• EPJE

8 oktober

Hej alla 8 oktoberbrudar!

Jag tycker att det är dax att starta upp en egen tråd till oss som gifter oss den 8 oktober 2005! Vore roligt att följa er åt fram till den vackra höstdagen med blå himmel och sol! Vill veta när ni skickar ut era inbjudningar, vilka klänningar ni ska ha, var ni ska vara, ja allt! Hoppas att vi kan hjälpa varandra på vägen!
    Glad midsommar på er!

• Svar på tråden 8 oktober
  • EPJE

Välkommen Uffenstjej!
    Ta´t lugnt, du hinner! Var ska ni gifta er?
    Vi ska till Gripsholm på söndag och bestämma meny och dukning med restaurang- chefen. Ska bli spännande. Sedan måste vi snart se ut kläder till min m2b, sy in min klänning, beställa blommor, beställa fotograf, boka transport, sy upp tärnornas klänningar, boka resa... Ja, vi har en hel del kvar! Men ärligt talat, efter att du har fixat din klänning kommer du säkert att känna dig alldeles lugn. Så var det i allafall för mig. Lycka till!

• thelisa

hej alla 8:e okt brudar!
    här kommer en till!!
    jag har blivit så inspirerad av det ni talat om och är väldigt glad över att jag verkar vara i fas med de flesta andra.

jag och min blivande skall gifta oss i min hemkommun så nu till veckan sker träff med präst och allt därikring samt att träffa florist, frisör och bageri...mycket på en gång men det är nog bäst så!

• Aurot

Halloj alla 8/10:are!

Hur går det? Här ligger vi också i fas känns det som. På söndag har vi bjudit in hela gänget vänner som hjälper till med bröllopet på ett eller annat sätt. Tänkte att det kunde vara bra att köra en genomgång samt ha lite mysig social samvaro!
    Har ni bokat fotograf än? Jag tycker det varierar enormt i vad man får för pengarna!
    EPJE: roligt att flöjtspelandet gick bra!

• Ängla

Hej tjejer!

Nu snikar jag in mig på er tråd & kollar läget lite. Vi gifter oss inte förrens nästa år i oktober. Är lite nyfiken på era dukningar & era färgteman. Har ni bestämt vad det blir? Undrar också om ni tänkt chansa & fotografera er ute eller om det blir i en studio?

Lycka till nu i höst!

• Aurot

Ängla:
    För oss är det orange som är huvudfärg, inte helt oväntat för ett höstbröllop

Dukningen har vi inte funderat så mycket över annat än värmeljus och blomdekorationer i små glaskoppar och vitt porslin samt handmålade servettringar med som bordplacerings"kort". Det är min blivande svärmor som tagit på sig den digra uppgiften att fixa 80 servettringar. Hon "slänger dit" en krans med blåbär på orange botten samt namnet. Hon är så himla duktig!

• Aurot

Just det; fotograferingen:
    Vi har inte riktigt bestämt oss men de flesta bilderna vill vi allt ta utomhus. Hoppas att vädret tillåter!

Lycka till själv, förresten. hur långt har ni kommit i planeringen? Imponerad över framförhållningen, vi började i maj....inte att rekommendera!

• uffenstjej

Hej, nu har jag hittat "min" klänning. Är så uppspelt att jag inte kan sova inatt.
    Saker och ting börjar ta form, i veckan har vi träff med värdparet, fotografen och toastmaster. Känns som allt kommer att falla på plats snart, det är mycket kvar men under kontroll.
    Vårat färgtema är höstensfärger (såklart) har inte bestämt riktigt ännu vilka sorters växter det blir men har förslag.
    Vi ska i den mån det går fota oss utomhus men ska leta alternativa platser under tak.
    Gifter oss i Göteborg i St Pauli kyrka.

• EPJE

Härligt att ni alla är tillbaka efter sommaren! Roligt att vi verkar ligga i fas! Var på Gripsholm i söndags och träffade restaurangchefen som var otroligt proffsig! Vi gick igenom hela festen i minsta detalj och jag vet att han kommer att göra ett toppenjobb. Vi var helt överens om dukningen som kommer att vara mycket ljus med vita dukar, servetter och porslin. Det som kommer att bryta av är oxblodsröda rosor och mycket kandelabrar med ljus. Romantiskt och elegant! (vårt färgtema är creme oxblodsrött och grönt!)
    Efter samtalet som varade i två timmar kändes allt så spännande och verkligt! Idag ska han skicka tre förslag på festupplägg med tre olika menyer som vi sedan ska åka tillbaka för att diskutera. Och nästa gång ville de att vi skulle ta med vår toastmaster så att de kunde komma överens om hur det skulle bli och vara samspelta.
    På lördag ska vi beställa ringen, fixa brudgummens kläder och på söndag ska vi beställa tårtan!

Va långt det blev! Men det är först nu jag känner att allt börjar falla på plats! Det känns så spännande!

Uffenstjej, visst är det underbart när klänningen är fixad!

Vi kommer att satsa på att fota oss ute, vill helst inte vara i en studio! Och visst kommer solen skina och himlen vara blå den 8 oktober?!

• Aurot

Klart solen kommer skina den 8 oktober!!

Imponerad över er festplanering, EPJE! *får ingen prestationågren alls*

• oktoberlycka

Halloj på er!

Nu är jag tillbaks efter semestern! Vad många 8:e oktobare vi har blivit Kul!

Nu börjare det närma sig Spännande! Ska på bröllop nu i helgen och om 2 veckor så då blir det anteckningsblocket med för att notera ideér och tips :D-

Känns som om jag (vi) börjar få det mesta under kontroll. Det som är kvar är; (nu kommer jag säkert stressa upp mig själv.. haha :D:

- bestämma psalmer
    - möte med prästen och kanorn
    - beställa tårtan
    - fixa vigselprogramm
    - beställa/välja blommorna (träff nästa vecka)
    - bordsplaceringen
    - min mans kläder (köpes nästa vecka)
    - hämta min klänning
    - leta smycken
    - boka transport ifrån kyrkan till festlokalen

... + säkert mera saker jag glömt bort

EPJE- nu har jag äntligen hittat solister och körare, och valt låtarna!! Det blir 'Klinga din klockor' som ingångslåt (då vi kommer ha band+ en kör som sjunger/spelar) och utgångslåten blir den traditionella Mehndelsson. Under vigselakten har vi låt två engelska låtar, Can't take my eyes off you med Engelbert Humperdinck (fniss) samt Let's stay together med Al Green. Kommer ha ett band + sångare som framför dessa. Kommer nog bli jätte bra.. Hoppas jag

Trevlig helg på er alla 8:e oktobare!!

Svar på tråden 8 oktober