• sandraocherik

Bröllop aug 2006

Hej!!

Japp, jag ska också gifta mig i augusti. Känns oerhört bra!!

Vigselplats samt festlokal är redan bokade. Har funderat lite kring temat och kommit fram till att blommor, dukning mm ska gå i vitt med inslag av grönt.

Gästlistan är ordnad och inbjudningskorten bestämda med inte beställda. Är ju ändå över ett år kvar!!

Det enda problemet är budgeten...Gissa om det är svårt att hålla sig till den!!

• Svar på tråden Bröllop aug 2006
  • sandraocherik

Brud 2006:
    Jag pluggar på universitet här i Sthlm. De första 2 terminerna läste jag dock i Uppsala. Kul att vi har lite gemensamt .
    Asa skogskapell ligger i mellan Växjö och Lammhult. Vigseln kommer alltså att ske utomhus i trollskog á la John Bauer. Herrgården ligger därefters tvärs över sjön och det är tänkt att vi ska åka ångbåt mellan kapellet och herrgården. Vi fastnade verkligen för platsen och beslutade oss för att ha bröllopet där nere.
    Det låter för övrigt kul med en träff framåt våren. Bra idé!!

Vickan:
    Såstaholm är ett fint ställe. Det blir säkert jättebra där!

Annars håller jag med "madelyn". Det är riktigt trevligt att få prata bröllop med andra som är i samma situation. Pojken här hemma behöver ju få vila öronen emellanåt!

• madelyn

Det ser ut att bli jag + en massa juridik-brudar
    Det vore kul med en träff nästa vår!

• sandraocherik

Då är träffen spikad! Ses om lite mer än ett halvår... Men det är sjukt lång tid tills dess! Ser fram emot lite allmänt bröllopssnack här på BT under tiden.

• madelyn

sandraocherik,

Klart vi ska snacka bröllop!!! Jag kan knappt tänka på annat just nu

• sommarbrud2006

Hej Alla täbybrudar!
    Kommer att gifta oss juli 2006.
    Är 79 och gick också i Tibble,är uppväxt i Gribbylund

• madelyn

sommarbrud2006,

Är inte från Täby men jag säger välkommen hit till BT ändå

• sommarbrud2006

Vart ska ni ha era bröllopsfester ,ni som ska gifta er i täby,tycker det är jätte svårt att hitta en bra lokal

• Brummelisa79

sommarbrud2006:

Även jag är 79:a och kommer från Täby (bor ej kvar nu). Gick också på Tibble. Vilket program gick du? Jag gick ekonomiskt program.

• Vickan Stockholm

Sommarbrud2006,
    Vi ska ha vår fest på Såstaholms Herrgård i Täby. Det finns en hel del fina lokaler i Täby. Näsby Slott är ju oerhört vackert också! :)

• madelyn

Jag e så glad, nu har jag bokat fotograf!

Hur går det för er tjejer med bröllopsplaneringen?

Svar på tråden Bröllop aug 2006