• Lippi

Varför så mycket inbördes beundran???

Jätte många trådar här på BT börjar :

Vad tycker ni om min ...

Är min ... fin?

Kommer mitt ... att bli bra?

ETC. ETC.

Alla svaren är ju alltid POSITIVA. Aldrig skriver någon något negativt om ett upplägg, en klänning, en ring eller annat som TS vill ha komentarer om.

Hur kan detta komma sig?

Vi kan väl inte alla här inne tycka exakt likadant. Någon måste väl ha en avvikande uppfattning. Eller beror det på att man blir attackerad för att man uttalar sig negativt om någon annans grejer.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???
  • Ravial

Ja, jag håller också med. Det är så tråkigt att det bildas täta grupper här på BT. Tråkigt också att det blivit så många diskussioner om andras inlägg. Och att folk är så arga...

Meningen är väl att man ska kunna gå in här och läsa andras historier, få tips, kunna ge tips osv. som handlar om bröllop och allt runt omkring bröllop. Kanske lite annat kul att diskutera också...? Vem bestämmer om vad man får fråga om? Och hur? Inte någon av oss i alla fall - så sluta gnäll så förbannat!

• Tant Pernilla

Wih: Det är kanske bara vi som blivit för gamla...

Nä, jag håller med dig. Fast jag oförhappandes fick en sån där nominering i en sån där tråd. Men inte av de koola tjejerna... Jag är dock ganska nöjd med att vara en präktig och snäll tant...

(Kanske lika bra att sluta BT:a, så man får nåt vettigt gjort...)

• Cybermamman

Tant Pernilla med flera, tiden kanske är mogen att vi får en egen avdelning med rubriken "Stolta Tanter" tex

• Wih

Tant Pernilla

Ha ha menar du Tant Pernilla-tråden, din egen hyllningstråd? Den var ju bara söt och harmlös, och gav sig definitivt inte på andra BT-användare! Som sagt, tonen på BT har blivit lite rå på sistone med den yngre generationen (som jag själv egentligen borde tillhöra, men känner ack så lite gemensamt med) ...

• sofia aneleh

ni som ogillar "arnold"...

arnold uppkom egentligen därför att vi bara var några som diskuterade sånt som roade och intresserade oss, men sedan kom det en massa sura personer som gnällde och klagade och kallade oss barnsliga och löjliga. och då blir man ju bara tightare med de personer som tycker lika. hade dessa bittra personer låtit bli att gnälla på oss hade det kanske aldrig blivit så att vi ville ta avstånd och kalla oss arnold

så tänk på det ni som gnäller så förskräckligt och anmäler alla våra trådar. f.ö är det klart att vi anser att de som gnäller på oss är TRÅKIGA och att vi är coolare.

• Ravial

Wih, måsta bara fråga. Vilken är den yngre generationen (frågar en som är 31)

• Ravial

sofia aneleh: det ni uppfattar som gnäll KAN ju faktiskt vara en åsikt (en allmän sådan)...även om ni inte håller med om den. Man kan diskutera sakligt (eller låta bli) utan att BT behöver bli så tråkig som den har blivit.

Med et är INTE sagt att jag har hållit med dem som ni anser har gnällt...

• Ravial

"Med det är det INTE sagt..." skulle det vara - snubblar på tangenterna.

• Tant Pernilla

Wih: Nej, Tant Pernilla-tråden hade jag glömt för stunden. Jag tänkte på en sån där arnold-tråd som dykt upp de senaste dagarna/veckorna... Den om potatis och tomater...

F.ö. vill jag poängtera att _jag_ inte hade något med Tant Pernilla-trådens skapande att göra. Förstår inte vad det tog åt folk...!

Jag vill också säga att jag inte ogillar "arnold" eller har anmält någon sådan tråd. Tycker bara att fenomenet är rätt skumt. Och exkluderande.

Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???