• Filips tjej

Nu sjutton ska jag göra det!

168 cm. 73 kilo. BMI 25,86. Fett% 27,8.

Till bröllopet i juni ska jag gå ner till 65 kilo.

Min strategi är träning 3-4 dgr/vecka och jag ska dra ner på kolhydrater och äta matiga grönsaker och proteiner.

Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!
  • Nightingale

Jag kan ju joina tråden!

175cm 74 kg, ska ner till 68 (igen)
    Har som mest vägt 95kg.

Nu försöker jag äta enligt GI.
    Äter bra i övrigt har vägt runt 69-70 lääääänge, men min sambo började köpa hem chips flera dagar i veckan och jag kunde inte låta bli dem... ska inte skylla på honom, men jag brukar ha bra karaktär så länge jagi nte har något hemma!

Dock kommer mina planer att raseras något pga romresa 24-27/4, men det är bara att fortsätta efteråt!

• ninonica

Välkommen Nightingale! Kul med en till sjuksköterska som vill komma i lite bättre form.

• Nightingale

japp, är superirriterad på migsjälv. Jag är SUPERNÖJD med att väga mellan 68-69, äter oftast rätt och rör mycket på mig. VARFÖR ska man släppa efter???

Det är ju aldrig någonsin värt det... och de sista fyra-fem kilona är alltid värst.

• Filips tjej

Det går skiiitdåligt för mig. Jag har iochförsig inte vägt mig på en vecka men efter all påskmat och allt stillasittande känner jag mig rätt så däst.

Imorgon är det arbetsvecka och nya tag!

• Princessa

hej! Är det nån som vet adressen till en sida där man kan räkna ut bmi, fett% och allt möjligt? Vet att den har funnits på btnån gång, men hittar den inte och minns den inte! Nån som kan hjälpa?

• ninonica

Jag har ingen aning om vad det är för sida. Men BMI kan du ju enkelt räkna ut själv.

• ninonica

Så, nu har jag varit och simmat! Promenaderna går det dock sämre med, är för frusen av mig för att promenera sent på kvällen när maken har tid. Men nu börjar ju våren komma igång ordentligt så det ordnar sig nog. Samma sak med att cykla till jobbet, jag börjar ju 21.15 och slutar 7.15. Inte de varmaste tiderna på dagen direkt. Funderade på att cykla ikväll, men jag skulle behöva ta med mig min laptop och det vill jag inte göra på cykeln. Lätt att hitta anledningar till att inte röra på sig. På fredag kommer en kompis på besök från Göteborg och stannar till på måndag. Så om det är fint väder i helgen kan jag släpa ut honom på promenader när maken jobbar...

• Nightingale

Jag sprang faktiskt fem km igår, det har jag inte gjort sedan i höstas! SÅ det kändes toppen. Jag går eller cyklar till jobbet varje dag utöver vanlig träning, så det är ju inte det som är felet

• Eviseen

Heelluu... För mig går det käpprätt åt (...) med motionen! Men med kosten är det bättre! Jag äter mindre portioner och småäter inte =) Våger står iaf på 71,5 (gick tom upp lite förra veckan!)

Kanske är de så att ja behöver träna för att få resultat.. Men efter att ha gymmat o tränat ganska intensivt i 4 månader har jag tappat motivationen för det TOTALT!

=(

Hur gåre för er???

Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!