• Maj brud2006-Tillbaka flyttad brud Febru

Inga Marsbrudar?

Hej. Vi gifter oss den 25/3
    Har ni mycket kvar, hur ligger ni till.

Bokat:
    Kyrka
    Lokal
    Fixat inbjudan, (inte skickat än)
    Beställt Buckätt (betalar i Feb)
    Ena tärnklänningen klar
    Psalmer klara
    Underkläder
    Kosym till gubben

Måste fixa:
    Klänning till gravid tärna
    Ringar
    Laga mormors pälhalsband
    Köpa tyg till klänning
    Skor
    Kostym till Bestmen
    Present till gäster

*suck* en del att göra, kommer nog på mer efter hand :)

• Svar på tråden Inga Marsbrudar?
  • Mars Brud - 06

Nu är innbjudningarna skiclade
    Och bokat tid hoss frissan för tärnerna.

Mammsen är snart klar med min klänning
    pratat både med kantorn och prästen.

Hindersprövningen ska jag skicka i dag

• Mars Brud - 06

linele21

En till som gifter sig den 25 Mars så trevligt

kl 16 gå det av stapeln för oss

• linele1

vi gifter oss kl 17:00. vi är ju på samma ställe som vi ska ha festen sen.middag planeras till 18:00. vi har ju borgelig vigsel. så det tar ju inte mer än 25 min max allt som allt. och då har vi tid för skålning..
    Hur går det för er?

• ankil

Vi gifter oss också 25/3!!

Kommer vara gravid i 5-6 månaden med tredje barnet så jag har haft ååångest över kläderna, men nu har jag äntligen hittat klänning och underkläder *phu*

Det som är klart:
    Frissan bokad(sminkar också)
    Kyrka o präst bokad
    Festlokal bokad
    Inbjudningarna ute(och de flesta anmälda)
    Min klänning bokad
    Underkläder och skor köpta
    Smycken köpta
    M2B's kläder klara
    Bestmannens kläder klara
    Tärnans klänning klar
    Näbbarnas kläder i stort sett klara
    Blommor beställda
    Värdpar utsett
    Solist utsedd
    Hindersprövning utfärdad

Det vi har kvar:
    Skor till tärnan
    Bestämma musiken och stämma av med kantorn samt solisten
    Göra vigselprogram
    Köpa alkohol
    Köpa dukar & servetter
    Skriva bordsplaceringen
    Fixa serveringspersonal
    Bestämma menyn(catering)
    Och säkert mkt mer som jag glömt bort ;)

Känns som det är hyfsat under kontroll nu iaf, speciellt med tanke på att vi bestämde datum för bara 3 veckor sen :)

• Chilianna

Sockerdricka va bra!!
    Imorgon ska jag beställa tärnklänning och vi ska göra bordsplaceringen (om de sista, som ännu inte hörts av behagar svara- vi har svar oavsett nämligen). Hade o.s.a i onsdags.
    Om era osa gått ut- hade alla svarat då hade ni svårt att få in svar? För oss har det rullat på ganska stadigt, men det är ett par st som ej gett besked åt nåt håll...

• sarah*

idag har jag bokat hotellrum till bröllopsnatten. Och varit och lämnat in min ring så de skall sätta i stenar. Fotografen bokade vi i lördags så nu börjar det mesta att falla på plats.

Hur går det för er andra.

• norpis

Hej tjejer...gifter mig också den 25 mars ...visst børjar det pirra i magen...oiiii!

• sockerdricka

Ja nu börjar det kännas pirrigt! Det är nästan så att man inte tror att det är sant, snart gifter vi oss! Det känns härligt. Om lite mer än en vecka får jag hem klänningen, tiaran och handskarna.
    Vet fortfarande inte vad jag ska köpa för underkläder. Måste ringa till restaurangen och förboka maten. Och fundera vad jag ska ha för brudbukett. Minst två veckor innan måste den beställas. Skor är fixade, likaså brudgummens kläder. Men attan va dyrt allting är.
    Fotografen känns onödigt dyr, men samtidigt vill jag ha fina bilder. Litar inte helt på våra gäster, även om de e rätt så duktiga på att ta kort.
    Det blir ju inte så många som följer med till iskyrkan... så inte så många som kan eller vill ta kort. Vi blir bara 8 - 10 personer.

Hur går det för er andra?

• linele1

hej!

träff med cateringfirman på måndag. det stora vi har kvar nu. planera mat, dukning, vad de gör, vad jag ska göra, bordsplacering, placeringskort blommer. dekorering av stället i lokalen där vi ska ha cermonin.
    annars är det bara små inköp av diverse kläder som ska till. fick min farmors alliansring, den är jättefin och det betyder mycket att få bära den så 5000 sparades in där. ska bara graveras om.

så det börjar arta sig...

• ankil

Åh nu är det bara en månad kvar(och två dagar)!!!
    Vad pirrigt det börjar bli!!
    Fortfarande en del kvar att göra, men det mesta är kirrat :)

Svar på tråden Inga Marsbrudar?