Om ni inte har snö - se till att ha vintriga färger och t.ex. snöflingor som dekoration i festlokalen. Är det inte mycket vinter ute så får man väl göra det inne istället. Jag skulle (om det inte fanns snö) fota i skymningen med något naket träd i bakgrunden. Vi blev fotade en gång, ganska precis så... När jag tänker efter så har vi det fotot på vår hemsida här på BT! Nu var vi kanske inte så snygga, påpälsade och allt, men kortet i sig tycker jag är jättefint. Sök på "Baudin" som efternamn på "Brudpar och verktyg" så får du se. Typ ett sånt kort skulle väl vara jättefint att ha som bröllopskort?
Och klänningen är väl inget att tänka på. Hur länge ska du vara utomhus? Till och från kyrkan och festlokalen (och eventuellt foto) och då kan man ju hålla upp kjolen (inte på fotot kanske). Men vem kommer att tänka på och bry sig om den blir lite smutsig, förutom du? Vita, snygga stövlar finns det väl gott om? Jag köpte ett par i fjol för 200 tror jag, och de skulle fungera utmärkt på ett bröllop! Jag tror att du bekymrar dig för mycket om småsakerna... Se inte hindrena, se möjligheterna. Men å andra sidan, vill du verkligen inte gifta dig på vintern så tycker jag att du ska prata med din kille om det. Det är väl inte roligt att se tillbaks på sin bröllopsdag och vara besviken över att den var på vintern.