• Filips tjej

Nu sjutton ska jag göra det!

168 cm. 73 kilo. BMI 25,86. Fett% 27,8.

Till bröllopet i juni ska jag gå ner till 65 kilo.

Min strategi är träning 3-4 dgr/vecka och jag ska dra ner på kolhydrater och äta matiga grönsaker och proteiner.

Någon som vill vara med?

• Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!
  • CVM

Hej Tjejer!

Själv behöver jag inte gå ner i vikt, men ville bara säga att jag tycker att ni är jätteduktiga. Det är alltid bra att ha påhejning från någon annan.

Så lycka till allihop!

Kram från lilla mig

• Filips tjej

Tack så mycket.

Heja oss!

• ninonica

Cyklade till jobbet idag för att fixa med lite papper. Blev kvar några timmar och lyssnade på information från Semper. Det bjöds på fika, men jag lyckades låta bli att ta. Innan jag cyklade hem igen dök det upp någon chokladtårta också, men jag avstod även den. Tog en pastasallad på stan istället. Brukar alltid dricka cola till, men jag tog vatten istället.

Ikväll har maken lagat jättegod mat. Ugnstekt potatis, ugnskokt lax och vitvinssås. Riktigt mumsigt!

Blev dock ingen kvällspromenad idag, och inte igår heller. Men i morgon ska jag iväg och simma. Och så är både jag och maken lediga, så då kan vi ta en promenad på eftermiddagen om det är fint väder. Blir så sent när han jobbar och det är ju fortfarande rätt kyligt på kvällarna.

Är dock rätt nöjd över att jag har hållit mig borta från godis och läsk i tre dagar nu.

• Eviseen

Hej! Duuuktigt ninonica! Jag var inte lika duktig när de var påskfika på jobbet, men jag tog bara en liten bit vetebröd!

Jag var och prövade jeans idag - en strlk mindre!!! Har alltid varit en 27:a men idag fick jag på mig flera 26:or som tom satt bättre (och flera märken också!)
    Det gav verkligen motivation! Så ut och pröva byxor tjejer, när ni känner er gladlynta!

Hur går de annars?? Ngn som har ett bra tips så bra mat, de e lätt att de blir samma sak... u know =P

Kram!

• evig trohet

Nu blir jag förbannad, man hör dagliegn om olika "dieter", man ska använda för att gå ner i vikt.jag vägde nästan 100 kg och jag är 1.82 , jag har inte använt någon diet allas, utan bara tänkt på vad jag har ätit och rört på mig väldigt mycket,, vilket jag fortfarnde gör, gör jag inte det varje dag blir jag galen, det har blivit som ett gift för mig.vad jag vill säga är att sluta med alla dieter, ocg ät på precis samma sätt, men rör er mera.det funkade på mig, i dag är det äldre människor som ger mig beröm för att jag har fått en sån fin kropp.Jag väger 92, jag är inte helt färig än, jag vill väga 90.
    LYCKA TILL ALLIHOP

• ninonica

Hur går det för er?

För mig går det dåligt med motionen, men med maten går det bättre. Har inte druckit någon läsk alls på en vecka, och bara ätit fyra SMÅ godisar på hela veckan(trots att det finns ett jättestort påskägg på jobbet). Ska jobba i natt igen så jag hoppas att jag kan hålla mig borta från godiset. Igår natt fanns det både påskägget, kakor och läsk och jag klarade mig med bara två små godisbitar. Är rätt nöjd med det.

Nästa vecka ska jag ta tag i motionen. Måste ju om det ska börja hända något.

Glad Påsk på er!

• Eviseen

Hej! Ja med maten går det bra för mig, åt lite igår men det var allt (1 hg) under påsken.

Jag ser inga resultat =( Ngt hg borde väl synas ..=((

• ninonica

Eviseen: Du har ju inte särskilt mycket att ta av, du låter ju redan väldigt smal...

• ninonica

Måndag morgon (i alla fall enligt min dygnsrytm). Jag har precis vägt mig. För en vecka sedan vägde jag 73,4 kg. Idag väger jag 71,5kg. Nästan två kg på en vecka!! Då har jag inte ens kommit igång med träningen än, utan bara varit stenhård med att inte dricka läsk, äta fikabröd och godis (förutom några små godisbitar).

• ninonica

Det är ju bara jag som skriver här... Hur går det för er andra?

Svar på tråden Nu sjutton ska jag göra det!