• osse

Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!

Vi har bestämt att gifta oss i januari 07 i Göteborg. Grejen är att det var m2b som kom med idén då det är ett speciellt datum för oss. Men egentligen vill jag nog hellre gifta mig på hösten. Har inte sagt något för jag tycker det var en bra idé han kom med.
    Kan ni som gift er under januari komma med lite hjälp eller tala om fördelar med att gifta sig i januari? Känner mig lite vilsen

• Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!
  • Åre bruden 07

Vi ska ha vitt och isblått/ljusblå/babyblå färger och silver...

• Solkatten_77

Så på avstånd en gång ett vinterbröllop, jag har varit på många bröllop och jag måste säga att det var det vackraste jag sett...släde, facklor, hästarnas andedräkt i facklornas lågor, brudens vita klänning som smäläte ihop med den gnistrande snön...såg ut som en tavla helt enkelt...MAGISKT

• Jenny79

Hej vinterbrudar!

Fick ett tips av min farbror på mysig "utebelysning" som jag vill dela med mig av. Om ni kan få tag i trästubbar så kan man såga ett kryss i ovansidan, hälla i T-sprit och sen tända på och de brinner i flera timmar...

• TingelingAnna

Hej!
    Har inte läst de andra inläggen men i helgen såg jag en så underbart vacker vinterkappa att ha utanpå klänningen. Bara den är skäl nog att gifta sig på vintern. :)
    Själv gifter jag mej i september...

• blomman.jenni

Min m2b tycker det bästa är att vi kan åka till värmen (varje) bröllopsdag.....

Men annars håller jag med många att det är så mysigt med mörkret och ljusen

Vårt färg tema blir brun-guld och mina blommor hamnar i orange rött brunt med mycke vintergrönt.

• osse

Jenny79

Ett sånt bra tips! Jag har lite funderingar på att ta barnmatsburkar och limma socker eller tunt papper på och hänga upp i träden utanför och tända värmeljus i.

• Jenny79

osse

Det låter också fint! Jag funderar på om man kan göra islyktor också, om det är kallt...

Tips, nån?

• osse

Hehe, här i Gbg lär det inte vara så kallt i alla fall.... blir nog låtsasis för vår del

• fruRT

Vi gifte oss mitt i vintern, och det har jag inte ångrat en enda sekund!

Lycka till!
    /FruRT

• Febriaribrud

Fördelar:)

-Man kan ha massa ljus med gott samvete. SLÖSA!
    -Marshaller till tusen.
    -Festen blir mer intim än på sommaren då alla inte springer ut och minglar i det behagliga varma vädret.
    -Vacker miljö vid fotografering.
    -Något händer i det kalla vintersverige, ett underbart bröllop.
    -Åka iväg på bröllopsresa till värmen!
    -Man får känna sig uppklädd och fräsch istället för blek och glåmig:)
    -Folk har inte sommarlov eller semester. Hög svarsfrekvens..
    -Man kan lättare välja lite gräddigare mat, på sommaren blir det lättare mat.
    -Folk har fyndat festkläder på mellandagsrean:)
    -Kan fortsätta länge:)

Nackdelar:(

-Kan vara kallt..
    -Det blir mörkt fort..

Hoppas du får lite inspiration, Lycka till!

• heffaklumpen

Vi ska gifta oss i Skåne på vintern, och vädermässig är det nog jämförbart med Gbg. Vi hoppas ju att vi slipper spöregn, snö är nog bara att glömma. Jag har en känsla av att hästarna kommer att få ett drygt jobb om vi inte sätter hjul på medarna, men förhoppningsvis kanske man kan hitta regnbeständiga facklor?

Nej, skämt åsido så finns det väl minst lika många skäl att gifta sig på vinern som på sommaren, man kan ha det jättemysigt i vigsellokalen med tända ljus, marschaller mm. Vi ska ha tända värmeljus i mängder på trappan upp till koret där vi ska stå och marschaller utanför och prästen har lovat att de ska tända alla ljusen i lampkronorna.

Man kan välja en annan typ av klädsel, man kan frossa i långärmat, caper, mössor/hattar, vantar/handskar allt efter vad som passar ens egen smak. Själv har jag en kort fuskpälscape som slutar vid armbågen, och ett par tumvantar som har jättelånga skaft som ytterkläder. Lite svårt att förklara, men det blir bra.

Man kan välja mat efter årstiden, varma soppor, kryddstark mat, vad man vill. Det är kul med tema, och vintertema är rätt tacksamt.

En, mycket stor tycker jag, fördel är också att det är upplyftande med ett rejält partaj i januari, sådär lagom när post-jul-depressionen rycker in och våren är långt borta är det trevligt att ha nåt kul att se fram emot!

Dessutom riskerar man inte att ens bröllopsdag försvinner i allt semestrande, som mina föräldrars exempelvis. Den infaller mitt i sommaren, under semestern, så det var ju alltid när vi var små släktbesök och annat semesterrelaterat, så de fick nog inte vara själva och fira sin bröllopsdag förrän vi var i tonåren På vintern får man ha den ifred!

Lycka till med planeringen!

/Heff

• asa81

Kom på ett tips till er vinterbrudar hos www.dekoreramera.se har dem en form för att tillverka islyktor. Kolla in denna, kanske ett tips?

• KarinP

Vi ska gifta oss i februari -06 och det finns många anledningar, som flera har taigt upp här innan bla. hur mysig själva dagen kan bli med alla ljus osv.

Men den största anledningen är att vi tänkte på våra kommande bröllopsdagar... Den tråkigaste månaden på året kommer plötsigt förvandlas till den roligaste och mest romantiska!

Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!