• EPJE

8 oktober

Hej alla 8 oktoberbrudar!

Jag tycker att det är dax att starta upp en egen tråd till oss som gifter oss den 8 oktober 2005! Vore roligt att följa er åt fram till den vackra höstdagen med blå himmel och sol! Vill veta när ni skickar ut era inbjudningar, vilka klänningar ni ska ha, var ni ska vara, ja allt! Hoppas att vi kan hjälpa varandra på vägen!
    Glad midsommar på er!

• Svar på tråden 8 oktober
  • EPJE

Oktoberlycka!
    Det låter ju som om ni verkligen lyckats med musiken! Kan inte bli annat än bra! Skönt va?!

Har idag varit och provat underkläder, fick proffsig hjälp och har hängt undan lite. Ska ge min blivande en secret box så det kändes extra roligt att prova ut till fotograferingen!

Igår var vi och beställde ring och den kommer at bli superfin. Enkel och precis som jag vill ha den!

Det verkar som om vi har ungefär samma saker kvar! Det kommer att gå så bra för oss alla, men jag känner mig faktiskt ganska nervös redan nu. Var på bröllop igår och vi sa till varandra att nästa gång är det vår tur, lite läskigt!

Ska i veckan med mina två systrar som ska vara tärnor och köpa tyg till deras klänningar, en duktig granne ska sy. De kommer att bli SÅ fina!

Ska slappa lite nu ikväll så att man orkar med alla elever i skolan imorgon!!!

• oktoberlycka

EPJE - Vi var också på bröllop i helgen... kändes som vi var på 'studie besök' haha :D noterade alla små detaljer...

Ja, det känns verkligen super skönt att ha musiken avklarad. Som en 'tung' sten som fallit. Det tyckte jag nog vara det svåraste att få ihop. Och att hitta någon som kunde framföa låtarna man valt.

Åh, jag vill också ge en secret box, men kommer inte hinna fixa en tills bröllopet. Kommer vara bortrest med jobbet en hel del. Det får bli i 1-års present istället

Jag kommer inte få se min ring innan, så det kommer bli jätte spännande. har fått pröva den men då fick jag ha en tröja :D över huvudet samt blunda... sambon var mycket noga med att jag inte skulle se något

I)kväll ska jag hämta upp min klänning, skor och jacka och sedan ta med tärnorna till en sömmerska för att sy upp tärnklänningarna. Tror det kommer bli jätte bra.

Har ni gjort någon hemsida? Här kommer våran www.charlottaochsebastian.se bilder kommer att finnas där senare

Lycka till nu med all planering, så hörs vi vidare!

• Johanna N

Hallå,
    Vi ska också gifta oss den 8 oktober. Jag är inte så stressad ännu, det känns som att vi har det mesta under kontroll. Vi ska ha festen på en lokal där de fixar allt, mat vin sprit och dekorationer. Såklart efter vad vi vill ha. Vi har dock inte fixat dj (som exempel). Hur går det för er andra? Har ni det mesta fixat nu?

• thelisa

hej igen!
    börjar få kontroll på alla delar nu men det är juh även så att nervositeten faktiskt redan satt in. ibland önskar jag att vi ska gifta oss på den ort vi bor och inte 40 mil bort..jag tror att jag varit lugnare då!!
    självklart har det blivit en del strul! fotografen som vi kontaktakt för länge sedan har inte hört av sig igen ang. om han kan fota oss eller inte, vi har försökt att få tag på honom men inte nått resultat...måste kanske hitta någon annan och det känns inte så bra!
    sen så är det vår transport till kyrkan...alla alternativ av finare gamla bilar som vi hade är antingen bort sålda eller trasiga...jag vill inte åka i någon modern bil men har juh inte heller råd att köpa en bil bara för detta tillfälle!!

jaja 5 veckor kvar!!

hoppas att allt går bra för er andra!!

• Aurot

Just nu känns det som vi har övertaget över bröllopsplaneringen. Så var det _inte_ för två veckor sedan då jag höll på att tappa konceptet helt....fy! Allt jag gjorde och tänkte var "bröllop". Det har hjälpt att jag har börjat jobba igen

Igår var vår sista OSA och vi slipper ringa runt och kolla med folk om de kommer eller inte eftersm alla har svarat. Jätteskönt!

Hur går det för er andra?

• EPJE

Det har hänt mycket de senaste veckorna och planeringen går framåt med stormsteg. Samtidigt har jag dagar då jag knappt orkar tänka på bröllop. Ibland känns det bara för mycket! Någon som känt likadant???

Men det känns underbart när det mesta börjar falla på plats! Men vi har inte ens kontaktat någon fotograf än!!!!! Måste ta itu med det!

Vi har nu bokat ett band till festen och igår bokade vi även bröllopsresa, det blir 9 nätter på Maldiverna i ett litet hus med verandra och en liten trapp rakt ner i vattnet!!! Ska bli skönt...

På söndag ska jag fota en secret box...

Hoppas att det går bra för er! Hörs!

• sofialovisa

Hej allihop, nu är det 5 veckor och 1 dag kvar... Hur har ni lagt upp er vigsel? Med musik och prat och sådant?

• EPJE

Hej!
    Är det bara jag som har lite panik??? Jag börjar känna mig riktigt pirrig och det är fortfarande massor med saker som ska göras. Och kombinationen lärare - bröllopsplanerare är ingen höjdare i början av höstterminen! Är ju helt slut när jag kommer hem på kvällen!

Det band som vi bokat och som verkade så himla bra kan tyvärr inte fick vi veta igår! Panik!
    Jag får inte tag på frisör, tårta måste beställas, blommor ska beställas, program ska skrivas och psalmer ska väljas!
    Snälla, kan inte någon tala om för mig att det kommer att ordna sig!!! Veckorna rusar fram och det ska bli så himla underbart, men just nu är det faktiskt stressigt!

• tezz82

Hej alla 8:e oktober brudar!
    Gud vilken koll ni har på allt! Det känns som att jag inte kommer någonstans...
    Det viktigaste är fixat så som klänning, restaurang, kyrka, ringar, näbbkläder, frack men alla detaljer finns kvar.
    Det känns som att jag har fastnat på vägen och inte hittar hjälp någonstans.
    Nu mitt i allt har mina 2 tärnor sagt till mig att de inte hittar klänningar så jag tog på mig att sy men nu känns det som jag drunknar...
    Har alla fotograf? Är tårtan beställd? Psalmerna? Skönhetsvård? Jag vet inte riktigt var jag ska börja eller sluta...
    Jag tycker naturligtvis att det är jätte kul att planera och ser fram emot detta men är det bara jag som sitter fast???

Tezz

• EPJE

tezz82,
    du kanske inte läste mitt inlägg innan du skrev. Det verkar som om vi känner likadant! Visserligen är mycket ordnat, men det är mycket kvar och även om jag inte ska sy några tärnklänningar så kan det ibland kännas som om jag drunknar!
    (samtidigt som det känns underbart - konstiga känslor!)

Svar på tråden 8 oktober