Sommar 2007-brudar i Sthlm?!
Hej!!
Brukar hänga i 2007 tråden, men startar upp en egen tråd för oss i stockholm som gifter under sommaren 2007.
Några fler som gör det?
Själv gifter vi oss den 2 juni 2007 i Nacka :)
Hej!!
Brukar hänga i 2007 tråden, men startar upp en egen tråd för oss i stockholm som gifter under sommaren 2007.
Några fler som gör det?
Själv gifter vi oss den 2 juni 2007 i Nacka :)
Hej Kicki och Annelie!
Nu har jag bokat kyrka! Det blir Finska Kyrkan i Gamla Stan vid Slottsbacken!! Festlokalen är inte bokad än, men jag fick veta att den kostar 410 kr/h!! Tycker ni att det är dyrt? Man kanske behöver boka den från 15 till 01, det blir 4100 kr. Det är på Farsta Gård, en jättevacker gård nära sjön och fin omgivning. Har ingen aning om vad det borde kosta...
4100 för att hyr en gård är inte dyrt!!
vi betalar iofs 4500 / dygn.. men det finns ställn som är SÅÅÅ mkt dyrare
Annelie, det är nog sant. Vi tänkte hyra gården, beställa mat via catering och anställa serveringspersonal på egen hand. tex kontakta en hotell och restaurant-skola... så tror jag man kommer billigt undan.
Vi gör likadant, fast kollar runt om vi har några bekanta på något håll som kan servera... Vi har hittat en cateringfirma som vi e nöjda med än så länge :)
Ska kontakta dom igen lite närmare..
Har fått ett prisförlag som vi e nöjda med, och då får vi den mat vi vill ha.
Annelie
Nej, vi har inte bokat kyrka och så än jag håller på att tittar ut min klänning, jag har börjat med bordsplanering.
Brud_Juni2007
Skönt med kyrkan bokad, vi måste nog också göra det nu.
Tycker inte att det låter så dyrt med 410/h ligger festlokalen i gamlastan?
kicki, nej festlokalen heter Farsta Gård och ligger i Farsta nära Magelungen sjön. Vi får nog frakta gästerna dit med buss tror jag (vill inte be våra finklädda gäster att sätta sig på t-banan direkt...)
brud_juni2007
Vet du vad det kostar att hyra buss?
Har tänkt att vi också kanske måste göra det.
Vi har kollat på buss mellan kyrkan och festlokalen. Är bara 1,7 km mellan, men ändå.
Vi kom fram till att Flygbussarna Charter är de billigaste. Dom skulle ta 1550 kr + 6% moms för sträckan. Andra bolag låg på över 2000 plus moms.
kicki, nej jag har inte kollat upp det än... men annelie verkar ju veta!
*puffar upp*