• Princess Leah

Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?

Hej alla Uppsala brudar som ska gifta sig i augusti 2006!
    Vart, när och hur ska ni gifta er?
    Hur långt har ni kommit i er planering?
    Jag och min blivande har just varit och tittat på kyrka och festlokal, helt underbart! Ligger lummigt och fint ute på landet. Letat länge!
    Ska nu bara ringa och kolla så att de är lediga den 5:e augusti 2006.
    Sedan är det bara att fortsätta lite smått med färgtema inbjudningskort osv.
    Kramisar från mig!

• Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?
  • andlin

Hej tjejer,

Vi gick igenom gästlistan igår kväll. Det är inte lätt det här... Vill bjuda fler än vad vi nog har råd med. Men hur sållar man?

• krizzy

Hej på er brudar!
    Tyvärr var vi aldrig till hotellet idag men jag lovar att tala om när vi ska dit! Ha en trevlig helg! Nu ska jag på personalfest! jihoo

• Princess Leah

Ja, det är svårt det där med gästlistan! Bland släkten har vi dragit en gräns att vi bjuder fastrar, mostrar, farbröder och mormbröder men inte deras barn, (våra kusiner) eftersom de nu också börjar skaffa familj så blir det för många!
    Bland vänner är det svårare... vet inte riktigt hur?! De på jobbet förväntar sig en inbjudan, och visst några av dem kanske man vill ha med men inte vissa!!! Det här är ju en fest som man bara vill ha med sina favoriter, men det är jätte svårt!
    Hur gör ni? Bjuder ni jobbet mfl?

• andlin

Sambons släkt är "lättas" att sålla i. De är så otroligt många och sedan tidigare bröllop så har inte alla bjudits så där blir det de fastrar/farbröder/kusiner som vi har mest kontakt med.
    På min sida så "måste" alla bjudas. Dels är vi inte lika många och det har alltid varit så att på födelsedagar och så så har alla bjudits och om man kan komma så kommer man. Skulle man då välja bort tex bara en familj så är det nog bäddat för släktproblem.

När det gäller vänner så är vissa självklara, medans andra vill vi (eller någon av oss) ha med av olika anledningar, men vi har tagit bort några som stod på första listan över folk vi skulle bjuda.

När det gäller jobbarkompisar så är det som tur var lätt för min del om vi ska bjuda några överhuvudtaget. Det blir bara de jag jobbar närmast med och deras respektive.
    När det gäller sambons jobbarkompisar så bjuds nog bara en person och hans flickvän, men dem umgås vi med privat också så de bjuds mer som vänner.

Ännu så länge har vi nog inte riktigt bestämt oss för om vi ska ha med barn eller inte. Kanske bjuder vi dock barnen också och hoppas att föräldrarna lämnar en del av dem hemma... Nu är vi nämligen uppe i 17 barn i varierande ålder.

• krizzy

Hej tjejer!
    Vilken lång dag!! Först var vi ner på stan för att kolla runt lite! Vi gick för att kolla en klänning på after six och aldrig mer, hon var helt knasig och inte alls tillmötesgående. Efter det var vi till hotellet!!! det var jättefint, så nu har vi bokat en bröllopssvit där! SÅ MYSIGT... efter det var vi till collection och kollade matrial till trycksaker så som inbjudningskort osv, sen var vi till guldsmeden och där hittade jag min ring den var helt rätt. så idag har vi fått jättemycket gjort! Det är så kul att fixa så när vi ändå var i farten var vi förbi kyrkan och kollade vart man kan fota sig efteråt, det fanns en del fina gräsytor bakom kyrkan. så vi får se vad fotografen säger, vi ska träffa henne nästa vecka för att gå igenom detalier så får vi se om vi bokar henne eller letar vidare efter någon annan! Ha en trevlig lördagkväll...
    KRAM KRAM

• Princess Leah

Haha, det verkar som om vi alla fått mycket gjort idag!
    Jag har gått igenom och rensat ordentligt i min bröllopspärm.
    Är nu på det klara över temat, blommor, bordsdekorationer och hur jag ska göra inbjudningskorten!
    Så nu är det bara att sätta allt i verket!
    Bokade du Krizzy en tid för att få se sviten? Var det 2300kr? Har du varit och tittat på fler sviter?
    Vart ligger "collection"?
    Vi ska inte ha med några barn, det är två par som får dispans pga av att de förmodligen kommer att amma då. Men det ena paret tror redan nu att de ändå inte ska ta med bebisen...
    Var lite svårt att formulera inbjudningarna. Man kan ju inte bara skriva att Ni är välkomna... utan man får skriva namnen på de vuxna så att de förstår att barnen ska vara hemma.
    Jasså, var de inte bra på after six? Nej det är väl nån "ny" som tog över för några år sedan. Hon innan var jätte hjälpsam när min vän var där! Där emot Boutiq kom in, BLÄ!
    Trevlig helg på er!

