• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • Bröllopstokiig

Just det! September bride - jag glömde gratulera dig coh berätta hur fantastiskt duktig du är!!!!!!!!!!!!! Vilken kvinna du e!

Yessiii - du är också en riktig pärla! Jag tycker verkligen att du ska unna dig att äta på din examen - DET ÄR INTE ATT SYNDA. Jag tycker att om man går på ren kur så ska man gör det men om det kommer tillfällen som jul, påsk, examen eller andra VIKTIGA tillställningar - då ska man bestämma sig tidigt huruvida men ska äta eller inte. Ang valborg så bestämde jag mig för att inte äte i fredags förra veckan. Nu har jag bestämt det så nu blir det så och då lever jag därefter. Då kan jag i god tid förklara för nära och kära varöfr jag inte kommer eller varför jag kommer men inte äter och dricker som alla andra. Bestäm dig i tid och vela inte! Det är jättebra att du redan nu har bestämt dig för att du SKA FÅ ÄTA DÅ!!!

Mastermind - helt fantastiska resultat! Jag vet hur det är - jag kan låta bli att väga mig men det beror på att jag inte har vågen hemma. Men måtten - det blir nästan var tredje dag!

kareena - jag vägde 68 förra måndagen och är 165cm. Jag vill gå ner 13 kg så jag väger 55 kg till sommaren. Känns inte ett dugg ommöjligt med tanke på att jag brukar tappa 2,5 i veckan men naturligtvis, som jag skrev i ett av min förra inlägg. De sista "trivselkilona" är de värsta att ta. Tar antagligen mycket längre tid - men jag har stora förväntningar i alla fall. Men om jag inte har lyckats komma un det där förbaskade 60 kilosstrecket innan maj är slut då går jag över till gi. För jag ska ta me fan klara detta. Men sen vet jag att jag trivs jättebra med mig själv på 60 kilo.

P&K

• Mastermind

*Vårblomma* - Tack! :) Jo, jag springer också på toa stup i kvarten, haha. Det känns som om hela jag består av vatten. ;)

MimmiMus - Tack! :D Jag brukar vanligtvis alltid väga mig varje dag när jag är på nån sorts diet, men som någon (du?) skrev innan; då jämför man ju bara resultatet för varje dag, och även om man gått ner flera kilon på en vecka så kan man bli besviken för att det bara är 2-3 hekto sen igår. Och jag vill inte gå på den niten igen. Denna gången är det på riktigt! Jag ska gå ner all min övervikt och leva ett hälsosamt liv, vem vet, detta kanske är min sista utväg? Så jag tänker absolut inte ge upp. :) Inte när det är så lätt och jag är piggare än nånsin.

• MimmiMus

1,7 bara!

Jag är jätteledsen för jag trodde faktiskt att jag hade gått ner minst 3 kg.

Men jag vägde mig trots allt hos konsulenten för jag kände mig alldeles för töött föratt gå till gymmet. Det var juh på gymmets våg jag vägde mig förra veckan!

Jag försöker liksom hitta orsaken till varför jag inte tappat mer denna första vecka.

Jag har mens - det kan gott och väl vara orsaken. Kanske att det hade kunnat vara lite till om det inte hade varit så.

Eller så beror det helt enkelt på att jag går ner långsammare nu. Undrar om det faktum att jag under förra veckan sällan fick i mig 3 drinkar om dagen kan ha påverkat. Att jag har satt min kropp i svält.

Jag vet inte...

Jag väger nu 66,3 i alla fall.

Det enda positiva är att alla säger att det syns.

P&K

• MimmiMus

Det är ingen glad Mimmi just nu

• Mastermind

MimmiMus - Det är ju ändå viktigast att det syns, så det är ju jättebra. :D Jag hade gladeligen vägt 300 kg om jag bara hade kommit i en 38:a. ;)

Sen var det ju olika vågar också. Kanske vägde kläderna mer denna gången också?

Så deppa inte, du har ändå kämpat jättemycket och varit ett enormt stöd här på forumet. :)

• MimmiMus

Mastermind - du är så snäll! Tack så jättemycket för ditt stöd. Det hjälper verkligen för vet du/ni, det finns ingen som riktigt förstår hur duktiga vi utom oss själva. Vi är så drivna och det är det absolut inte alla som är. Man måste göra detta för att förstå!

Du fick mig att komma på att jag faktiskt hade kläderna på mig idag. Det hade jag helt glömt. Det har jag juh inte på gymmet! Kanske kan ta några hg mindre för det

Märker ni hur fånig jag är? Jag borde vara glad men ändå så försöker jag bara hitta massa dumma förklaringar.

