• Lippi

Varför så mycket inbördes beundran???

Jätte många trådar här på BT börjar :

Vad tycker ni om min ...

Är min ... fin?

Kommer mitt ... att bli bra?

ETC. ETC.

Alla svaren är ju alltid POSITIVA. Aldrig skriver någon något negativt om ett upplägg, en klänning, en ring eller annat som TS vill ha komentarer om.

Hur kan detta komma sig?

Vi kan väl inte alla här inne tycka exakt likadant. Någon måste väl ha en avvikande uppfattning. Eller beror det på att man blir attackerad för att man uttalar sig negativt om någon annans grejer.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???
  • Lippi

Det är inte så att jag misstror de som säger att sakerna är fina.

Utan vad jag efterfrågar är människor med avvikande åsikter. För det måste finnas.

Jag menar inte att man ska såga någon vid fotknölarna, utan att man ska framföra konstruktiv kritik.

Om vi alla blev bättre på att säga även det negativa, så tror jag folk skulle vänja sig vid att ta kritik och inte bli helt tokiga för att man säger något som "det är inte min stil".

• Birgittabruden

Lippi: Det svåra är väl att framföra kritik på ett bra sätt. Man vill ju inte att någon ska ta illa upp.

• Ofelily

Jag är nog en av de som inte kommenterar alls om det inte är något som jag inte gillar eller vet hur jag ska formulera för att vara diplomatisk eller inte såra.

Jag vet inte hur jag skulle formulera mig om jag ville visa mina färdiga inbjudningar eller nåt sånt, men om jag verkligen ville veta vad folk tycker så skulle jag fråga det och inte bara vilja ha "diplomatiska" svar.

Sedan kan det ju inte sägas för många gånger; att smaken är just en smaksak! Och som sagt så skulle nog inte jag bry mig om om någon inte gillade det jag älskade. Det är ju mitt bröllop liksom. Och vi är alla så himla olika, det märker man väl verkligen här inne om något.

Tycker för övrigt också att det är jättekul att titta på allas inbjudningar, blommor, klänningar osv! Och även om jag tycker mycket är fint så orkar man ju inte heller kommentera allting! Men när jag gör det säger jag vad jag tycker!!

• Ofelily

Blev många inte i första meningen, men ni förstår nog...

• Bruden 2006

Jag kan tänka mig att många är ute efter att få erkännande för att de valt något som är fint, medan det finns andra som kanske är osäker och vill höra andras åsikter. Alla kanske inte har någon nära som de kan fundera med...

• Wih

Tycker personligen att det är värre med trådar som inbördes nominerar vilka som är "cool" BT-hängare. Vilket kan syftet vara? Snacka om inbördes beundran...

• Tant Pernilla

Håller med Wih...

• lolabe

Wih: hahaha, sant faktiskt. Men jag tycker ändå att sånt kan vara kul. Det mesta här är ju kul; annars skulle man ju inte hänga här.

• Wih

lolabe

BT var kul för ett par år sedan, nu är det hårdare och barnsligare stämning - mer likt familjeliv faktiskt där jag aldrig känt mig hemma. Synd att alla forum måste se likadana ut...

/Wih - gammal BT-tant

Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???