• sandraocherik

Bröllop aug 2006

Hej!!

Japp, jag ska också gifta mig i augusti. Känns oerhört bra!!

Vigselplats samt festlokal är redan bokade. Har funderat lite kring temat och kommit fram till att blommor, dukning mm ska gå i vitt med inslag av grönt.

Gästlistan är ordnad och inbjudningskorten bestämda med inte beställda. Är ju ändå över ett år kvar!!

Det enda problemet är budgeten...Gissa om det är svårt att hålla sig till den!!

• Svar på tråden Bröllop aug 2006
  • sandraocherik

Vickan Stockholm:

Färgtemat är ju som sagt vitt och grönt. Det var inte svårt att bestämma alls. Grönt har alltid varit min favoritfärg därför blev det den. Beträffande inbjudningskorten så kan jag rekommendera följande sida: www.invited.se. Vi velade mellan Elegance grön eller orkidée (fast med grön blomma och text). Valde till slut den senare eftersom både jag och min blivande är rätt minimalistiska. Provkorten kommer i dagarna!

• Vickan Stockholm

Sandraocherik,

Så komiskt, det är precis vad jag också har kikat på! :) Vi är också helt åt det stilrena minimalistiska hållet. Bra val måste jag väl säga då, hihi! Du får jättegärna meddela mig hur servicen fungerade när du väl fick provkorten, osv. Dvs, om du blev nöjd med företaget!

• alrun

Vi har också planerat den 12 augusti! Tycker att det är svårt att veta när det är lagom att boka, kyrkan tar inte emot bokningar förrän i januari 2006.

• sandraocherik

Vickan, kul att ni också kollat in samma kortföretag! Jag har haft kontakt med Jessica på Invited via mailen och det har funkat hur bra som helst hittills. Håller dig uppdaterad även fortsättningsvis!

• Vickan Stockholm

Sandraocherik
    Låter superduper, let me know hur allt kändes när ni väl fick dem! :)Kul!

• madelyn

Ni som beställer kort från Invited, ungefär hur mkt kostar det?

• sandraocherik

Madelyn:
    Kolla in hemsidan, www.invited.se, där finns bilder på de olika korten samt priser. De jag ska beställa heter Orkidée och kostar 2050kr för 50st.

• madelyn

Någon som har beställt kort från Twink?

• Vickan Stockholm

Hej Madelyn,

kul att vi gifter oss samma dag! Vi kanske ska stärka kontakten framöver när det börjar närma sig och se om vi kan hjälpa varandra med goda idéer? :) Vore kul! Vi väntar på att boka kyrka i Täby. Var ska ni gifta er då?

Svar på tråden Bröllop aug 2006