Nån som har blekt sina tänder???
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
martinibruden: Det är nog ingen fara, de tänderna som är längst bak syns aldrig så de behöver man ju inte bleka.
Ålin: jo men den krympte rätt ordentligt. Den täcker max 6 tänder.
Annars tror ni det är farligt? Fräter det på emaljen. Kan tänderna bli totalförstörda? En del vänner jag berättat för är skeptiska till att jag bleker tänderna. Säger att de hört skräckhistorier.
Jaha, det kanske blir lite då, martinibruden. Jag skulle nog göra en ny.
Ang "frätskador" så har jag hört av tandläkare att det bara är påhitt men däremot kan tänderna börja se nästan genomskinliga om man bleker dem för mycket (alltså inte slutar i tid eller bleker för ofta).
Någon annan som testat Simplesmiles produkter??
Jag vill verkligen tro att det funkar men är samtidigt skeptisk (efter ett totalt värdelöst köp av kit på någon postorderkatalog förra året).
jag undrar hur det tar på lagningar, har nämnligen slagit ut en halv framtand för ett bra tag sen som nu är ersatt med porslin, men hur fungerar det, bleks det också?
skulle ju inte vara så snyggt om det är samma färg, sen har jag också "mjölkfläckar" (vita prickar) vet inte vad det heter men jag får det för att jag är mjölk allergiker, hade mera när jag var mindre men det har försvunnit en del men lite kvar, vad kan man göra åt dom?
ooGizzYoo: Porslinet bleks inte. Jag har kronor på båda mina framtänder och jag måste anpassa mig till färgen på dom om jag inte vill byta ut dom.. Och det kan ju bli dyrt.
Hej! Nu sitter jag med skenan i munnen. Gjort en ny. Lite svårt trimma den bara så den inte täcker tandköttet. E det farligt att få medel på tandköttet? Försökte torka bort det som hamna där. Skönt att det nog inte är något farligt att göra det här. Men är ingen risk att jag kommer hålla på för mycket. Är ju lite pilligt *ler*
Ålin
så det kommer inte att bli någon färg ändring alls på porslinet? :(
som tur är så kostar det inte mig någonting att gå till tandläkaren, men gör det om någon månad, så jag tänkte passa på ;)
ooGizzYoo : Nej porslinet kan inte färgas alls, tyvärr. Jag tror inte att blekning hos tandläkaren är gratis även om övriga tandvården är det. Den räknas nog till "lyxbehandlingar"..
Ålin
humm okej, men jag tänkte bleka hemma och sen gå dit och säga att dom måste göra en ny, den har ändå blivigt "fnasig" så jag är inte nöjd, men då måste dom väl göra en ny i den nyansen som är då?