• Peos Lena

Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?

Jag söker en bra lokal för ca 40-50 personer, men då jag är nyinflyttad vet jag ingenting. Hjälp mig med tips på vart man kan vara. Tyvärr har vi en skral budget vilket tyvärr utesluter ställen som Karlslundsslott. Vi kommer även att ha många barn med på festen och jag är inte beredd att betala dyra kuvertavgifter för den lilla mat som de äter. Men vad finns för alternativ om man bara vill ha en egen lokal. Är även nyfiken på om det finns några bra catering firmor? Snälla, snälla hjälp mig. Bor i Kumla men kan mycket väl tänka mig även Askersund eller liknande.

• Svar på tråden Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?
  • Peos Lena

Stina

Så du är också student, samma här, vi kanske läser samma kurs till och med! Som student har man inte mycket pengar att röra sig med. Det verkar vettigt att hjälpa till att betala tärnas klänning, om den blir väldigt dyr. Har ni ett färgtema som klänningen skall stämma med?
    Jag var just inne på Blocket och kollade klänningar. Nu ska jag berätta något knäppt. Redan för fem år sedan rev jag ut bilder på bröllops klänningar ur Ameila, det var en som jag tyckte var så söt. Men det är ju som sagt fem år sedan. Då det var en Nixa klänning går det ju att få den uppsydd, men nu hittade jag just en sådan på Blocket, har mailet annonsören, så håll tummarna för mig nu. Fast jag vet inte ännu om det blir den i alla fall.
    600 kr låte ju tokbilligt. Men är det bara håret då, eller är det Make up också? Får du en "provuppsättning" också? Du måste hålla mig uppdaterad.

• sbh

Jag ska in dit och prata med frisören innan. Tror inte att det blir någon prov uppsättning eftersom att det bara ska lockas. Tänkte ha krans i håret. Passar till utomhustemat.

Jag pluggar i Luleå, men är från början från Örebro.

/Stina

• Peos Lena

Ingengörskan

Berätta mer, det är ju riktigt fin där ute. Har du telefonnummer till cateringfirman eller har dom en hemsida? Är det alltså genom dom som ni hyr lokalen? Vi är båda skrivna i Kumla så det är inga problem. När är den stora dagen? Ska ni gifta er i Kumla kyrka då? Visst är jag nyfiken....

• Peos Lena

Stina

Bor du i Luleå också eller pluggar du på distans? Vad pluggar du, det måste vara något tekniskt???

• sbh

Peos Lena

Jag bor i luleå nu. Är klar om några veckor!!! Har läst till beteendevetare inom psykologi, läser även psykiatri.

Har du någon bild på klänningen?
    Tyvärr har jag bara vanliga kort på min. Killen vill inte veta hur den ser ut fören bröllopsdagen så jag måste vara lite hemlig...

Vad läser du?
    Stina

• Peos Lena

Det måste kännas skönt att snart vara färdig. Just nu läser jag Medi- och kommunikation. Har tagit magister i historia och skall nästa termin även läsa 10 p Akrivkunskap i Härnösan, har nog tagit mig vatten över huvudet, men det är så kul, vill aldig mer jobba.
    Jag har ingen bild och på Nixas hemsida finns ingen heller, pröva den här länken, det var bilden på Blocket
    www.blocket.se/view/4976836.htm&l=0&c=1&city=9
    Man ser inte riktigt hur sen ser ut, men jag tycker att den är ren och enkel. Den har brodyr under byst och runt armar.

• sbh

Den blir nog jättebra!
    Ha en kompis som läser sista året på medie-kommunikation.
    Vilket år läser du?
    /Stina

• Peos Lena

Jag är bara på B-kurs än så länge, så det blir några år till.
    Jag hoppas att hon svarar mig, fast jag är mycket kortare än vad hon är, men det är nog lättare att lägga upp än ned.
    Vad kostar det att hyra en klänning? Får man dagen innan eller hur funkar det?
    Nu måste jag ta tag i mig själv, måste ringa en lärare och fråga lite om min uppsats, men där här är så mycket roligare.

• sbh

Jag vet hur det är... Har man hamnat här så har man...

Min klänning kostar 3000kr att hyra. Jag ska hämta den på torsdagen och lämna tillbaka den på måndagen.

Lycka till m ed plugget!
    Stina

• Peos Lena

Tack Stina, det kan jag behöva, känner inte mycket till inspiration just nu. Jag hoppas allt går bra med din klänning, jag är nyfiken på hur den ser ut. Berätta lite om du vill.

Svar på tråden Hjälp!!! Var finns en fin festlokal i Örebro-Kumla trakten?