• osse

Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!

Vi har bestämt att gifta oss i januari 07 i Göteborg. Grejen är att det var m2b som kom med idén då det är ett speciellt datum för oss. Men egentligen vill jag nog hellre gifta mig på hösten. Har inte sagt något för jag tycker det var en bra idé han kom med.
    Kan ni som gift er under januari komma med lite hjälp eller tala om fördelar med att gifta sig i januari? Känner mig lite vilsen

• Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!
  • osse

Anna25
    Du har rätt! Det viktiga är faktiskt att vi ska gifta oss och det känns bra att han är delaktig och kommer med förslag. Men det känns som det är svårare med transport m.m. på vintern. Tänkte som förslag om man skulle åka båt från kyrkan till festen (vi gifter oss i S:t Birgittas kapell) men det blir kanske svårare på vintern än hösten.

• feb25

klänningen kan man hålla upp de korta stunder man är ute, på fötterna kan man ha stövlar, monboots etc och byta om då man är inne. en cape över axlarna.

varför skulle gästerna gnälla över när bröllopet ska vara...det är ju ett speciellt datum för er.
    jag har inte fått någon besk kommentar ang vårt datum, folk har bara blivit glada.

• Moulin

Om ni inte har snö - se till att ha vintriga färger och t.ex. snöflingor som dekoration i festlokalen. Är det inte mycket vinter ute så får man väl göra det inne istället. Jag skulle (om det inte fanns snö) fota i skymningen med något naket träd i bakgrunden. Vi blev fotade en gång, ganska precis så... När jag tänker efter så har vi det fotot på vår hemsida här på BT! Nu var vi kanske inte så snygga, påpälsade och allt, men kortet i sig tycker jag är jättefint. Sök på "Baudin" som efternamn på "Brudpar och verktyg" så får du se. Typ ett sånt kort skulle väl vara jättefint att ha som bröllopskort?

Och klänningen är väl inget att tänka på. Hur länge ska du vara utomhus? Till och från kyrkan och festlokalen (och eventuellt foto) och då kan man ju hålla upp kjolen (inte på fotot kanske). Men vem kommer att tänka på och bry sig om den blir lite smutsig, förutom du? Vita, snygga stövlar finns det väl gott om? Jag köpte ett par i fjol för 200 tror jag, och de skulle fungera utmärkt på ett bröllop! Jag tror att du bekymrar dig för mycket om småsakerna... Se inte hindrena, se möjligheterna. Men å andra sidan, vill du verkligen inte gifta dig på vintern så tycker jag att du ska prata med din kille om det. Det är väl inte roligt att se tillbaks på sin bröllopsdag och vara besviken över att den var på vintern.

• Ravial

Har ni tur snöar det den dagen. Min kompis gifte sig i Göteborg i februari i år och det började snöa innan de kommit ut ur kyrkan. Det ser himla fint ut på korten med alla stora snöflingor.

Hon köpte en klänning med tillhörande jacka just för årstiden. Jag håller med om stövlar - jag såg framför mig vita pälsstövlar eller riktigt eleganta skinnstövlar

Tänk på vad roligt för gästerna att bli bjudna på bröllop på vintern istället för på sommaren, när "alla andra" gifter sig.

Vänner till mig gifte sig i november och hade ordnat fackeltåg från kyrkan till festlokalen. Värdarna på det bröllopet överraskade brudparet med häst och vagn som fick gå framför fackeltåget. Himla mysigt och uppseendeväckande med alla facklor i mörkret

• osse

Tack för all peppning!

feb25 ---> Tyvärr finns de inom familjen som alltid hittar något att gnälla över så jag förväntar mig nästan någon kommentar...

Moulin ---> Sånt mysigt kort! Du har rätt i att man ska se möjligheterna istället för hindren! Jag tycker ju vintern är mysig med, får släppa att jag är en höstmänniska

Ravial ---> En sån underbar idé med facklor!! Nu känns det redan bättre

• feb25

-osse

trist att det är så, stå på er och lyssna inte (svårt) men kom ihåg att du/ni inte kan göra alla nöjda..... det är er dag....

• Pimpe

Gör allting "vintrigt". Strö snö på borden(som ngn redan skrivit). gör placeringskorten som snöflingor. På pandurohobby finns det "iskristaller" att köpa, gör islyktor. Köp snöspray och spraya på vaser, ha grenar som dekoration och spraya dem.

Jag har hjälpt några kompisar att ordna bröllop och min dröm just nu är att få hjälpa till att ordna ett riktigt vintrigt bröllop med vinter och snö som tema.

Jag har gjort en liten planering för en vinterfest som jag har i ett worddokument. Sätt ut din mailadress så mailar jag dig den. Den är inte fullständigt bröllopsanpassad men lite kan du säkert använda dig av.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!