Nån som har blekt sina tänder???
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????
Jag får ta och göra det tack så mycket för att du ville svara på min frågor väldigt tacksam.
Jag har också blekt tänderna hos tandläkare med skenor som jag sov med. Gjorde det för första gången för 6 år sedan och har funderat på att göra det igen. Men jag minns att det ilade som sjutton i tänderna efteråt och jag är rädd att det sliter på dem. Jag kanske har fått känsligare tänder efter att jag blekte, minns inte riktigt hur det var innan. Jag har iaf dragit mig lite för att göra om det. Men resultatet satt länge.
Jag har hört att tänderna blir lättare missfärgade efter en blekning, är det bara snack? Typ att emaljen blir porös och att rödvin/kaffe/annat fastnar lättare än på oblekta tänder. Någon som vet?
Jag vill oxå bleka tänderna!
Vad heter medlet som man bleker med, alltså sprutorna som tandläkaren säljer, men som man oxå kan köpa över nätet? Vet att jag har läst det i någon gammal tråd. Tacksam för svar!!!
(har för mig att man från samma företag kunde köpa skenor som man la i kokande vatten och sedan formade efter sina egna tänder, men det kan oxå ha varit ett annat märke....)
Hej, du kan absolut beställa blekmedel (och formbar skena om du behöver det) vis internet.
Jag bleker med Dentway och är nöjd. Kostar 395 kr för två sprutor (en spruta räcker för ca 5 behandlingar). Gör inte ont alls (vet att en del medel ger ilningar).
Se www.dentway.se
Elin1
Använder du 16% eller 22% ?
Har du upplevt ilningar i tänderna efter blekning eller andra saker du uppmärksammat?
*sååå nyfiken*
Fler som har provat Dentway? Låter ju för bra för att vara sant! :D
Sashimi
Jag använder starka grejer (22 %)!
Skämt åsido, jag har inte upplevt någon biverkning annat än att medlet smakar illa om du får det utanför tandskenan (och det är lite obehagligt att få det på tandköttet). Bara man håller skenan på plats och torkar bort medel som hamnar utanför är det inga problem.
22 % medlet är bra på det sättet att du slipper bleka så lång tid, det räcker med 1/2 till 1 timme per gång. Resultatet brukar komma snabbt.
Till saken hör att jag blekte tänderna hos en tandläkare för 4 år sedan, och då fick avbryta behandlingen p.g.a extrema ilningar och obehag. Har inte känt av detta med Dentway, så jag är jättenöjd.
Fler frågor?
Då måste jag fråga, får du ändå samma fina resultat som när du bleker hos tandläkaren?????
Är skenan svår att forma?????
Jag har nämligen "gnisslat" sönder mina originalskenor! *s*
Pickolina
Resultatet är jättebra tycker jag. Kan väl inte jämföra med tandläkaren, eftersom jag avbröt den (hemska) behandlingen och inte fick vita tänker alls. Men jag gillar hemmablekningen!
Jag har inte använt de tandskenor som man får med "grundpaketet", utan de skenor sóm jag provade ut hos tandläkaren. Så jag vet faktiskt inte hur bra de är.
Jag har nog känsligt tandkött så som de skriver på hemsidan att 16% passar för dem med känsligt tandkött.
När jag har provat vanliga tandkrämer med "whitening" så har slamsor lossnat från insidan av läpparna och kinderna. Oj, vid närmare eftertanke är ju inte det tandkött!! :D Men jag vet inte, jag kanske borde prova 16% först..?
Hoppas skenorna är lätta att forma bara.. Jag e sååå sugen på å köpa med det får nog vänta lite då min ekonomi e kass just nu. :(