• Maj brud2006-Tillbaka flyttad brud Febru

Inga Marsbrudar?

Hej. Vi gifter oss den 25/3
    Har ni mycket kvar, hur ligger ni till.

Bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Fixat inbjudan, (inte skickat än)
    Beställt Buckätt (betalar i Feb)
    Ena tärnklänningen klar
    Psalmer klara
    Underkläder
    Kosym till gubben

Måste fixa:
    Klänning till gravid tärna
    Ringar
    Laga mormors pälhalsband
    Köpa tyg till klänning
    Skor
    Kostym till Bestmen
    Present till gäster

*suck* en del att göra, kommer nog på mer efter hand :)

• Svar på tråden Inga Marsbrudar?
  • sarah*

Halloj brudar.

Nu är det inte långt kvar.
    vi har ännu massor kvar att göra.
    skall iväg idag och beställa tårtan och ännu har vi inte bestämmt oss för mat heller.
    vi skall ha varmrätt stårendes på borden och sedan ha buffe som huvudrätt.

Men där har vi kört fast.
    kan ni tipsa, vi skall försöka göra det mesta själva och vi skall ha varm potatisgratäng,

• annki72

Idag har vi inhandlat skor till m2b och våra 4 söner, byxor till 13 åringen och slipsar till 13 & 17 åringen.

Nu fattas bara min slöja som tycks vara bort slarvad på posten eller nått

Våra grabbar och tärnan har idag testat sina kläder, och dom var så otroligt fina
    Nu längtar jag tills det blir den 24

• annki72

MIN slöja har kommit, då den första försvann skickade säljaren en till utan kostnad till mej och nu har båda kommit

Den första skickades den 17 Januari och kom 6 Mars, den andra skickades på en vecka
    Konstigt att man inte ska kunna lita på posten

• Mars Brud - 06

sockerdricka
    vad fin du kommer att bli.

Nu är min klänning och bolero klar är så snygg så it`.
    Frissan har tärnan och jag varit och pratat med allt är fixat förutom att jag ska ringa om kyrkan om smyckningen.

Ett stort MEN jag har inte hittat några vita stay-up vill ju ha det ju.

Så ni ska inte ha någon kantor?

• Mars Brud - 06

sarha*
    Rostbiff då det kan i ju köpa klart och rökt kalkonskivor, skinka.

Eftersom vi gifter oss på Våffel dagen så blir det hjärtformad våffla med någon röra på, sen serveras exotiskbricka gående bord.

Efterrätt blåbärstartiletter med hemma gjord glass senare kaffe bröllopstårta.

• sockerdricka

Nu har jag beställt brudbuketten! Det blev 13 Vendela rosor och så ska det vara något grönt runt blommorna och grönt band runt stjälkarna.
    Känner mig sååå nöjd!

www.eufloriaflowers.com/images/gallery/alpha/VENDELA.JPG

Mars Brud - 06
    De har ingen orgel i Iskyrkan.

De säljer vita stay-ups på Twilfit, iaf i Västerås och i Stockholm. Har inte köpt några än, men jag ska. I Västerås kostade de 95 kr, om jag minns rätt.

Nån annan här som provar sin tiara minst en gång om dan?

• Mars Brud - 06

sockerkaka:

Oooo vad fina rosor
    Du måste bara sätta ut en bild på dig sen så vi får se.
    Köpte mina stay-ups på Twilfit cremefärgade fick jag köpa dom hade inga vita hade inte råd med höfthållare så köpte dubbelhäftande tejp, hoppas hoppas det funkar och dom hålls uppe.

Ska inte ha tiara ska ha pärlor i håret. Faktiskt endel av pärlorna är mammas pärhalsband

Så nu har jag något nytt (underkläder) något lånat (mammas halsband) något gammalt (mormors virkade handväska).

Bara något blått kvar.

Har ni andra de 4 klara?

• annki72

Jag har inte alla 4 klara ...
    Nytt- klänningen
    blått- funderar på blått i brudbuketten, (räknas det?)
    Lånat-??
    Gamalt- min vigsel ring är gjord på mammas GAMLA vigseloch förlovnings ringar(Räknas det?)

• ankil

Bara 11 dagar kvar nu...
    Idag ska jag slutprova klänningen och är lite nervös...är ju gravid så magen har vuxit en del!
    Annars är det mesta fixat nu. Det mesta *s*

• Jämten

Oj oj, om 4 dagar smäller det! Har börjat packa allt idag eftersom vi åker upp imorgon... Hoppas jag inte glömmer något! Längtar massor nu!!

• sockerdricka

Nu är det inte långt kvar!!!

På onsdag flyger vi till Kiruna och på fredag är det dags! Det känns overkligt. Jag håller på och packar, det blir några väskor. Klänningen kommer att ta upp en hel väska, hoppas att den inte blir skrynklig. Har inte packat den än, det ska jag göra imorgon.

Är rädd att jag ska glömma något, typ brudskorna. Det vore ju inte kul alls...

Allt är fixat, ja allt som kan fixas i förväg...

Fick veta idag att min blivande tänkt köpa ett speciellt halsband till vigseln, ett som jag önskat mig länge, men så fanns inte det att köpa där vi bor. Fast jag blev glad iaf, när han berättade det.

Nån mer med fjärilar i magen?

• annki72

Här är en till som börjar få fjärilar i magen, det är ju dax för mej oxå på fredag

det känns som man har massor att fixa och inget blir gjort men sen när jag tänker efter så ÄR ju det mesta redan klart

• linele1

Ja lite pirrigt börjar det bli och ibland stressar jag upp mig för inget..men intalar mig själv att det är lugnt! det är ju nästan inget att fixa mer än smådetaljer...det ordnar sig..

• linele1

Så var man gift!! bilder och berättelse kommer senare. Men det blev en fantastisk kul dag... kommer att minnas för alltid

• annki72

linele1:Grattis!!!
    Här är en till som är gift!!!

Visst är det härligt??? vi hade en så underbar dag.

För den som vill kan ni läsa om vår dag och se bilder på vår hemsida.

www.johanoannki.dinstudio.se

Kramar Fru Berg

• Mars Brud - 06

Hej är Fru Nygren här.
    Hur många är det som har gift sig nu då och är nöjda med resultatet

Jag och min gubbe gifte oss i Lördag gick så bra så och fint vårväder hade vi också

• ankil

Grattis alla nygifta!
    Även vår dag blev alldeles alldeles underbar *lycklig*

• Mars Brud - 06

ankil

Vad kul att den blev så bra, när får ni hämta korten.
    Vi hämtar ut dom den 7

• ankil

Mars brud -06

Jag vet faktiskt inte, det glömde vi kolla *s*

Men privatfoton finns på hemsidan för den som vill se:
    www.busungar.se/brollop

Och ja...jag är gravid ;)

• linele1

har lagt in bilder från vårt bröllop på vår hemsida. såsmåningom kommer jag ta mig tid att skriva om bröllopet men just nu hinner jag inte. men för att läsa det måste man skaffa ett inlogg på familjeliv. ialla fall så hade vi en strålande vårvinterdag och allt blev fantastiskt kul ett minne vi kommer vårda ömt. www.familjeliv.se/krypin/linele1/

Svar på tråden Inga Marsbrudar?