• studenten

BT-Patrik! När kommer sökfunktionen komma igång?

Hej!
    När kommer sökfunktionen att komma igång igen? Om ni inte planerar att aktivera den vore det väl bättre att ta bort den helt?

Mvh,
    Studenten.

• Svar på tråden BT-Patrik! När kommer sökfunktionen komma igång?
  • Lippi

Ancher

Håll inte andan tills han svarar. Det brukar dröja!

• ~Annelie~

Jösses.. ja hur länge har inte den där funktionen "uppdaterats"..

• Patrik - Bröllopstorget

Har varit lite upptagen den senaste tiden må jag säga. Nu ska vi i alla fall lägga krut på att bearbeta mycket förändringar på Bröllopstorget.

Men är dessvärre lite upptagen med mässförberedelser och annat som berör saker som inte är webbrelaterade under de närmsta veckorna. Ni kan gärna träffa mig i Göteborg den 23-26 februari. I alla fall verkar det inte bli någon sökfunktion implementerad innan den 23:e, min kalender är fullspikad närmaste tiden nu.

Den som väntar på något gott väntar i alla fall inte för länge, för iom vår kommande uppdateringar så kommer BT få en rejäl face-lift!
    Bl.a. kommer vi också införa Bröllopsbloggar och egna bröllopsgallerier m.m. massvis av godsaker att frossa i. Sökfunktionen är i alla fall det första på min prioriteringslista över saker som ska införas på BT.

Anledningen till att sökfunktionen är svår att få fungera på denna webbplats är att den är fruktansvärt tungt belastad drygt 95% använder den och det blir massvis av sökningar i sekunden. De traditionella sökverktygen går inte att använda och vi blir mer utlämnade till sökverktyg som är mer avancerade och kostsamma. För att upprätthålla en sådan sökfunktion behöver vi därför implentera en helt ny teknologi som vi för närvarande har på www.familjeliv.se och som vi ska införa här på BT. Den klarar hög belastning och kan sprida belastningen mellan alla de servrar vi använder idag.

Det har i alla fall visat sig att det sökverktyget vi använt på Familjeliv är mycket lämpat för detta ändamål så det är det vi kommer införa på BT också. En del anpassningar måste dessvärre göras och det är jag som måste göra dessa.

Om det är något ni undrar över vad gäller sökfunktionen kan ni kontakta mig direkt på patrik@brollopstorget.se

• Delicatoboll

puffar så alla ser Patriks svar

• Delicatoboll

Puffar igen så att alla som vill se får möjlighet till det, vi har ju väntat ett bra tag på ett svar så det är ju trevligt.

• vixen not a tramp

Puffar så alla ser!

• Princessdiamond

ja det va skönt med ett svar..

men jag e ju fortfarande mest nyfiken på när de nya verktygen kommer..
    jag vill hinna njuta lite av dem, och det här face-liftet som patrik pratar om INNAN min dag är inne...

jaja, skönt med svar iaf..

• Patrik - Bröllopstorget

Vi planerar att jobba med de nya funktionerna för Bröllopstorget under April och införa dom lite titt som tätt under den månaden.

Sökfunktionen ska vi i alla fall inom kort fixa, just nu jobbar jag med att lägga upp information och beställningsformulär för bröllopsboken.

Svar på tråden BT-Patrik! När kommer sökfunktionen komma igång?