• Brud nyårsafton 06!!

Nyårsafton 2006!

Är det fler som har planerat sitt bröllop till nyårsafton i år, 2006?!!

Hade varit såå kul att ha någon att dela "sin" dag med!!

• Svar på tråden Nyårsafton 2006!
  • freeeda

Funderar lite smått på att välja nyårsafton -06.
    Men hur ska ni göra med nyårsfirandet? Kommer er bröllopsdag präglas av att ni valde just den dagen?? 12slaget?

Känner gästerna att det är ok att fira nyår (då de kanske är bjudna på roliga fester) på ngn annans bröllop?

• Mimsan75

Freeeda

De reaktioner vi har fått från vår omgivning är att de tycker att det ska bli jättekul att gå på bröllop på nyårsafton. Kan ju vara pga att i vår umgängeskrets har de flesta barn som är mellan 2-10 år och de känner många att de *äntligen* får en anledning att be om barnvakt på nyårsafton och faktiskt gå på *riktig* fest.

Tolvslaget ja, det tänkte vi skåla in med fyrverkerier, typ som vanligt...

Har svårt att tro att ett "vanlig" nyårsafton skulle "ta över" bröllopsstämmningen.

Sååå självklart tycker jag att du ska gifta dig då...

• CKL

Vi tänkte "fira" tolv slaget ungefär som mimsan75...Det ända jag funderat lite på är att hur det blir att fira bröllopsdag i framtiden på nyårsafton.På nyår är man ju oftast tillsammans med sina vänner, men jag vill ju lixom fira min bröllopsdag ensam med min kära.Men kanske man först hinner fira lite på tu man hand och sedan umgås med sina vänner.

• Mimsan75

CKL

Du har en poäng där med att fira bröllopsdag... hm .. tänkte inte på det...
    MEN !!! Vi lär ju iaf inte glömma bort vår egen bröllopsdag !!! eller hur ? ! Vart ska du gifta dig?

• Brud nyårsafton 06!!

Jag har inte heller fått några negativa kommentarer. Alla är positiva till att få fira nyårsafton på ett lite annorlunda och mer romantiskt sätt.

12-slaget hade vi nog oxå tänkt fira som ni säger, sen är det ju lite roligt att efter några timmar kunna säga att man gifte sig förra året!!

Ja, tänka sig, snart är det bara 8 månader kvar!! Huah!!

• Brud nyårsafton 06!!

Hönapöna, vi har färgtema rött och silver. Våra ringar är i vitguld, så därav silver, rött för kärleken.

• Mimsan75

Brud nyårsafton 06

Ja.. visst går tiden fort ! Vi hade tänkt skicka ut inbjudningarna väldigt tidigt då istort sett alla måste ha barnvakt samt att en del reser låååångt, men vi har fortfarande inte lyckats få klartecken på själva festlokalen då den precis har tagits över av en nystartad golfklubb som inte har bestämt sig för vilka som ska driva själva restaurangen och uthyrningen av festlokalen...

Lutar åt att vi får ta plan B, men den lokalen är inte lika mysig tyvärr :( men man kan ju inte vänta för länge heller då det som sagt är ett datum då folk gärna ställer till med stora fester o alla lokaler kan bli upptagna.

Bor du i Vilhelmina?

Förstår att det kan vara svårt att hitta klänning när man är så lång som du och SMAL dessutom, nyfiken bara: är alla färdigsydda klänningar för korta för dig?

• CKL

Mimsan75
    Vi gifter oss i Finland. De e nog bra att vi gifter oss på nyår för då kommer min blivande man säkert ihåg vår bröllopsdag. Han e dålig på det där med att komma ihåg datum..

• Mimsan75

Samma gäller det för min m2b... bor ni i Finland eller är det bara ngn av er som kommer därifrån?

Är själv 3/4 finne...mormor och pappa kommer från finland.

• CKL

Mimsan75

Vi bor i Finland, är finlandssvenskar.

Svar på tråden Nyårsafton 2006!