• sandraocherik

Bröllop aug 2006

Hej!!

Japp, jag ska också gifta mig i augusti. Känns oerhört bra!!

Vigselplats samt festlokal är redan bokade. Har funderat lite kring temat och kommit fram till att blommor, dukning mm ska gå i vitt med inslag av grönt.

Gästlistan är ordnad och inbjudningskorten bestämda med inte beställda. Är ju ändå över ett år kvar!!

Det enda problemet är budgeten...Gissa om det är svårt att hålla sig till den!!

• Svar på tråden Bröllop aug 2006
  • Brud 2006

Vilken fotograf blev det madelyn? Mina planer ligger lite på is, har svårt att komma igång! Måste fixa lokal NU, kyrkan kan man ju inte boka ännu...

• Brud 2006

Madelyn: vad har bokat för lokal förresten (om ni nu har bokat den ännu)?

• madelyn

Brud 2006,

Vi har bokat Kicki Fotograf- hon känns superbra!
    Lokalen har vi bara prelbokat men det lutar åt Lisa på Udden, ute på Djurgården.
    Man känner sig lite som en bridezilla som bokar saker så här tidigt men samtidigt så känns det otroligt skönt att ha såna saker klara redan nu!

• Vickan Stockholm

Madelyn,
    Kommer du anlita Kicki fotograf både för dokumentation innan bröllopet, under middagen och för porträtt? Ca. pris som du kommer att lägga ner på fotograf? :)

• madelyn

Vickan Stockholm,

Vi har just nu sagt att det blir porträtt innan vigsel, fotografering under vigseln och mingel utanför kyrkan. Totalt ca 3 timmar. Ca pris 15 000 och då får vi ungefär 200 bilder.
    Dyrt som f*n men jag hoppas det är värt det!

• Mariemma

26 augusti-06 är våran dag! Bröllopet varar i tre dygn,start den 24/8 med Möafton & Svenneafton. 25/8 ställa iordning allting inför Dagen den 26/8.Vi hyr en gård med festlokal påVäddö/Barnens Ö. 70 gäster hitills på listan som skall bjudas in. Tema:Luktärt & Fjäril,Rosa & Vitt.Det är så mycket att planera!Underbart!!!

• madelyn

Mariemma,

Det är vår bröllopsdag oxå!
    Vad härligt med 3-dagarsbröllop!!!

• Vickan Stockholm

Madelyn,
    Säkert välinvesterade pengar! De fotograferna jag har kollat med tar ungefär samma pris för liknande upplägg. Känns ju som det viktigaste är att hitta en fotograf som känns proffsig. Går ju lixom inte att göra om fotografierna efteråt så bäst att det blir perfekt direkt :)

• madelyn

Vickan Stockholm,

Precis, vi resonerade som så att bröllopsfoton är en av få saker man har kvar efter bröllopet. Känns värt att lägga ner pengar på. Sen att kemin stämmer mellan fotograf och brudpar är nog väldigt viktigt oxå- det gjorde det verkligen för oss.

• sandraocherik

Hej tjejer!

Har varit iväg på semester ett par veckor och sedan suttit under gårdagen och försökt ta igen missad aktivitet här på BT... Fatta att man redan är beroende av den här chatten och det är ett år kvar till bröllopet!!

Under semestern har jag och min blivande, Erik, hunnit med att besöka Asa Herrgård. Känns otroligt bra att festen kommer vara där!! Blev helt överlycklig av att träffa ett sådan proffs som Jörgen som driver stället.

Annars ligger resten av planeringen lite på is. Springer dock in i varje smyckesbutik jag hittar i jakten på den perfekta ringen... Har blivit nyfiken på Frickes efter att ha läst inläggen här på BT. Ska försöka ta mig dit i dagarna.

• madelyn

Var ligger Asa Herrgård?

• sandraocherik

madelyn:

Asa Herrgård ligger i Småland mellan Växjö och Lammhult. Herrgården ligger jättevackert vid en sjö och tanken är att vi ska gifta oss nere vid bryggan. Hoppas förstås på en solig dag!!

Svar på tråden Bröllop aug 2006