man det inte...

Hoppas det går bra för er andra!
    Elin

• *Petronella*

behöver bli peppad, så jag tänkte jag skulle hänga på här. Vill gärna gå ner lite till sommaren, vet att det är sent men bättre sent än aldrig

Jag är 160 lång o väger 60 kilo vill gärna gå ner till iaf 55 kg. Går varje dag, tänkte ge mig ut nu faktiskt (så fint väder!)

• ElinElinL

*Petronella* och ni andra

Ska vi peppa varandra? Jag vill också minska ca 5 kg till sommaren.
    Hör gärna av dig till mig på mail eller msn elinlarsson@spray.se
    (Det gäller er andra också, vi behöver kanske hjälpa varandra)

//Elin

• *Petronella*

Elin, ett mail ligger o väntar på dig. Vore super om vi kunde "heja på" varandra. Har precis kommit in från en härlig vårpromenad, men nu är jag lite småsugen o hungrig. Visst är det hopplöst. Hur kommer man ifrån det?

Jag brukar ta en frukt eller borsta tänderna o skölja m flour (får inte äta/dricka efter sköljningen). Men ni kanske har ngra goda tips?

• *Petronella*

ingen som är inne på den här tråden längre?

• Filips tjej

Jo, men det går inge vidare för mig....

• ninonica

Dags att åka till Malmö om några timmar. Vet inte riktigt om jag nådde mtt mål att komma under 70 kg innan resan. Min våg vill nämligen inte bestämma sig. Idag har den visat allt mellan 69,5 kg och 70,5 kg. Mest 70,2-70,4 kg. Men jag får nog ändå vara nöjd, det är nog först gången på ett halvår som jag har skymtat en 6:a på vågen. Dessutom fick jag min mens igår, så det är lite svårt att veta om vikten verkligen är rättvis idag.

Skriver igen när jag kommer hem från Malmö, då ska jag sätta ett nytt mål...

• ninonica

Det händer inte så mycket i den här tråden... Hur går det för er??

Nu är jag hemma från Malmö igen. Har ätit en del gott, efterrätt på konferensmiddagen, en mjukglass innan tåget gick hem och några godisbitar. Och så några glas vin. Men jag verkar ha stått still i vikt i alla fall.

Nu är det dags för ett nytt mål. Väger 70,5 kg nu, vill gå ner till 66 kg till jobbets sommarfest som är om en månad, den 15:e juni tror jag. Så nu är det väl dags att komma igång med motionen, annars kommer det aldrig gå. Men idag är det vilodag eftersom jag är rätt slut efter Malmötrippen.

• ninonica

Är det BARA jag som skriver här?

Äntligen under 70-strecket! Vågen stannade på 69,5 idag. Trots kladdkakemuffinsen som jag mumsade i mig igår.

Måste verkligen komma igång med att motionera, annars lär jag aldrig komma ner till 66 innan sommarfesten. Dagarna rullar förbi så fort, och jag har inte energi till nånting. Om det fina vädret ändå kunde komma tllbaka så skulle ju lusten att vara utomhus öka i alla fall.

Hur går det för er andra?

• Marie H

Jag är också 1,68 lång och vägde 76 kilo när min sambo friade. Samma dag började jag tänka på vikten, man har ju fått sina "sambo kilo" haha! Iaf, idag väger jag ca 69 kilo, har gått ner stabilt med mycket träning och bra mat, dricket dock två NaturDiet om dagen istället för mat. Men visste tryter humöret och orken för att fortsätta ibland.. Gifter mig i augusti och planerar att minska en del till.. =)

• ninonica

Marie H: Jätteduktigt! Hur lång tid har det tagit?

Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!