• Maj brud2006-Tillbaka flyttad brud Febru

Inga Marsbrudar?

Hej. Vi gifter oss den 25/3
    Har ni mycket kvar, hur ligger ni till.

Bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Fixat inbjudan, (inte skickat än)
    Beställt Buckätt (betalar i Feb)
    Ena tärnklänningen klar
    Psalmer klara
    Underkläder
    Kosym till gubben

Måste fixa:
    Klänning till gravid tärna
    Ringar
    Laga mormors pälhalsband
    Köpa tyg till klänning
    Skor
    Kostym till Bestmen
    Present till gäster

*suck* en del att göra, kommer nog på mer efter hand :)

• Svar på tråden Inga Marsbrudar?
  • Chilianna

Här är det 3 veckor och någon dag.... Visst ska det bli kul! Måste gå och limma dit placeringskorten på festprogrammen!!

• linele1

ja det börjar bli pirrigt. jag har inte min klänning helt klar än. veliga jag ändrade mig i sista stund, men jag har back up med den klänning jag köpt om det inte funkar. ...
    cateringfirman var jättebra. jag behöver inte göra något förrutom komma med blommor,placeringskort, festprogram och en "karta" över bordsplaceringen och hur jag vill att de ska duka och tårtan som min syster och hennes sambo gör.

de står för dukning, servering,brudskål, mat,vin, musik, städning och diskning.för det facila priset av 16000 för 44 personer. provsmakade maten och det var jättegott!!!

så vad vi har kvar är lite mer övning av låtarna min dotter och hennes kusiner ska sjunga. kläddetaljer och finslipning av cermonin.

men det ska bli kul!
    men ju mer jag närmar mig datumet desto mer tar "allvaret" över. Det är en allvarlig och djup handling. har inte riktigt sett det så innan, men nu finns tid att tänka och då är det inte bara pirrigt som inför en fest utan en mer djup förväntan och.. asch jag finner inte ord.!!
    men man blir lite skakad i sina grundvalar över vad man ska göra och den enorma betydelse det har. detta är ju bra, för jag är 32 år och inte gift förrut och att jag kan söka inåt och förstå djupet av den handling vi ska göra ingjuter lite hopp och tro på mig själv...jag har ändå nått nånstans.

men hjälp vad djupt det blev... men kan ju behövas ibland för att markera att äktenskap inte enbart är kul utan oxå en djup kärleksfull handling...

• annki72

1 månad idag har jag kvar

Ska kolla in festlokalen på måndag och gå igenom hur vi vill ha det.

Kantorn har ringt och prästen ska ringa idag.

Det mesta börjar falla på plats, det enda som skanas nu är tärnans klänning och min slöja som inte kommit, hoppas bara de hinner komma i tid.

Hur går det för er andra då?

• Mars Brud - 06

Här är allting fixat måste bara hitta servetter jag vill ha och papper till plaseringskort och festprogrammet.

Inte långt kvar nu

• sockerdricka

Hej!

Vad tror ni om glittriga rosor i brudbuketten? Skulle kunna tänka mig att bara ha en enda ros eller kanske tre. Om jag har tre, så kommer jag att ge bort en till min mamma och en till min svärmor. Problemet är bara vilken färg jag ska ha.
    Vita, cerisa eller röda? Just nu ligger de vita bäst till, igår var det de cerisa.
    Men jag tror att det blir de vita, om jag ska ha den ljusblå pälsboleron (jagar efter en vit). Om jag hittar en vit bolero, så kan jag ha vilken färg som helst på rosorna.

Ja, ja vilka problem man har... Fniss

• Mars Brud - 06

Sockerdricka:
    *fnizz* jag läste glittriga trosor först så tänkte jag vad ska du ha dom i brudbuketten för. Jag säger då det, kopplar långsamt i bland

Vita rosor låter fint och glittriga lite kolt sådär.

• annki72

Idag har vi varit och pratat med vår präst, han var jätte trevlig skojfrisk och ganska ung

Kändes så bra, har fått ihop ett bar vigselprogram.

Nu känns det som om det mesta är klart

• sockerdricka

Mars Brud - 06

Ja, glittriga trosor vore väl fint *ler*

Nu har jag hämtat klänningen och det känns jättebra. Har nu bara en sak kvar att köpa, nämligen strumpor. Det blir nog stay-ups, vita utan glitter *fniss*

Ska gå till blomaffären idag och köpa en vit ros, så att jag kan se hur det ser ut till klänningen.

Sen ska jag ringa till restaurangen och bekräfta. Lite jobbigt eftersom vi har två gäster som inte vet om de kommer eller inte, mycket velande fram och tillbaka, svårt att hitta flygbiljetter och de blir dyrare och dyrare för varje dag som går.

Det vore trevligt att få prata med prästen i god tid. Vi får träffa våran dagen innan. Man vill ju gärna prata om hur man vill ha vigseln.
    Psalmer funderar vi på. Om vi ska ha någon psalm så måste vi sjunga själva utan orgel, undrar hur det kommer låta *fniss*. Funderar på att skippa psalmerna. Om prästen vill sjunga så får han väl göra det.

• annki72

Vi vuille psalmer alla kan, gillade inte vigsel psalmerna.

Därför valde vi denblomstertid nu kommer och I denna ljuva sommartid men med nya texter som passar just till bröllop.

Gå in på www.vigselringen.com och klicka på psalmer och skrolla ner en bit så ser du texterna.

Det är ju sånger alla kan melodin på

• sockerdricka

annki72

Tack för tipset!

Det blir nog Psalm 861
    " Din skönhet som i vintern bor"
    Den tycker jag om och den kan nog alla melodin på.

Svar på tråden Inga Marsbrudar?