Sommar 2007-brudar i Sthlm?!
Hej!!
Brukar hänga i 2007 tråden, men startar upp en egen tråd för oss i stockholm som gifter under sommaren 2007.
Några fler som gör det?
Själv gifter vi oss den 2 juni 2007 i Nacka :)
Hej!!
Brukar hänga i 2007 tråden, men startar upp en egen tråd för oss i stockholm som gifter under sommaren 2007.
Några fler som gör det?
Själv gifter vi oss den 2 juni 2007 i Nacka :)
Det finns både många kyrkor och lokaler att välja mellan, vi skulle helst vilja vara ute på Värmdö med båtförbindelse mellan kyrkan och lokalen men alternativen är inte så många...
Men det är skönt att man är ute i god tid, då är ju chansen förhoppningsvis större att man hittar något som uppfyller några av de önskemål man har ;)
Värmdö är fint men jag har både bra och dåliga minnen därifrån så
Bor du ute på Värmdö? Eller tycker du bara att det är fint?
Har du planerat något annat? :)
Vi bor i Huddinge men tycker Värmdö är jätte fint men samtidigt vill man att det ska vara smidigt för gästerna...
Vi har börjat kika på ringar, velar om vi kanske ska övergå från rött guld till titanringar (pga allergi) och sen har jag börjat spåna på inbjudningskorten (det är bara SÅ roligt!!)
Har hittat en jätta fin klänning på nixa.se
www.nixa.se/pictures/bride_hlc/tn/HC101%20(Fram)_thumb.jpg
men jag vet inte är det inte för mycket för juni, jag menar det kanske blir varmt med jacka .. ?
Väntande:
Åh, Huddinge. Där är jag född och bodde mina första 6 år :) Visserligen i Visätra men det var bra då och när det sluta vara fullt så bra flytta vi. Vart i Huddinge bor du?
Ringar ja, hehe... det är ett kaptitel för sig :D Min älskling vill ju fria utan att jag vet om det (fast i och med att vi vet när vi ska gifta oss är vi ju inofficiellt förlovade) och när han gjort det får jag min fina ring :D En vitguldsring med minst 15 små diamanter..så fin.
nataliaa:
Kör på klänningen :D Den var superfin och enkel. Att du har en jacka till är bra eftersom man gärna ska ha nåt inne i kyrkan för att skyla sig lite( man ska inte ha axlarna bara löd en gammal tradition) Men det är ju inte så att det är en pälsjacka så kär på :)
kör* skulle det vara!!!!*s* Så tokigt det kan bli :D
*letar efter alla* Vart har ni tagit vägen tjejer?
Hola
Vi ska gifta oss i augusti 2007i Stockholm. vet inte hur dock, inomhus eller utomhus i kyrka eller inte. festlokalen är klar dock. Jag är lite undrande över Smula som ska sy upp sin klänning i Thailand. Vi ska till Thailand hela nästa vinter (mammaledig :)Hur beter man sig? Tar du med dig bild eller mönster eller hur gör du?
Hur billigt är det tror du, eller ni andra också för den delen som har erfarenhet av det. Finns det chans att ta med mått på tärnorna och sy upp det cokså? Eller är det för osäkert...
Theodor04!
Det finns i vart fall en hel gata i Bangkok med bröllopsbutiker, som jag såg förra gången jag var ner. Skall ta med mig bilder på ett par olika modeller, sen får vi se om jag syr upp eller faller för någon färdig klänning. Jag har sytt upp en dräkt för ett år sedan det var kashmirtyg (vet ej hur det stavas) och den kostade ungefär 1800 kr med både kjol och byxa. Jag skulle tro att en brudklänning kan gå på runt 2000-6000 kr beroende på modell och detaljrikedom. Sedan handlar det naturligtvis om att pruta (vilket jag är ganska dålig på tyvärr). En bekant som bor i Bangkok berättade att han alltid köpte kostymer i affär,sedan syr affären om kostymen så den passar, det är tydligen mycket billigare.
hej!
vi planerar att gifta oss i maj-juni 2007 inte riktigt 100 men det lutar åt maj får man vara med här då?
Du e så välkommen så Filippa :)
Har ni börjat planerat något än?
annelie: nä, vi har inte planerat så mycket vi har inte äns förlovat oss men tänkte göra det iår samma datum som vi ska gifta oss nästa år... har kollat kyrkor o lokaler och så har jag gjort en budget, har gott om tid å planera då jag är mammaledig nu 1 år
själva då? jag vill så gärna gifta mig i Segloria k:a å mailade dem , å de sa att man måste boka 1 år innan så om jag vill gifta mig i maj kan jag inte bika redan nu å med min "tur" så blir väl våran dag upptagen
men ska ringa som en tok i maj....
Filippa..
Vi har planerat det mesta..
Är lite tomrum som vi måste försöka klura ut.. Datumär i allafall 2 juni 2007 i Nacka kyrka. Både kyrka och festlokal är bokad. Budget är uträknad (urk ;) )
Mina tärnor är utvalda, dom är två.
Har lite bilder på hur vi tänkt oss...
groups.msn.com/AnnelieochMikael/shoebox.msnw
Samt en hemsida som ännu inte är officiell i familj- och vänskapskrets än..
Hade tänkt oss till alla hjärtans dag i år, men blev aldrig av.. Blir nog lagom till höst eller nåt. :)
www.annelieochmikael.com
annelie: oj ni har hunnit med mycket jag håller på förfullt hela dagarna när jag har tid å letar, nu har jag iallafall gjort en lista på vilka vi ska bjuda å då kan man planera bättre.. men det är en del pengar det handlar om så man får väl solla bort lite önskemål
kram
ja usch vad pengar det handlar om..
Vi vill inte ha lyx, men bevämlighet och mys. Mat och fri dryck för 40 personer, samt våra kläder, buss för gäster, håruppsättning, smycken, lokal mm.. är vi uppe i en summa på 47000 nu..
Men vi känner att vi inte kan dra in på mer nu.. Hoppas jag får jobb med bra lön ;) haha...
nä, det är sant och så gifter man sig bara en gång, så då tycker jag att man ska få det som alltid velat ha det... det som är så skönt är att man har så lång tid på sig så man kan kanske hitta bra, billigare ställena eller inte man bor ju tyvärr i stockholm
kram