• Maj brud2006-Tillbaka flyttad brud Febru

Inga Marsbrudar?

Hej. Vi gifter oss den 25/3
    Har ni mycket kvar, hur ligger ni till.

Bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Fixat inbjudan, (inte skickat än)
    Beställt Buckätt (betalar i Feb)
    Ena tärnklänningen klar
    Psalmer klara
    Underkläder
    Kosym till gubben

Måste fixa:
    Klänning till gravid tärna
    Ringar
    Laga mormors pälhalsband
    Köpa tyg till klänning
    Skor
    Kostym till Bestmen
    Present till gäster

*suck* en del att göra, kommer nog på mer efter hand :)

• Svar på tråden Inga Marsbrudar?
  • Chilianna

Februari: ja någon extra bit så borde man ju vara garderad- även om man råkar äta en sisådär 4 bitar själv

• Mars Brud - 06

Chillianna

Men då, det menar du.
    Får höra va de säger.
    Idag ska jag till lilla mammsen och klippa ut mönsträtt till min klänning, måtta mig så jag kan köpa tyg i morgon

• sockerdricka

Vi gifter oss den 24/3.

Klänningen är fixad... ska hämtas på sportlovet (den skulle sys ut lite).
    Ringen är klar.
    Kyrka och hotell är bokade.
    Hindersprövningen är skickad.

Måste köpa skor, handskar och tiara.
    Boka frisör och fotograf.
    Svårt att få tag på ngn frisör, när man inte kan maila. Det verkar alltid va upptaget eller telefonsvarare.

• Mars Brud - 06

sockerdricka

Var bor du? Så svårt att få tid hos en frissa

Ska ringa vacktis i kyrkan om smyckningen. Vill ha massa ljus tycker det blir så srämningsfullt

• sockerdricka

Mars Brud-06
    Jag bor i Mora, men ska gifta mig i Iskyrkan, så man kan ju inte direkt gå in på nån salong och boka. Jag fick tag på en frisör idag, men hon hade bara tid 8.00 på morgonen och bröllopet är på eftermiddagen. Så jag får ringa runt lite till...

• Chilianna

Men måste klockan 8 hos frisören vara dåligt? Jag gifter mig 15.00 och sminkar mig före håruppsättningen. Ska vara hos frisören 09.00 för endast håruppsättning. Ska dock tilläggas att vi tar våra kort 12.30.

• Mars Brud - 06

sockerdricka

Det var väl en bra tid kan ju ta ett tag och fixa frisyren sen ska du ju sminka dig klä på dig och kanske få i dig en mat bit.

Ska till min frissa senast 10.00 ska fotas 14.00 hinna sminka mig och klä på mig.
    Tärnorna ska ju också fixas.

OOO vad romantiskt Iskyrka

• linele1

Hej!
    Vi gifter oxå oss den 25 mars.

Vi har lokal och catering, inbjudningar och klänning klara.
    Har kvar mannens kostym, brudnäbbarnas klänningar och kläder till vår son har sin namngivining samtidigt. vi gifter oss borgeligt så tärnorna får själva stå för sina kläder. ska öva sånger med mina brudnäbbar som ska sjunga. fixa festprogram och tårta och godisbord! känner att jag har bra koll på läget.

Lycka till!!

• Chilianna

Jag har försökt få tag på min tärna i tre månader nu mail, sms och telefon- absolut ingenting har hjälpt hon ska va toastmadame oxå, så nu har vi överlåtit det på en annan men inte kunnat tala om det för henne så tärnklänning är ju kvar och en del ansvarsfördelning under festen...
    Men idag har jag fått klart med 3 proffessionella servitriser i alla fall! Kalas bra!
    Har i helgen oxå bokat om vår smekmånad till Egypten och bytt den mot resa till 2dar i Bangkok och sen 12 i Hua Hin... vi är helt tossiga över det!
    Hur går det för er andra!!
    Får ingen kantor utsedd heller "det är långt kvar" yeah right!

• sockerdricka

Nu har jag bokat tid hos frisören och för make up. Fick en tid 10.15 (perfekt)
    Det känns bra, nu behöver jag bara fundera på vad jag ska ha för frisyr. Fundera på att permanenta håret (ganska stora lockar). Vill nog ha håret bara lite uppsatt.

Hur ska ni andra ha håret?

Svar på tråden Inga Marsbrudar?