• EPJE

8 oktober

Hej alla 8 oktoberbrudar!

Jag tycker att det är dax att starta upp en egen tråd till oss som gifter oss den 8 oktober 2005! Vore roligt att följa er åt fram till den vackra höstdagen med blå himmel och sol! Vill veta när ni skickar ut era inbjudningar, vilka klänningar ni ska ha, var ni ska vara, ja allt! Hoppas att vi kan hjälpa varandra på vägen!
    Glad midsommar på er!

• Svar på tråden 8 oktober
  • tezz82

Hej EPJE.
    Jo, visst känns det underbart! Snart är vi gifta!!!
    Ja just det! På tal om program?! Hur gör ni? Vad har man med egentligen?
    Har man typ fakta om oss? Hur vi träffades och sånt eller är det bara låtar?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

//Tezz

• EPJE

På ett sätt känns det som om vi har läget under kontroll, men å andra sidan är det en del mycket viktiga saker som vi inte löst ännu! Gör lite ont i magen när jag tänker på dem. Vi har inte bokat fotograf, inte frisör (ska inte ha något komplicerat) och bandet som vi bokat sa nej förra veckan. Men allt går att lösa och i slutändan vet jag att det kommer att bli jättebra.

Vi ska beställa program från Spira, samma som tryckte våra inbjudningskort. Vi håller för fullt på med att skriva några rader om varje gäst, det ska finnas med i programmet tillsammans med en karta på var alla sitter. Även menyn ska finnas med. Eftersom vi inte är så förtjusta i sånger, kanske det bara kommer att bli en eller två. Möjligen några vackra dikter, men annars inget mer.

Vi ska beställa kyrkoprogram av dem med, har inte träffat prästen än, ska göra det så snart som möjligt!

• tezz82

OOOOH! Vilka bra idéer ni har! Det är ju jäääätte bra att skriva lite om varje gäst!
    Vi har inte heller bokat fotograf men det ska väl inte vara så svårt?! (hoppas jag) =)
    Usch vad synd att bandet avbokade men ni kommer säkert att hitta något ännu bättre!
    Spira, har dom någon hemsida?

MVH

//Tezz

• EPJE

tezz82,
    ja, jag har varit på flera bröllop där man i programmet har kunnat läsa några rader om varje gäst. Gärna något klurigt som får den brevid att vilja fråga, allt för att få igång konversationerna! Sedan gör man en liten förteckning med nummer så att alla kan se vem som är vem. Roligt är att även inleda varje gästs "vers" med "Brudens kusin, gift med nummer 8, dotter till nummer 34." Förstår du hur jag menar?

Skönt att höra att ni inte heller har bokat fotograf, jag pustade ut lite när jag läste det!

Spira har adress: www.spira-kortdesign.se
    Vi är mycket nöjda med inbjudningskorten, bra papperskvalité och bra service! Vi har valt serien "Av längtan till dig" i creme och guld. (de är mycket finare i verkligheten!)

• EPJE

Nu när det bara är 3,5 veckor kvar så har min blivande börjat fatta att det är lika kvar att fixa! Han ringde mig på jobbet idag och sa att han nu på förmiddagen hade bokat fotograf, bokat träff med prästen och eventuellt hittat ett nytt band! Åh, va han är bra!
    Dessutom har jag bokat frisör och helt plötsligt känns det inte så stressigt längre! Det kommer en tjej från Stockholm till mig på Gripsholm och hjälper mig med både make och hår! Toppen!

• EPJE

Min m2b blev just iväglurad! Det ringde en man halv åtta och sa att han hade hittat m2b´s bil en bit från där vi bor. Den blockerade tydligen mannens bil. Han for upp och tittade ut genom fönstret och bilen var borta. Han letade reda på reservnyckeln och bad mig sedan visa min nyckel. SOM JAG INTE HADE! Svårt att hitta på något, men han sa att fattade lite redan genom telefonsamtalet. Nu har han gett sig av till bilen och jag har ingen aning om vad som kommer att hända!

Tankarna far ju självklart till frågan om jag själv kommer att bli hippad! Hoppas det!
    Imorgon ska vi träffa både fotograf och präst, får se hur pigg han är då!

• tezz82

Hej EPJE!
    Hoppas allt är bra och att du är lugn och känner att du har allt något så när under kontroll!
    Jag känner mig lite lugnare nu... Vet inte varför för jag har inte kommit längre..
    Kul att din m2b har blivit "hippad"! Har du själv haft möhippa ännu?
    Jag känner mig faktiskt lite ledsen över min möhippa...
    Jag är gravid i 2 mån. och har luskat fram att vi bara kommer att käka middag hemma hos en kompis och sen kommer alla att gå hem. Det är inte alls så jag vill ha det! Jag tycker det är kul att skämma ut sig (inom vissa gränser) och jag vill klä ut mig! Med eller utan sprit...
    Jag kan inte säga att jag vet vad de har planerat, vad hade du gjort?
    Jag menar, jag är gravid inte 85 år gammal!

Besviken Tezz

• EPJE

Hej Tezz!

Va tråkigt att du känner så! Förhoppningsvis har de tänkt ut något mer som du inte vet om! För om de är dina vänner borde de ju veta att du tycker om lite "tokigheter"! Jag har inte blivit hippad än, men har mina misstankar om kommande lördag. Har egentligen inga förväntningar, men hoppas självklart på att det blir något! Min m2b är jättenöjd och glad över sin i allafall!

Känner mig ganska lugn faktiskt. Inte så mycket kvar nu. Det som är bråttom är kyrko- och festprogram! Tryckeriet (Spira kortdesign) behöver ha materialet så snart som möjligt så att de kan börja trycka och vi har inte ens skrivit färdigt alla verserna än!
    Men vi träffade prästen igår, supertrevlig kvinna. Var även hos fotografen och bestämde med henne. Har också hittat en jättebra make/hår-tjej och vi har äntligen bokat ett band som verkar passa oss!
    Oj, det blev långt!
    Tezz, hoppas att du trots dina misstankar ändå blir nöjd med din möhippa! Och grattis till graviditeten!!! Vi planerar också att skaffa barn efter bröllopet! Spännande!

Vad har ni kvar att göra?

• Aurot

Oaaaah! Nu är det bara drygt två veckor kvar. Det känns som om det mest är under kontroll. På fredag ska vi beställa tårtan. Tyvärr ligger vi lite efter med vigsel- och festprogram men ska ta tag i det NU!
    I lördags blev jag hippad och Mikael sexad. Underbart! Vilka vänner.

• EPJE

Hej alla oktoberbrudar!

Imorgon om två veckor är det vi som är vackrast i världen! Jag hoppas verkligen att det går bra för er och att planeringen flyter på som den ska! Vad har ni kvar?

• Aurot

EPJE! Japp, bara 2 veckor kvar....maj gaaaad!

Vi väntar på att Mikaels beställda kostym ska komma, på att vi ska få färdigt våra festprogram och lite allmänt fix (=säkerligen en hel del, men ändå under kontroll).

Du då?

Svar på tråden 8 oktober