• EPJE

8 oktober

Hej alla 8 oktoberbrudar!

Jag tycker att det är dax att starta upp en egen tråd till oss som gifter oss den 8 oktober 2005! Vore roligt att följa er åt fram till den vackra höstdagen med blå himmel och sol! Vill veta när ni skickar ut era inbjudningar, vilka klänningar ni ska ha, var ni ska vara, ja allt! Hoppas att vi kan hjälpa varandra på vägen!
    Glad midsommar på er!

• Svar på tråden 8 oktober
  • Höstpärlan

Hej på er!
    Jag gifter mig också den 8 oktober, vad kul att hitta denna tråd!

Planeringen har legat nere ett tag men nu är det dags att sätta igång igen. Planen för inbjudningskorten var i början av juli

Men men, semestern börjar idag så nu finns ju all tid i världen...

• EPJE

Höstpärlan!
    Vi hade också tänk att vi skulle skicka inbjudningarna mycket tidigare! Beställde korten i förrgår som sagt och nu är det bara att vänta på dem, det skulle ta max 14 dagar!

Planerandet går i vågor, det verkar som om de flesta 8 oktoberbrudarna har tagit semester! Ganska sunt faktiskt!

• EPJE

Imorgon skickar vi inbjudningarna! Känns så SKÖNT!

• EPJE

Lugnt och skönt med inbjudningarna ivägskickade! Har redan fått ganska många svar och det är lika roligt varje gång! Men vi "behöver" ca 5 nej, annars får vi inte plats!!!
    Hur går det för er andra?

• Aurot

Jeeehoo! En tråd för 8:e oktober-brudar

Våra inbjudningar kom iväg förra veckan och nästan hälften har tackat ja redan, helt över förväntan!

Vi gifter oss borgerligt med en längre ceremoni i Göteborg. Vigseln äger rum på samma plats som festen.

Klänning och skor är införskaffade till min stora glädje. Blivande maken letar fortfarande efter kostym*hehe*.

Hoppas att denna tråden hålls vid liv!

• EPJE

Aurot!
    Ja, nu håller vi denna tråd levande!
    Har fått ganska många svar, men många återstår.
    Håller nu på och letar efter ett fint hanlsband och ett diadem som passar klänningen. Ska också ge mig ut och köpa ballerinaskor.
    Ska på bröllop på lördag och det ska bli roligt att titta lite extra på alla små detaljer som man kanske tänker lite extra på när man själv är mitt uppe i planeringen. Men jag är lite nervös också, ska spela tvärflöjt i kyrkan och nu vet jag ju hur viktigt det är för brudparet och vill ju bidra till en så fin vigsel som möjligt. Håll tummarna för mig!

• Aurot

EPJE!
    Är också på jakt efter smycken gärna orangea . Har just ratat släktkronan, känns inte rätt.
    Åh vad kul att gå på bröllop när man själv är just mitt i det! Kom gärna med tips på missar och lyckade grejer
    Tvärflöjtspelandet kommer gå kanon. Jag håller tummarna stenhårt!

• EPJE

Aurot, tack för att du höll tummarna! Det gick faktiskt bra! Nu är det min kompis tur (hon som gifte sig) att spela på mitt bröllop!
    De var en fin vigsel, prästen var nog lite väl avslappnad för min smak men jag tror att det passade brudparet mycket bra!
    Annars tror jag inte att jag har så mycket tips, deras bröllop var så annorlunda från det vi planerar att jag inte tänkte så mycket på mitt eget!

Igår hämtade jag min m2b på Arlanda efter sju veckor i Zambia och det är helt underbart! Vi ska aldrig mer vara ifrån varandra så länge! Nu ska vi fortsätta planeringen gemensamt, fixa hans kläder och fortsätta att ta emot jakande svar på vår inbjudan!

• EPJE

Igår var det bara 2 månader kvar...

• uffenstjej

Hej, är alldeles ny här på BT. Ska gifta mig den 8 oktober och blir så stressad av att läsa alla inlägg, känns som om jag har hur mycket kvar att göra som helst. Letar klänning för fullt och håller på att bestämma meny samt catering eller ej.
    Berätta vad har ni kvar att göra och hur ser era upplägg ut?

Svar på tråden 8 oktober