• meme

För oss arbetslösa

Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...

• Svar på tråden För oss arbetslösa
  • Mrs J.R

nej jag hade sett att du var utbildad biblotekarie och då såg jag ett sådant jobb i uppsala men det var ju ingen ide när du ändå bodde i göteborg....

Nej själv har man städat hela dan för vi ska ha visning av huset i kväll så vi kan flytta någon gång hoppas någon nappar...

• Bluebride2006

Olga77......... Nja, det är inte bra för kroppen att träna hårt när man är förkyld, tro mig, jag gjorde det, jag hade feber mest, så jag hade ganska svår feber ett par dagar och som vanligt nu efter min akuta bronkit (mitt immunförsvar är uruselt efter det) så blir jag förkyld väldigt länge och hoppas jag slipper det.

Idag har det varit en ännu mer deppig dag efter haft kul halva söndagen för min tärna var här och jag fick "leka" skönhetssalong. Hon noppade mina ögonbryn, gjorde en vardagssminkning och vi prövade en håruppsättning, hon ska göra min makeup och hår när den dagen är här. Och jag tyckte det blev bra.

• Bluebride2006

PS. Jag ska hälsa på våra kattungar hos min blivande svägerska i morgon (idag om man kollar tiden) :)

• Olga77

Ååh, kattungar!! Vad underbart! Min syrra var här förra helgen med sin lilla kattunge, ville gömma honom när hon skulle åka hem... Skulle jättegärna vilja ha en katt, men jag vill vänta tills jag bor i hus (vilket kan dröja 100 år eller så). Fast jag har två söta katter hemma hos mina föräldrar som jag får träffa ibland i alla fall.

• Puh76

Här är en till arbetssökande. Har jobbat hela sommaren och tycker att det är rätt så skönt att vara ledig ett tag men inte för länge.

Sen behövs ju pengar till det kommande bröllopet!

• Bluebride2006

Var och hälsade på katterna, nu har jag även startat en webalbum med mina katter, är det någon som vill se?

• Mrs J.R

bluebride2006: Klart vi vill

• Bluebride2006

Ja, jag gillade verkligen att casper somnade hos mig, man ville inte gå sen när man var tvungen för han sov ju så skönt.

• Mrs J.R

hihi, ja våran katt han är nästan kelig så det är jobbigt, men vi ska inte ha kvar honom längre!!!

Så är det någon som vill ha en katt så finns det hos oss....

• Bluebride2006

hittar ni några jobb? det gör inte jag.

• Olga77

Jättesöta kattungar!!! Gråa katter är mina favoriter. Träffade syrrans katt igen häromdagen (också gråspräcklig) och han sov på min kudde hela natten. Fast först busade han som en galning och anföll mig i mörkret. Hade rivmärken på hela armarna dagen efter och det kändes riktigt pinsamt när jag skulle till brudklänningsaffären dagen efter och prova min klänning - såg misshandlad ut...

Inga jobb på gång här ännu. Skulle ringa på ett idag, men det var ingen som svarade. Kollar alla jobb i Göteborg på platsbanken varje dag, men det finns ju nästan aldrig nåt man kan söka. Suck... Känns som man har ohälsosamt mycket tid att planera bröllopet.

• Mrs J.R

inga jobb ingen skola heller!!

• Birgittabruden

Ytterligare en arbetslös kattälskare!

• Bluebride2006

vi har fått hem kattungarna nu, min katt är inte ett dugg glad, men det är ju normal

• Olga77

Ska gå och titta på ett jobb på fredag. Tjejen jag pratade med kallade det inte för intervju utan just att jag skulle "komma och titta" på arbetsplatsen. Men tjänsten ska tillsättas redan nästa vecka, så jag antar att det måste bli lite intervjuartat. Nervös!!

• Bluebride2006

sånt har jag också varit med om, men inget mer hände

• Olga77

Bluebride2006:

Hur menar du? Gick du och "tittade" på jobbet och sen hörde de inte av sig mer? Egentligen vet jag inte om jag vill ha det här jobbet - är nästan mest nervös för att jag inte vet hur jag känner.

• Bluebride2006

Precis så, fattar inte varför de visar stället om man inte ska få anställning där

Svar på tråden För oss arbetslösa