• Peos Lena

Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?

Jag söker en bra lokal för ca 40-50 personer, men då jag är nyinflyttad vet jag ingenting. Hjälp mig med tips på vart man kan vara. Tyvärr har vi en skral budget vilket tyvärr utesluter ställen som Karlslundsslott. Vi kommer även att ha många barn med på festen och jag är inte beredd att betala dyra kuvertavgifter för den lilla mat som de äter. Men vad finns för alternativ om man bara vill ha en egen lokal. Är även nyfiken på om det finns några bra catering firmor? Snälla, snälla hjälp mig. Bor i Kumla men kan mycket väl tänka mig även Askersund eller liknande.

• Svar på tråden Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?
  • Peos Lena

Ingengörskan

Vad kul att ni blev nöjda. Tiramisu är ju bara så gott, jag förstår att du vill ha det, men som sagt det kan vara svårt också, alla är ju inte förtjusta i kaffesmak. Du har helt rätt i att gratäng alltid går hem, ni gör nog ett smart väl där. Hur är det med drycken, står ni själva för den, eller beställer ni den också genom cateringfirman? Jag dricker inte vitt vin, så där kan jag inte ge dig förslag, förutom att de gånger jag mot förmodan dricker vitt vin får det absolut inte var sött utan snarare lite lite bubbligt, finns några men kan inte komma på dem just nu. Rött däremot. Kanske Faustino VII, den är god till kött. JP är ett annat, är inte helt säker på namnet. Flaskan har i alla fall en lite sned hals, gott till kött.
    En liten fråga bara, vilken prisklass ligger maten på?

• sbh

Peos Lena

Kul att du var i Riseberga. De håller på att renovera murarna det är deärför det ser ut som det gör just nu. I sommar ska de göra murarna längst bort så jag hoppas att det inte märks så mycket, eller att de till ochmed är klara när vi ska gifta oss.

Vi tänkte ha vigselakten mot den sote väggen. Det är egentligen bakersta väggen som är kvar, men det får gå det med. Gästerna får ta med sig filtar att sitta på i "stora" salen.
    Kommer nog bli bra om bara vädret håller i sig.

Nu i veckan kommer våra inbjudningskort. Syrran jobbar på NärkeTryck och har gjort dom åt mig. De blev jättefina! Ska bli så kul att få skicka dom. Känns mer på riktigt nu...

/Stina

• Peos Lena

Stina

Med tanke på att det är så pass tidigt så tror jag att de kommer att hinna klart med renoveringen, det såg ut att vara full fart. Jag tror att era gäster kommer att få ett minnesvärt bröllop, det är väldigt annorlunda att gifta sig där, håller fortfarande tummarna för fint väder.
    Vad spännande med inbjudningskorten, förstår att det börjar kännas på riktigt nu. Hur många var det ni skulle bjuda? Det är alltid skönt med kontakter, jag måste luska runt vilka kontakter som kan finnas i släkten, blir ju så med en låg budget.
    Nu ska jag ut på en cykeltur, hoppas bara att det inte börjar regna. Var ute i förgår och då kom vi inte mer än 500 meter så började det att hagla, och det var inte lite hagel.

• sbh

Peos Lena

Skönt att det är fler som tror att de blir klara i tid.

Här i Luleå börjar isen försvinna så smått från havet, men det kom lite snö igår. Gissa om jag längtar tillbaka till närke...
    /Stina

• Peos Lena

Jag förstår dig Stina, bodde själv i norrland de första 20 åren av mitt liv och vill för allt i världen inte tillbaka dit, inte på vintern i alla fall. Sommrarna däremot är underbara, älskade ljuset, men det räcker att häsla på nångång. Kommer du att bosätta dig här nu?

• sbh

Nej, första anhalten blir Skåne. Min kille ska göra ex-jobb där. Jag söker jobb, men det går inte så bra. Har börjat utöka till hela Sverige (söder om Sundsvall)nu. Vi flyttar dit vi får jobb..
    /Stina

• Peos Lena

Det är just jobbsökandet man bävar för, det är nu näst intill stört omöjligt att ens få ett sommarjobb, jag ska hålla tummarna för dig/er. Vad är det för jobb du söker?
    Hur går det för dig så här i slutet av terminen? Själv sitter jag med min ynka B-uppsats och har kört huvudet i väggen, kommer ingen vart. Skulle behöva någon som sparkar mig i baken. Tänker mest på bröllop, det är så mycket roligare, trots att vi ännu inte har bestämt oss för datum. Jag måste bita mig i tungan, får ta tag i det här när terminen är slut. Fast nu vet jag att klänningen jag köpt är på väg, vill ha hit den idag, är så nyfiken.

