• Lippi

Varför så mycket inbördes beundran???

Jätte många trådar här på BT börjar :

Vad tycker ni om min ...

Är min ... fin?

Kommer mitt ... att bli bra?

ETC. ETC.

Alla svaren är ju alltid POSITIVA. Aldrig skriver någon något negativt om ett upplägg, en klänning, en ring eller annat som TS vill ha komentarer om.

Hur kan detta komma sig?

Vi kan väl inte alla här inne tycka exakt likadant. Någon måste väl ha en avvikande uppfattning. Eller beror det på att man blir attackerad för att man uttalar sig negativt om någon annans grejer.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???
  • Wih

Ooops var lite för snabb...!

Ravial (som sagt)

Jag vet inte riktigt, bra fråga. Gav mest uttryck för en känsla som jag har av att BT-användarna har fått en lägre medelålder det sista året. Det är absolut inget negativt, men intresset av att diskutera bröllop (som forumet är tänkt för) har börjat hånas av vissa.

Jag är själv inte heller sådär jätteintresserad av bröllop längre då jag redan är gift, men hänger kvar, mestadels på debattforumet, och insuper vishet samt försöker ge ett och annat gott råd. ;)

Och förresten har jag absolut ingenting emot arnold-trådarna, men det verkar som att jag blev placerad i gnäll-facket nu?

För det sjunde har den här tråden hamnat ganska långt ifrån TS syfte med den, eller?

• sofia aneleh

en åsikt kan också vara gnäll!

jag förstår bara inte varför folk ska klaga på att vi pratar om snoppar och analproblem och annat naturligt. inte går jag heller in i en tråd om dukning och klagar på hur tråkigt jag tycker det är

• sofia aneleh

jag har inte anklagat någon av er för att vara en gnällare, mn det FINNS många sådana.

potatis och tomattråden var bara en grej vi gjorde för att lite få en bild av hur många det egentligen är som gillar arnold trådarna och är aktiva där. man vill ju veta vilka som tycker vi är löjliga, inget fel med det!

• lolabe

Jag har inte hängt här så länge så vet inte hur det var tidigare. Är själv inte purung om än inte lastgammal men det är klart det märks att vissa är yngre än man själv, på gott och ont. Ont kanske att många "unga" (herregud nu talar jag som en gammal tant) snabbt intar en defensiv attityd om de ifrågasätts och ja kanske kan vara lite exkluderande men det positiva - de är ju ändå rätt roliga de små filurerna - överväger ändå tycker jag.

• Ravial

I en tråd blev det just gnäll om att det är tråkigt att läsa om bröllopssaker (kan inte länken nu, men ni känner säkert igen det).

Jag blir kanske också placerad i gnäll-facket nu, men det bryr jag mig inte om. Jag har inte heller brytt mig om de exklusiva Arnold-trådarna, ignorerar dem helt enkelt. Men runt omkring mig blir det dålig stämning och det gillar jag inte.

Ja, Wih...ska vi också starta en exklusiv klubb, där ingen annan får vara med som inte är liktänkande?

• Ravial

Och, jo - vi har väl hamnat lite utanför TS fråga kanske...

• sofia aneleh

om man i en tråd som handlar om bajs skriver att det är tråkigt att läsa om kakor och sytråd så är det väl inget fel med det? men som sagt, inte går jag in i en tråd som handlar just om kakor, och börjar säga att DET är löjligt eller tråkigt.

• Wih

Ravial

JA! Å så försöker vi få med oss de andra "tanterna" också! Tyvärr fick den gamla tant-tråden lite magplask, men det är ju så det går när man håller sig till "reglerna" och startar OT-trådarna i debattforumet...

Apropå OT-trådar så saknar jag glödlampstråden från i våras! (TS: Ellte om jag inte minns fel) Där var det ingen smutskastning inte... *drömmer mig bort till en förlorad tid*

• Ofelily

Nu kan jag inte vara tyst längre...
    Jag måste bara att säga att allt detta "gnäll" VS "Arnold" får mig bara att le!!
    Ibland tycker jag att Arnold-trådarna är hur roliga som helst och ibland känner jag mig som en riktig gnällkärring, men orkar sällan ge mig in i debatten. Hur som helst så roar detta mig oerhört , det är helt fascinerande hur ni alla orkar!

Trevlig helg på er allihop, Arnoldar och gnälltanter och alla däremellan!

• Fenomena

För att svara på ursprungsinlägget:
    Jag håller med om att man måste kunna ge ärliga åsikter, om det är det som efterfrågas. Fast det kan nog vara svårt att skilja på inlägga som frågar efter råd/ärliga åsikter och de som frågar efter beröm.... ;)

Minns en tråd för kanske något år sedan (är inte så aktiv nu eftersom jag är gift) där en blivande brud frågade om råd angående smycken. Hon hade köpt en röd eller svart klänning, och skrev att hon funderade på vissa svarta smycken som hon länkade till. Hon var själv osäker och ville ha åsikter.

Jag tyckte att det skulle se lite väl Morticia Adams och Halloween ut med just de smyckena, och gav henne rådet att leta efter billiga (som ingick i frågan) smycken i strass. Det var min smak i just detta fall, och det var ju det hon frågade efter. Hon fick en hel rad med svar om att hon visst skulle ha det hon ville, man skulle ha det man ville, alla får se ut se de vill (säkert var jag mycket ond i deras ögon . Grejen var att hon ville ju ha råd för att hon själv var osäker/tvivlade på valet. Bruden gick och hittade strassmycken på H&M, som hennes son köpte till henne om jag minns rätt, och blev helnöjd.

Vad hjälper det folk som vill ha råd om man bara mesar med och säger att det de redan tänkt är sååå bra? Jag har själv startat trådar där jag verkligen ville ha kritik på tex upplägg av fest, och fick väldigt bra och hjälpsamma kommentarer av BT-tjejer hur de skulle resonera om de var mina gäster. DET är mycket värt.

• Ravial

Nu ska jag sluta "gnälla" här...men vill bara poängtera min sak: mina ord är riktade mot alla - Arnoldar, de som gnäller på Arnoldarna, tanter, gubbar, unga, snälla, dumma, tjock, smala, troende, ateister...:

Sluta gnäll så förbannat på varandra och försök ha det roligt här istället (eller åtm. dra nytta av den här sidan). Låt de som vill prata om bajs få göra det. Låt de som börjar frågan med "Vad tycker ni om min..." få skriva sin fråga. Bry er inte så mycket...så ska inte jag göra det heller

Var glada ! Jag gifter mig om 8 dagar så jag är glad!!!

• honungsfågel

Jag håller helt klart med att folk här på BT är lite mesiga (inklusive jag själv). Man ser nästan aldrig någon negativ kritik förutom gnäll (vilket jag också har gjort) och det känns lite trist. Om man inte vågar vara ärlig på nätet, där vi alla är anonyma, vart ska man då våga vara ärlig? Fram för mer ärlighet. Och detta utan att man ska bli påhoppad av alla som har en motsatt åsikt.

Jag kan börja med ett helt ärligt påstående; jag tycker att de allra flesta Nixa-klänningarna är otroligt fula.

Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???