Men trivselkilona är fördj-vliga!!!!!!!

Nä, jag ska försöka att inte deppa mer - det syns juh faktiskt på mig att jag har gått ner i vikt. Det var väl bara det att jag liksom ville ha ett kvitto på det. Men jag har juh faktiskt minskat många centimetrar! Ska inte stirra mig blind på vågen. Jag har mycket mer muskelmassa nu än vad jag hade för 1 år sedan. Min träning under förra året finns faktiskt kvar.

Mastermind! Tack igen!!!!!

KOM IGEN NU TJEJER! VI E BÄST!

Imorgon går jag i på dag 10!

P&K

PS: Jag ska påminna mig om vad jag sa till någon annan här på forumet. När man har mens går man ner mindre för att, 10 dagar därefter, sedan rasa i vikt som en kompensation.

• september bride

MimmiMus
    Jag tycker inte att du ska deppa...Tänk på hur duktig du har varit!!!
    Min förra mens vecka gick jag ner 0,6kg och jag är mycket glad för att jag inte slutade med cb då,för veckan efter så gick jag ner 2,6kg....
    Så håll huvudet högt och va stolt över dig själv!!!!
    KÄMPA PÅ MINA CB VÄNNER

• Lollipoppsan

Hej alla CB:are.

Jag ska själv börja med ren kur på måndag morgon. Har köpt upp ett lager nu bara för att man inte ska ge upp och sluta efter en vecka.

Jag har någon liten undring och varför inte fråga er som är riktiga hejare på detta. Det e skönt att komma hit och läsa era inlägg för ni e så goa och måna om varann och ni är ju världsbäst på peppning

Jag undrar vilka tider ni dricker era drinkar på. Hur sent dricker ni den sista?

Kommer säkert massor av nya frågor när jag kommit igång och hoppas att jag kan ställa dom här till er..... För det e ju faktiskt ni som vet bäst.......

Fortsätt som ni gör....Ni är helt suveräna

Tack för en underbar tråd....
    GO GIRLS

• MimmiMus

Hej - det känns bättre idag!

Skriver mer lite senare!

• Mastermind

Lollipoppsan - Varför inte börja redan imorgon? :)

Jag tar min första dryck när jag gått upp, och sen den andra ca 3-4 h senare och sen tredje ca 3 h efter det. Som idag, drack jag den första vid 11, och jag kommer ta min andra vid 15-16 (det är det tidigaste jag får tid), och den tredje förmodligen vid 19. Så det blir lite olika varje dag.

MimmiMus - Jättebra! :D Du behövs ju i denna tråden, så du får inte hoppa av! ;)
    Jag testade förresten dom där ketonsticksen nu (äntligen) och fick samma resultat som du; tre plus. :D Känns skönt att veta att förbränningen är i topp. Ska nog tvinga min sambo (som inte går på CK och aldrig nånsin bantat) testa också, så jag vet att inte alla ickediabetiker automatiskt får samma resultat. ;)

• Lollipoppsan

Matermind- Ok, tack för det

Jag börjar inte förrän på måndag för jag har bestämt 1 Maj sen en tid tillbaka för att hinna få fler med mig som man kan göra det tillsammans med. Roligare om man är flera. Och mina produkter kommer inte förrän fredag (hoppas dom kommer då i alla fall)

Får se vilka tider jag dricker på... Prövar väl mig fram...

Tack

• september bride

Halloj!!!!
    Har nu köpt KETO-DIASTIX=teststickor för urinanalys..... och resultatet blev så lila det nästan kunde bli...??? Vilket innebär att det är bra då eller????Ni som vet!!!!

Annars har det varit en bra dag i dag.....

• Mastermind

september bride - Jepp, det ska bli mörklila/+++. :)

Ska tvinga min sambo (stillasittande, äter rätt onyttigt överlag) och min mamma (som rör på sig konstant och är väldigt liten i maten, som är väldigt nyttig) prova också, så jag får se ifall det verkligen betyder nåt, eller om alla ickediabetiker får samma resultat. ;)

• MimmiMus

Wooohooo, tjejer! Vi är i superketos!!!!!

• Mastermind

Jag testade att krydda min kycklingsoppa med curry nyss, och det blev jättegott! :D Rekommenderas varmt!

• Mastermind

Nu har sambon testat ketossticksen, och han fick negativt. Så det verkar ju funka. :D

Svar på tråden CAMBRIDGE!