• aug 06

Nån som har blekt sina tänder???

Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????

• Svar på tråden Nån som har blekt sina tänder???
  • Ålin

ooGizzYoo
    Ja, kanske.. Jag vet faktiskt inte.. Är du säker att lagningen är i porslin? Komposit kan nämligen va svårt att få i en bra färg. Jag har en kompositlagning på en hörntand som jag ska sätta en porslinsfasad på för den ser alltid mörkare ut än de övriga tänderna.

• ooGizzYoo

Ålin
    jo jag är helt säker på att det är porslin, den har lossnat flera ggr under årens gång och varje gång har dom sagt att dom fortsätter med porslin för dom säger att det blir finast, men vet du om dom kan göra något åt "mjölkfläckar" eller kalk nånting, sånna som man får om man inte dricker mjölk eller äter ost och så, har nämligen lite sånna och dom tycker jag att man borde kunna slipa bort eller något, vet du något om det?

• Ålin

Ja, jag har hört att det bästa sättet att få dem att synas mindre är att bleka tänderna så att det blir större skillnad mellan tändernas färg och färgen på fläckarna (för de är vita/ljusa, eller hur? )
    Minns inte vart jag hört det. Jag är ingen expert just på det eftersom jag inte har "mjölkfläckar" själv.

• ooGizzYoo

Ålin men det har jag inte tänkt på , verkar ju logisk, vitt syns ju inte mot vitt ;)
    tack så jätte mycket för alla bra svar det blir nog till att önska sig blekning i julklapp nu :)

• martinibruden

Hur lång tid ska det ta innan de blir vita?? Jag har nu gjort det 6 ggr..ser möjligen en minimal nyansskillnad. kanske gör nåt fel..eller så är jag bara otålig! gör 22% 30-60 minuter perdag, hm...

• zuperzelda

Har bara snabbkollat igenom tråden men jag har gjort både en dyr tandblekning hos tandläkaren, och sånt där för hemmabruk. Ingenting fungerade för mig.
    Tydligen får man inte röka under behandlingen som är under några veckor,
    för om man röker blir det inget resultat,
    och det säger dom till mig när jag redan kört i två veckor. >.

• abnocto

Ett enkelt sätt är annars att suga på flourtabletter. Det ger vitare tänder, kanske inte som blekmedel, men lite vitare.

• lilla fideli

Jag har precis kommit hem från Thailand och där varit hos en tandläkare och köpt hemblekning via skenor. Har sovit med dessa i ca 7 nätter och det är redan jätte-stor skillnad. Första dagarna hade jag mycket ilningar i tänderna, men sen gick det över. Det finns olika styrkor på sprutorna. 10 % och 15 %. Jag har mest använt 10 % eftersom ja är lite feg...

• vixen not a tramp

lilla fideli
    Vilken tandläkare? var? Pris? Berätta allt!!!! Snälla!!!

• lilla fideli

Jag var i Bangkok, där finns det tandläkare överallt som gör tandblekning. Jag ville inte göra laser-behandling eftersom det ibland kan se "fake" ut och det vill inte jag. Så jag valde att göra hem-blekning med skenor som man har i på natten. Någon tandläkare skulle ha 5000 Baht vilket är 1000 kr för allt. Men vi valde att ta en annan för 1600 kronor eftersom den tandläkaren var bra på engelska och vi hade förtroende för henne. Men det går att komma billigare undan... Var det någon mer du undrade?
    /Lilla Fideli

• vixen not a tramp

TACK!
    Var det den tandläkaren som du fick tips om på BT (OM det nu var DU...lite osäker på det) Iså fall, var finns hans mottagning? Och om det inte var det, så vill jag ju ÄNDÅ veta var han finns. Låter ju kanon!!!

Vi ska eventuellet (högst eventuellt just nu...) åka framåt våren. Känns bättre att gå till någon som har gott renomé och betala lite mer, än att välja fel och inte bli nöjd. Super tacksam för svar! Alltså både det jag fått, och det jag förhoppningsvis kommer få!!!

• Kairi

Min mamma som är tandläkare menar att många "hemblekningar" vare sig funkar bra eller är bra för tänderna. Ja - all blekning sliter på tänderna. Det är dock inte farligt om man gör det en gång. Det kan göra väldigt ont i munnen om medlet hamnar fel, kan även värka i tänderna när man blekt.

Något som du kan testa först är kanske putsning! Det brukar fungera väldigt bra på många om det handlar om fläckar och missfärgningar. Finns en del mindre skadliga metoder än blekning, fråga din tandläkare om det!

Lycka till i vilket fall!

• vioola

Hejsan

Jag ska bleka mina tänder med laser, zoom, efter nyår. Det kostar 3500 här, men i de större städerna kostar det visst nästan 5000. Något som provat just detta?

Kram

• lilla fideli

Mia Maria:

Hejsan!

Vi var till Prasarnmit dental home som ligger på sukhumwit road 23 i bangkok,dvd centralt. Jag tyckte att de var jättebra! Körde ca 6 nätter i thailand med skenorna, tyckte att det blev lagom resultat på det... Tråkigt är att jag har tappat bort mina skenor märkte jag efter att jag kom hem. Men jag fick med mig gips-avtrycken från tandläkaren, så man kan ju lämna in dem och få nya skenor om man vill köra fler gånger sen. Har flera sprutor med bleknings-medel kvar som håller i flera år...

Lycka till!

• insideharmony

Hej hej ja hade problem me ilningar förr, men testade då desperat sensodyn som de gör reklam för i TV. Hade typ inget annat val å de ska ju ha rekomenderats av tandläkare säger de. Ja tror normalt ej på reklamen men testade ändå. Å de tog inte lång tid innan ja ble av me dem. Nu va d några år sen så ja vet ej hu lång tid d tog. Men funkade gjorde d, å idag använder ja andra tandkrämer å ha aldrig problem me d längre.

Men köp den å testa så länge du behöver den å gå sen över till din vanliga kommer ilningarna tbx så tar du bara den igen.

Nu är d ju en annan tandkräm me i dom där paketen tro ja iaf d man köper här i sverige, men kan ju testa sensodyn nån timma eft då.

Nån som var testat de vanliga paketen man kan köpa på HM å Åléns? Är de bra? Vet ej va de heter å om de är samma som ni köper på nätet. Vad är prisskillnaden iså fall?

Vill testa!!

• JohanK

Man ska nog inte bleka tänderna om man har ilningar har jag hört

Svar på tråden Nån som har blekt sina tänder???