För oss arbetslösa
Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...
Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...
Tack.
Jag skulle uppskatta om någon gjorde så mycket besvär för min del. Här har jag bara en liten chans att få jobb på volvo, men jag vill ju helst ha något eget.
Jag ska gifta mig 5/8-06 i Eskilstuna.
Hej tjejer!
Nu är jag här igen.=) Jo jag är arbetslös sedan början på juni. Jag jobbade förut några månader på Lidl(gillade det inte!)men nu har jag och min pojkvän flyttat till hans hemstad. Min pojkvän är egen företagare och jobbar extra på ett lager så han tjänar helt ok och jag har alfakassa vilket ju inte är så mycket hehe.
Igår ringde jag till ett jobb som jag hade sökt och som jag verkligen ville ha och jag trodde att jag hade chans att få det men de hade redan gjort sitt urval så då blev jag först ledsen. Sedan blev jag arg för att jag inte ens fick komma till någon intervju och sedan gjorde jag något konstruktivt av det hela. Jag kollade på ett närliggande köpcenters hemsida och gjorde ansökningar till alla affärer jag kan tänka mig jobba i där. Så idag ska jag ta bussen dit och dela ut mina 26 ansökningar. Något napp kanske det blir? *hoppas* =)
jamed värdelös, nej arbetslös var det visst. fick sparken från provanställning när jag var gravid eftersom jag blev sjukskriven. så nu är jag arbetslös sen bebis fyllde 1 år dne 20 aug. sökt 8-10 jobb. Inte sökt dagis förräns nu, får ångest av allt vad myndigehter o pengar heter
ska tilläggas att när bebis var 6 mån, så sökte jag ett jobb och var topp-3 av 3-400, men de ansåg att jag hade för stor hobby så det trodde det skulle ta min tid annars hade jag fått det BLÄÄÄ
Jo, visst ar det lite jobbigt med folk som tycker sig veta hur man ska soka jobb. Har vissa kompisar har som ideligen skickar lankar och sadar. Det ar ju valment, men samtidigt kanns det ju som att de inte tror att man kan hitta ett jobb sjalv. Fast det kanske ar sant Har ju inte lyckats annu...
Fast jag tror att det kanske ar lite lattare har. Dels ar det manga, framfor allt tjejer, som inte jobbar, som blir hemmafruar nar de far barn. Dessutom hander det ganska ofta att sk. medfoljande inte hittar ett jobb. Vi bor pa gransen till Schweiz, och det ar inte sa latt att fa jobb dar. Det ar alltsa ganska normalt att vara i min situation har, men jag kan egentligen inte pasta att det lattar upp situationen sadar jattemycket.
Jaja, nu ska jag snart in till stan for att anmala mig till en spanskakurs. OCh sedan aker vi ivag till osterrike pa eftermiddagen! Tjohoo!
Jag är väl inte riktigt arbetslös. Jag jobbar som tim vikarie i barnomsorgen, men har varit utan jobb sedan i våras. Nu hänger ju allt på att någon ordinarie blir sjuk så jag kanske får vara med ändå? Jag vet inte alls hur det blir med jobb nu under hösten, det är som ett jäkla lotto varje gång. Känns ganska kluvet, jag är igentligen inte arbetslös då jag ju faktiskt är anställd, men på sätt och vis är jag arbetslös ändå.. Lite invecklat, men ni kanske förstår hur jag menar.
nån där? meme.. lilltån? *deppig idag*
det suger att vara arbetslös. e så trött på att vara hemma! och har ingen fantasi på vad man kan göra... killen ba - åk o shoppa! (han vill ju väl) men vill inte spendera penger i onödan för att jag ska ha nåt att göra. vill arbeta! är trött på att diska, dammsuga, tvätta, laga mat.... man blir ju fördummad av att sitta o glo hemma.. *griiiinar*