• Lippi

Varför så mycket inbördes beundran???

Jätte många trådar här på BT börjar :

Vad tycker ni om min ...

Är min ... fin?

Kommer mitt ... att bli bra?

ETC. ETC.

Alla svaren är ju alltid POSITIVA. Aldrig skriver någon något negativt om ett upplägg, en klänning, en ring eller annat som TS vill ha komentarer om.

Hur kan detta komma sig?

Vi kan väl inte alla här inne tycka exakt likadant. Någon måste väl ha en avvikande uppfattning. Eller beror det på att man blir attackerad för att man uttalar sig negativt om någon annans grejer.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???
  • lolabe

Men jag måste säga att jag tycker att det är KUL att titta på andras grejer, så det är ju bra att folk här lägger ut det till allmän beskådan!! Allt annat vore ju s*ittråkigt!

• Ravial

Jag anser att "loppran" har en bra och intelligent inställning till den här frågan. Jag tror också att TS mer vill ha medhåll och stöd då frågan formuleras på det sättet.

Det visas en onödigt tuff attityd här på BT ibland, kan jag tycka, även om jag ofta kanske håller med de tuffas argument.

Om ni tycker att frågor ställda på det sättet är förtäckta "skryt", eller tycker det är tråkigt för att ni misstänker att det upprätthålls en falsk yta, varför ens bry er om frågan då?

Går man mot strömmen och tycker annorlunda är det klart att man får kritik, så är det och så har det alltid varit, tyvärr. Men varför bry sig om och bli arg på folk som inte klarar av att hantera sådana situationer och diskussioner? Det hjälper ju inte att bli ännu tuffare och provocera - det hindrar ju bara oss som vill kunna gå mot strömmen på ett lugnt och sakligt sätt.

Allt sagt med ett leende, förståss

• Lippi

Ja, men det är ju det jag menar.

Naturligtvis ska man vara konstruktiv i sin kritik och inte behöver man säga saker som att "den är apful".

Men jag är ofta inne och kikar på inlägg med tjejer som vill veta vad man tycker. Jag går in för att få inspiration och för att det är skoj att titta. Därför bryr jag mig om frågan och fortsätter titta även om jag tycker det är urlöjligt att många varken kan ge eller ta negativ kritik.

Borde inte folk säga vad de tycker istället. Den dagen jag frågar om något så vill jag ha svaret "den är apful", om ni nu tycker det. Tänk om alla på mitt bröllop sitter och retar sig på att min klänning är just "apful". Det hade ju lungt fördärvat hela dagen.

loppran;

Hoppas du inte har patent på ordet "apful". Det hade blivit dyrt för mig!!

• maniko

Det fanns (finns?) en tråd här inne med rubriken så här blir min klänning eller något liknande där TS ville veta vad folk tyckte och några stycken vågade svara ärligt men absolut inte elakt men det var inte populärt, det blev genast liv i luckan speciellt från TS som tydligen inte ville ha några negativa omdömmen. Jag själv låter helt enkelt bli att svara om jag inte gillar en viss klänning eller dyl. då det är så individuellt vilken smak man har och det jag älskar kanske någom annan avskyr så är det bara Det känns bara onödigt att göra någon upprörd det gäller ju ändå deras bröllop och om de är nöjda så är det ju det viktigastr

• Bobou

Haha, nu får jag lust att lägga upp en fejktråd...
    Där jag lägger upp en bild på en apful ( ) klänning under rubriken "Visst blir min klänning fin?"... undrar hur många ärliga svar jag skule få?
    Inte så många, tror jag.

• Tant Pernilla

Bobou: Man kanske skulle göra en tråd som heter "Visst är min klänning apful" och se vad det blir för reaktioner...!

• Peppina

Varför frågar man om man inte vill veta? Om jag hade ställt frågan: Vad tycker ni om mina inbjudningskort (Tror inte jag hade ställt någon sådan fråga överhuvudtaget eftersom det inte säger någonting alls om människor man inte känner tycker det man visar upp är underbart eller apfult) hade jag velat ha ärliga svar.

Om man bara vill visa upp är det väl bättre att skriva: Så här blev mina inbjudningskort.

• feb25

kan ju vara så enkelt att man inte svarar om man inte tycker att något är fint, fast en del vill ha ärliga svar och då har iaf jag tyckt att man har fått det.

• Blomstra

Jag tycker att det är roligt att titta på folks olika klänningar/inbjudningkort/blommor osv, men sen kan jag vara så artig/feg att jag låter bli att säga om jag inte tycker att det är snyggt. Den som lagt ut bilderna tycker ju lix att deras grejer är fina, så varför ska jag som inte ens känner människan i fråga komma och förstöra deras dag? Smaken är ju som bekant som baken, så det är väl alltid någon av de inbjudna som inte tycker att just de kort de fått är de allra snyggaste i världen, men vad är det för fel i det? Huvudsaken är väl att man är nöjd själv!
    Själv skulle jag blivit ganska ledsen om någon av våra inbjudna kommit och sagt "men guuuud vad fula inbjudningskort du gjort", då skulle de hellre få behålla det för sig själv, jag har ju gjort så gott jag kunnat och är själv nöjd och glad. Och om någon tyckte att min klänning var ful, skulle jag uppskatta om de kanske höll tyst om det istället för att såra mej på min bröllopsdag.

Vad folk tycker här på BT tycker jag inte känns så viktigt för egen del, jag känner ju ingen av er personligen så skulle jag FRÅGA vad någon tycker fick folk gärna komma med negativ kritik. Själv har jag svårt att förstå mej på de som frågar "ska jag välja känning A eller B" här och visar upp två bilder på klänningar, hur ska vi kunna veta hur klänningarna ser ut på vederbörande??? Men det är ju upp till var och en.

Nä, nu har jag babblat tillräckligt känner jag....

• Birgittabruden

Det är väl klart att man inte säger rakt ut att en klänning är ful, då får man väl vara lite diplomatisk och säga: Det är inte en klänning jag skulle välja men jag gillar färgen/modellen/tyget/killen som står jämte...
    Men om någon säger Wow! Din klänning är gudomlig! Så får man väl anta att de menar det?

Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???