Nyårsafton 2006!
Är det fler som har planerat sitt bröllop till nyårsafton i år, 2006?!!
Hade varit såå kul att ha någon att dela "sin" dag med!!
Är det fler som har planerat sitt bröllop till nyårsafton i år, 2006?!!
Hade varit såå kul att ha någon att dela "sin" dag med!!
Dubbelbröllop05
Vi gifter oss i Korsholms kyrka.
Det vore nog kul att chatta nån dag. Jag studerar så jag är oftast vid datorn på kvällarna. Men nog har jag ofta möjlighet att chatta dagtid oxå.
Bra ide det där med julgransbollar...
Hade ni något färgtema? Vi har inte bestämt oss ännu men jag har tänkt mig typ mörkblått, vitt och silver, eller mörkblått, vitt och guld...
Har du tid nu?
Missade dej...
Jaha då har ena prästen sagt nej. Han skulle visst resa bort då... Hoppas vi får tag på plan b i veckan...
Nu har vi fixat en präst! Jippie...
Hur går det för er andra? Kommer ni någon vart med planerna eller står det helt still?
Präst fixad,
båda lokalerna bokade,
fått in ngr offerter från cateringfirmor, inbjudningarna finslipas just nu,
klänning fixad (saknar dock jacka/kappa samt ev bolero).
Vårt största dilemma just nu är att fixa en buss med chaufför som kan transportera gästerna hem (festlokalen ligger 1 mil utanför stan, och att få taxi efter 12 slaget i vår stad är näst intill omöjligt).
Det går ju att anlita ngt bolag meningen har svarat på vår offertförfrågan än, det är väl ingen som vill på nyår .
Själv då hönapöna, har ni mkt klart?
hmmm få se nu...
Klänningen är klar men måste fixa underkjol till den... Behöver också en kappa eller cape...
Kyrka och festlokal bokad...
Prästen bokad...
Håller på med att forma inbjudningskorten...
Sen är det massor som jag funderar på hur det skall se ut som frisyr, bukett m.m.
Höna pöna, när ska ni skicka ut inbjudningarna och när sätter ni osa?
Vi kommer att skicka inbjudningarna i slutet av augusti eller början av september... O.S.A. är inte bestämt än. Vet knappt hur inpå det brukar vara. Kan det vara en månad, en och en halv månad? Mitten av november kanske inte vore så dumt med tanke på att det är jul å så innan så att man hinner med alllt som skall fixas...
hej på er!!!
Här är en till som gifter sig på nyårsafton!
detta är klart för oss, kyrka med präst, min kläning hans kostym, inbjudningarna är snart klara, vi ska nog skicka dom nu i slutet av juni för vi har långväga gäster sen har vi satt osat redn 1november pga att senare kommer alla bli så upptagna med julstök och glömma bort att osa. vår festlokal är oxå bokad.
ja de va lite från mig
har lite frågor oxå, vad ska ni ha för skor? över axlarna?
Hej fie84, kul me fler nyårsbrudar,
Skönt å höra att vi inte är de enda som skickar ut inbjudningar tidigt, vi har oxå långväga gäster samt att näst intill alla behöver fixa barnvakt osv. Vi håller på att finslipa inbjudningarna nu, sen ska de iväg. Spännande värre!
Jag ska ha "vanliga" brudskor, dock inte med öppen tå hoppas på att vi inte behöver vara ute mer än att jag klarar mig så. Det där att ha över axlarna... ja har lite problem att hitta ngt som jag blir nöjd med. Jag vill dels ha ngt att "dra över axlarna" inomhus, har en axelbandslös klänning, men jag vill ju såklart även ha ngt rejält att ha på mig när vi ska åka mellan ställena. Jag vill ha ngt hyfsat kroppsnära då min klänning är av sjöjungfru modell, men det är inte lätt att hitta ngt.
Har du hittat ngt, Fie84?
Va alla nyarsbrudar har kommit langt i planeringen. Borde nog ta mig i kragen och fa nat gjort.Jag har bara bokat kyrka festlokal och fotograf.Inbjudningskorten har jag inte ens borjat med. Har planerat att skicka ut de forst i borjan av oktober.
Nu har jag i alla fall kommit nästan halvvägs med inbjudningarna... Just nu skall jag spraya spackelnät i guldfärg! Låter myska, jag vet men det blir tjusigt i alla fall...
Kul att de flesta verkar ha kommit igång nu. Själv vet jag inte riktigt vad nästa steg att ta tag efter att inbjudningarna är klara... hmmm... Det blir nog som alltid, i sista minuten kommer man på allt ;)
minimi1 = mimsan75
YEEES !!!
Nu är även buss + chaufför fixad, hade sån tur då min m2b,s bror,s kompis kompis som tydligen har bussar var anlitad på en fest min m2b spelade på i helgen. De ställde upp, kommer dessutom få "kompispris". SÅÅ skönt då nget annat bussbolag svarat på vårta offert förfrågningar.
Oj vad ni hinner med tjejer!!
Jag vet knappt vad jag gjort, vad som ska göras och vad som redan borde varit fixat!!
Nä, skämt åsido, det känns bra. Vilket gör mig lite orolig! Kyrkan är bokat, prälle är på G, Lokal fixad, klänning beställd, tiarar ordnad, menyn nästintill färdig, likaså serveringspersonal. Inbjudningskorten är nästan klara, ska skickas ut snart, sista osa 31 augusti. Toastmasterna är helt med, han fixar festprogrammen.
Det känns riktigt lugnt, men antagligen kommer vi få ett antal kallduschar innan vi är färdiga!!
Jag tänkte faktiskt hitta ett par vita stövlar att ha på mig. Värmen bra oxå. Sen vill jag hitta en snövit eller ljusgrå ullkappa att ha på mig under dagen och kvällen, vi transporterna!! Jag tänkte att jag skulle sy två muffar, en till mig en till tärnan, som vi kan ha våra små frusna händer i.
Jag ser sååå mycket framemot bröllopet!! Härligt!!
Kram tjejer