• osse

Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!

Vi har bestämt att gifta oss i januari 07 i Göteborg. Grejen är att det var m2b som kom med idén då det är ett speciellt datum för oss. Men egentligen vill jag nog hellre gifta mig på hösten. Har inte sagt något för jag tycker det var en bra idé han kom med.
    Kan ni som gift er under januari komma med lite hjälp eller tala om fördelar med att gifta sig i januari? Känner mig lite vilsen

• Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!
  • H & A

här bara måste jag komma med en fråga... alla verkar prata om stövlar till ett vinterbröllop... eftersom festen är den största tiden, blir det inte för varmt med stövlar då?

• Kroken

Osse: det finns mönster på Cape i tygaffärer som inte verkar svåra att sy. Kolla typ Burda eller nåt.

• Kroken

H&A Du kan ju byta skor till festen och ha vanliga finskor till festen. Jag kommer förbereda två par skor till festen. Ett par högklackade och ett par lågklackade att byte till om det behövs efter allt dansande Jag hoppas nog att vinterskorna inte syns under klänningen den studen man är ute.

• Blivande Fru!

Man kan ju göra så mycket mysigt i en bröllops lokal med ljusslingor längs väggar osv (hög romantisk faktor)

Tänk dig en bukett med grön mossa i basen som hänger ner och röda rosor i stoppade här och var.

Du har fyllt en kall och mörk period på året med fest, glädje och stämmning.

• tobiasfru

Nu har jag inte läst de andras inlägg så jag kanske upprepar mig men: Jag tycker att vinterbröllop är fantastiska, själv ska jag gifta mig nu i Oktober men jag listar fördelarna med ett vintebröllop.
    1, Ni kan ta OTROLIGA bilder!!!
    2, Du kan ha vackra ytterplagg, såsom vit pälscape eller vit lyxig päls.
    3, Alla färger blir starkere mot vit bakrund. Tänk dig djupröda rosor på ett vitt bord och i brudbuketten mot en vit snöbakrund.
    4, man får naturligt rosiga kinder =)
    5, Ni kan åka släde till festlokalen
    6, Marschaller som brinner i mörkret
    Jag kan lista hundra saker till, men jag märker att jag börjar spåra ur lite. Jag hade egna funderingar på ett vinterbröllop men eftersom min blivande ville ha sommarbröllop så kompromissade vi och det blev oktober. Lycka till iallafall/J

• osse

Vad kan man ha för färgtema? Jag hade lite funderingar på djupröd, benvit och guld men eftersom min fästman tycker jag är föööör tokig i rött så antar jag att han vill ha något annat Några förslag som passar med mörkblått?

• Röd-brud

Vitt och silver tillsammans med blått blir mycket snyggt!

Passar ju dessutom väldigt bra till vintern.

Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!