• sandraocherik

Bröllop aug 2006

Hej!!

Japp, jag ska också gifta mig i augusti. Känns oerhört bra!!

Vigselplats samt festlokal är redan bokade. Har funderat lite kring temat och kommit fram till att blommor, dukning mm ska gå i vitt med inslag av grönt.

Gästlistan är ordnad och inbjudningskorten bestämda med inte beställda. Är ju ändå över ett år kvar!!

Det enda problemet är budgeten...Gissa om det är svårt att hålla sig till den!!

• Svar på tråden Bröllop aug 2006
  • sandraocherik

Vickan:
    Du skriver att ni ska boka kyrka i Täby? Är du därifrån? Anledningen till att jag undrar är att jag själv är född och uppvuxen där...

• Vickan Stockholm

Sandraocherik,
    Ja, det stämmer! Jag är från Täby från början men flyttade därifrån direkt efter gymnasiet. Nu har vi sedan ett år tillbaka köpt hus i Täby, så tillbaka till rötterna :)Ganska kul faktiskt...Har du din familj kvar i Täby?

• Brud 2006

Vickan samt sandraoch erik:

Jag ska också gifta mig i Täby nästa sommar! Täby kyrka blir det, festlokal ej klart ännu, vad har ni bokat för festlokaler? Jag har siktet inställt på den 5 aug 2006, vilka är era respektive datum? Måste fixa det här med lokal snart, kyrkan kan ju som sagt inte bokas än på ett tag...

Skriv och berätta, jag är nyfiken! Får man förresten lov att fråga hur gamla ni är (om ni också växt upp i Täby är det ju inte orimligt att man vet vilka varandra är)? Jag är 24 år.

Jag känner att jag har mycket planerat i huvudet och på papper hemma, men har inte riktigt satt igång ännu. Jag ska åka till Holland och plugga där hela hösten, men innan dess måste kyrka och lokal vara fixat!

• Brud 2006

Sandraocherik:

Jag måste bara säga att det var lite lustigt att både du och jag från Täby har hittat oss varsin smålänning! Min är från Eksjö, men eftersom alla var vänner bor här uppe så var det faktiskt aldrig riktigt tal om att ha bröllopet nere i Småland. Lustigt sammanträffande!

• sandraocherik

Vickan + Brud 2006:
    Denna tråd blir ju bara roligare och roligare!
    Jag är 78:a och har gått på Tibble, ekonomisk linje. Flyttade från Täby efter gymnasiet men har hela min familj kvar där. Läser för närvarande juridik på universitetet, har ett år kvar. Bor ihop med min "smålänning" som är från Växjö. Bröllopsdatumet är satt till 12:e aug 2006 och det ska bli sååååå kul!!
    Vore lustigt om det visar sig att vi känner till varandra! Berätta gärna lite mer om er själv...

• sandraocherik

Brud 2006:
    Jo, sen var det ju det här med lokalen. Vi ska gifta oss i Asa skogskapell och ha festen på Asa Herrgård.

• Vickan Stockholm

Sandraocherik och Brud 2006,
    Jag är 77:a men gick ej i gymnasiet i Täby. Vi gifter oss som sagt den 26 augusti 2006 och har bokat Såstaholms Herrgård. Kul!

• madelyn

Vickan Stockholm,

Vad kul att du e från Täby, jag e 80:a och bodde i Näsby Park ett tag men är uppväxt mestadels i Danderyd- så vi "uppväxtgrannar"
    Vi ska gifta oss i Allhelgonakyrkan på Söder och ha festen på Djurgården.
    Självklart ska vi tipsa varandra och snacka bröllop- det e ju det jag tycker e så otroligt bra med BT- att man kan få babbla om bröllop precis hur mkt man vill

• Brud 2006

Jag är som sagt lite yngre, 81:a, gick också ekonomisk linje i Tibble och läser också juridik!!! I Uppsala, har en termin kvar (examensarbete) plus att jag utöver detta skall läsa en termin i Holland i höst, också juridik dock. Vart ligger Asa kappel och herrgård?

Vart pluggar du sandraocherik, i Stockholm?

Jag är uppvuxen i Skarpäng, bor som sagt i Uppsala nu men flyttar tillbaka till Täby (viggbyholm) i höst. Vi har köpt en nybyggd lägenhet där vis ICA stop, om ni har sett dem.

Kul att det är flera norrortstjejer här, framåt nästa vår får vi se till att ses och byta tips med varandra!

• Vickan Stockholm

Brud 2006, Madelyn och Sandraocherik,
    Tycker det låter som en kanonidé att få till en träff framåt nästa vår för oss norrortsbrudar! Bör det tilläggas att även jag pluggat juridik? ;)Keep in touch!

Svar på tråden Bröllop aug 2006