• Peos Lena

Stina,

Jag glömde, jag är lite nyfiken på vilken musik ni valt till ert bröllop? Är det något som passar in i miljön och till den klänning du valt? Ibland tycker jag att viss musik passar till vissa saker, så jag är bara lite nyfiken.

Ingengörskan
    Hur går det med din träning? Jag tycker du är duktig. Och jag är spännd på din klänning, när kommer den?

Jag känner mig som nicke nyfiken, måste fråga annars får man aldrig veta något.

• sbh

Vi har valt att spela
    IN: Närkes brudmarsch
    Psalm 1: I denna ljuva sommartid
    Solosång: Kärleken förde oss samman
    Dikt
    Psalm 2: 84 (klassisk till vigseln)
    UT: Brudmarsch

Musiken valde vi för att den är fin, ingen annan tanke bakom

Jag har skrivit färdigt min C/D uppsats och håller nu på med en ynka liten 5p uppsats, det sista jag gör. Jag är så less(!). Är egentligen snart klar, men orkar inte ens ta tag i des sista lilla...

/Stina

• Stockholmsbrud i Dalarna

Nu blev jag nyfiken. Det finns alltså en Närke-brudmarsch? Var fick ni tag på den?

• Ingengörskan

Peos Lena
    Jo tack det går hyfsat. Igår blev det två varv i 2,5 km spåret men det tog emot redan efter 200 meter. Jag springer med en kompis och då brukar det gå ganska bra men igår fick jag kämpa själv. Vi brukar försöka springa 2-3 gånger i veckan. Både hon och jag är runda så det går inte så fort, men jag brukar säga att det är helt otroligt bra att vi över huvud taget tar oss ut i spåret, sen springer man väl så mycket man orkar. Det är ju bättre än att ligga hemma på soffan i alla fall.
    Klänningen kommer den 3 juni. Hon som tog mina mått på affären lyckades mäta 39 tum i midjan. Klänningen är 37,5 och när jag mäter där jag tycker att jag har midjan så mäter jag 44 tum. Det är rätt stor skillnad på 44 tum och 37,5 tum. Därför är jag lite nervös och desperat. Jag tror hon mätte ganska högt upp.

Stina:

Vi letar musik just nu och Närkes brudmarch låter intressant. Vet du om den finns att lyssna på någonstans på nätet.

Måste jobba lite nu...

• Peos Lena

Ingengörskan

Beundrar dig som i alla fall ger dig ut och springer. Själv tycker jag att det är så embarmligt tråkigt att springa, tänker därför satsa på att cykla lite längre turer några gånger i veckan. Jag kan förstå att du är lite nervös för det här med måtten. Men det är ju alltid svårt att mäta själv. Jag håller tummarna för att hon i affären mätte rätt, dom borde ju vara vana vid att mäta så du ska se att det ordnar sig.

Stina

Jag är också nyfiken på den där brudmarschen från Närke, den finns inte med på bröllopsmusik sidan, där så många andra brudmarscher finns. Du måste berätta om man kan lyssna på den någonstans.
    Visst låter 5 poäng lite när man avverkat 10 och kanske 15 poängs uppsatser, men ibland är det tufft i alla fall. Jag borde skriva en tre poängs PM i ett annat ämne också, men får lova att prata med läraren att den får han senare. Bit ihop Stina, du är snart ute på grönbete tänk på det.

• sbh

Närkes Brudmarsch var det prästen som tipsade om. Vi har faktiskt inte kunnat lyssna på den på riktigt. Prästfrun är en av musikanterna och hon har nynnat den i telefonen åt oss. Vi tyckte att den var fin, men vi har inte kunnat hitta den någonstans på nätet. tyvärr...

• Sam

Hej

Vi skall ha ett bröllop i augusti och behöver ett bra frisör.

Tacksam för era tips??

Hälsningar

Sam

• Krajstajn
    Sam skrev 2012-06-19 11:54:11 följande:

Hej

Vi skall ha ett bröllop i augusti och behöver ett bra frisör.

Tacksam för era tips??

Hälsningar

Sam

Jag tycker Veronika på Salong Dollys är bra. Ligger på järnvägsgatan. Salongdollys.se
    Fåfäng är också bra. Fafangorebro.se
Svar på tråden Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?