Nån som har blekt sina tänder???
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
Om du testar så meddela resultatet och hur det gick med skenorna... *nyfiken*
det lär nog dröja eftersom min ekonomi redan är ansträngd, om det inte sker ett ekonomiskt mirakel förstås! :D
Sashimi
AJ! Det låter ju inte alls bra. Tycker nog också att 16 % är bättre för dej.
*har nog en härdad mun*
Tänkte köra Zoom-grejen, som de kör på Extreme Makeover-programmen. Någon som testat den då?
Allt är över på en timme tydligen, samma som skenorna, men det går snabbare.
Jag gjorde en skena hos tandläkaren och köpte sprutor som andra pratar om här. Min tandläkare tog 1000kr och ca 50kr/spruta.
Nu är det ca ett år sedan jag gjorde det sist och tänderna ser fortfarande fina ut. Är jättenöjd. Känner pyttelite ilningar precis när jag använder det sedan inget alls. Har provat båda styrkorna och vet inte om jag märker någon annan skillnad än att man tar det olika lång tid.
Jag köpte mitt tandblekningskit från Brilliantsmiles på www.tandblekning.nu och där fick man med 3 tuber med blekningsmedel samt en tub med medel mot ilningar. Har dock aldrig behövt använda medlet mot ilningar men tyckte det var bra att det ingick i priset.
Ett tips är www.simplesmile.se
Mycket billigare än tandblekning.nu och dentway men samma grejjer. Det finns tillochmed 35% där, men det är väl lite väl starkt kanske.
Jag körde själv med deras 23%-kit och det fungerade jättebra!
Ville bara säga apropå det där med ilningar att en kollega på jobbet handlade på Dentway, 22%, och hon fick mycket ilningar i tänderna av det medlet. Så det är nog olika från person till person det där.
Fler med erfarenhet?
Hej!
Jag har precis börjat idag med dentway. Men jag tror jag misslyckades med skenan för den täcker inte alla tänderna, krympte nog i vattnet. Vet inte om jag ska försöka med en ny, man fick ju en extra.
Och vad saliv det producerades under behandlingen. Helt enormt.Men inget obehag i övrigt. Får se hur jag lyckas vidare. Vill få ett superstarleende till nyårsfesten.