• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • pickolina

Nanah, bristningar får man av hormonförändringar och/eller viktökning, inte av viktminskning.. :)

• Tuss1

Går det i snitt långsamare att gå ner 5-7 kilo än 15-20kg??

• Mastermind

Tuss1 - Varför skulle det gå långsammare att gå ner 5-7 kg jämfört med 15-20 kg?

• pickolina

Tuss1, nej men ju mer övervikt man har desto snabbare tappar man kilona...desto mindre övervikt man har desto långsammare tappar man kilona... Dvs, de sista kilona är svåra vare sig man bara hade ett par kilo att gå ner fråm början eller om man redan rasat en massa kilo i en rasande takt. Ju mer man har desto snabbare går det och ju mindre man har desto långsammare går det.

• Tuss1

Mastermind :

Jo... som pickolina just skrev brukar de sista kilorna vara svårast att bli av med. Så en övervikt på 5-7 kilo kanske av jutt den anledningen skulle gå liiiite segare en de 10 första kilorna av 20kilorna tex

• MimmiMus

Hej, tjejer!!!!

Årsbudget är spikad!!!!!!!!! Och jag faller handlöst ner i gråt av utmattning men även lycka och glädje.

Usch - va deadlines kan pressa en!

Men åter till det väsentliga. Vi och våra kroppar! Imorgonska jga få väga mig! Det känns helt fantastiskt! Jag är så nyfiken. På jobbet var det flera som såg på mig att jag hade tappat vikt. Trodde faktiskt inte att det skulle synas - men jag tog min mått igårkväll i alla fall. 3 cm runt mage, 5 runt höft, 5 runt byst. Sen någon halv cm hit och dit på knä och armar.

Känns kul!

Mastermind - För att veta om du befinner dig i ketos ska du bara titta på ketonerna. Dvs det ska vara så mörkt rosa/lila som möjligt. Jag har legat på den allra mörkaste (3 st +++ tror jag det är) sedan i tisdags förra veckan. Det är därför jag är så hoppfull att det ska vara minst 3 kg som jag har gått ner. Jag har juh inte så mycket att gå ner om man ser till BMI skalan. Jag går ner för att jag tycker att jag är snyggare när jag ligger närnare 20 än 25 i BMI inte för att jag är överviktig. Men då är det som flera här inne nämnde. Det är svårare att ta de där sista "trivsel-kilona".

Nå jag - du kan väl rappotera imorgon om du kommit in i ketosen?!

Till alla er nya! Varmt lycka till!!!!! Det kommer vi klara! Inge problem! CK ÄR INGET STRAFF, vänner! Det är vår gemensamma räddning Egentligen borde vi skratta oss lyckliga varje dag att någon bemödat sig över oss "tjockisar" och tagit fram den här kuren. Låt oss tänka så!

VI E BÄST!

P&K

• MimmiMus

Vet ni, tjejer!

Den här dagen har gått så bra och just nu så känns det som om jag skulle kunna äta pulver för resten av mitt liv. Det är väl kanske inte den roligaste eller mest uppiggande tanken men vad jag vill berätta för alla er som är inne på era första hemska dagar och ni som kommer köra igång snart är att, ni måste hålla ut för efter några dagar är inte ren kur en pers längre! Du är inte hungrig mer och du känner dig full av energi!

Sov gott alla ni duktiga!

P&K

• Mastermind

MimmiMus - Tack så mycket, igen! :D Bara en fråga till (jag kan ju inte låta bli när du är en outömlig källa av kunskap ;)): Jag har, som jag skrivit innan, haft mens under hela tiden jag gått på CK, hittills. Dvs, jag har det fortfarande. Kan jag testa stickorna redan nu, eller ska jag vänta tills det gått över?

Sen måste jag verkligen hålla med dig om att man får mer energi! :D Fast jag har inte haft en enda dålig dag hittills, så jag blir nästan lite orolig för att nåt är fel..

• kareena

vårblomman
    Grattis vårblomman till den stora
    viktminskningen, vad duktig du har varit.

MimmiMus
    Det måste kännas jätte bra att ha klarat första veckan på ren kur. Håller med att cambridge är våran räddning.

Tänk vad smala och snygga vi alla kommer att vara till sommaren.
    Jag längtar redan efter att handla snygga kläder.

citat ur Meningen med livet :
    kärlek är den enda mäktiga och bestående kraft som ger verklig mening åt vårt dagliga liv. Den kärlek jag pratar om är elden som brinner inom oss alla, den inre värmen som hindrar våra själar från att frysa i förtvivlan om vintern. Det är kärleken till själva livet.

Inte förren vi är nöjda med oss själva kan vi leva livet fullt ut.

god natt och sov gott

• Tuss1

Nu är jag på G med en ny dag. Min första dag på ren kur som var i går gick åt helsike redan kl 11 på fm trots att jag verkligen försökte. Jag började dock dagen med ett påse med en smak jag verkligen inte blev sams med alls.
    Så idag är det nya tag. Gud vare med oss

Svar på tråden CAMBRIDGE!