• krizzy

Hejsan!
    Princess Leah: Vi gick bara in på hotellet och frågade om vi kunde kolla och det gick bra, man kan ju ringa ner och höra först om man vill vara säker. Vi har inte kollat några andra sviter, men vi har hört att servicen ska vara bra på hotell uppsala så därför valde vi dom.
    collection ligger på vaksalagatan 14. dom hade jättemycket att välja på. vi ska boka en tid där för att sätta oss ner i lung och ro, då hjälper hon till att lägga upp allt som behövs. Dom trycker ingenting så man köper alla tillbehör och skriver ut själv. Det är en jungel av papper och stämplar osv...
    Men det är ju kul!
    Ha det bra

• andlin

Undra hur det kommer sig att det verkar vara så många bröllopsbutiker som bemöter sina kunder illa. Då får de ju inte sälja något och det borde ju ändå vara det man är ute efter om man har en butik.
    Får väl se hur det går när jag själv väl ska ut och kolla i butikerna. Om man vänder i dörren eller om de lyckas sälja en klänning.

• krizzy

andlin: Ja visst är det tråkigt! Men mest tråkigt för dom för det lär ju inte vara så många som vill gå dit. dom får ju skylla sig själva! eller hur!! Dom vet nog inte att vi sitter på BT och pratar om dom! MEN DET GÖR VI!! HE HE
    Hur går det för dig annars då?
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Kristina

• andlin

krizzy
    Det händer inte så mycket på bröllopsfronten för tillfället. Det är mest mamma som jobbar och håller på och kollar upp lokaler och catering och allt vad det nu är. Har lite dåligt samvete över att jag låter henne göra allt det, men som tur är tycker hon det bara är kul och har mer eller mindre tagit på sig uppgiften själv.

Annars så är det mest konkreta som har gjorts att vi har försökt ta bort lite folk från gästlistan. Vilket inte är helt lätt.
    Ja, och så hänger jag ju här på BT också... det måste väl räknas som förberedelser

• andlin

Hallå Uppsalabrudar, hur går det för er med bröllopsplanerandet?
    Vi har bokat cateringfirman, dock ännu inte riktigt bestämt vilken mat vi vill ha. Kommer nog att ta förrätten och huvudrätten därifrån och sedan göra egen efterrätt.

• okt2006

andlin: vilken catering-firma är det? Jag har tittat lite på höglunds sida www.hoglundscatering.se det verkar ha bra priser och jag har hört gott om dem här på BT.

Är det förresten någon som har sett några bröllopsfoton från Ulva Kvarn? Vi funderar på att ta bilder där.

krizzy: hur var priserna på Collection?

• Princess Leah

Hej på er!
    Hörde av mig till prästen igår, han som vi helst vill ha, men som inte visste om han skulle ha semester i juli nästa år... ja, han visste inte ännu hur det skulle bli... ska ringa om ett par veckor igen.
    Det kanske låter som om han är jätte strullig, men det är inte så jag menar utan det är bara det att jag känner mig trygg med honom eftersom jag har haft honom somkomfirmationspräst mm. Urmysig och vanlig...
    Annars står det ganska stilla, det verkar som om min sambo inte tror att några andra ska gifta sig nästa sommar! Han vill inte stressa med något... typ boka catering, leta fotograf mm. Han tror att man kan komma sista veckan och få allt precis som man vill! Men jag vet bättre! Har sett att det finns de som ska gifta sig sommaren 2007 som är ute här på BT!

• andlin

okt2006
    Tyvärr kan jag nog inte hjälpa till eftersom vi ska gifta oss i Torshälla och cateringfirman är i Eskilstuna.

Har inte sett några bröllopsfoton från Ulva Kvarn, men det är ju en otroligt vacker miljö så om jag hade gift mig i Uppsala hade jag nog också gärna vilja ta kort där.

Svar på tråden Finns det uppsalabrudar i augusti 2006?