• Ms. August

    Helsingborg 2

    Godmorgon tjejer! De verkar som om de har stängt igen vår tråd?! Men vi gör en ny..

  • Svar på tråden Helsingborg 2
  • StinaGerman

    Hej hej!
    Har en otursdag på jobbet, började med att jag försov mig och kom in kl 9!..

    I helgen träffade vi vår präst, hon var jättesnäll och vi gick igenom allting. Kommer ju att ha vissa saker på spanska, så det var ju endel att prata om.
    Igår blev jag nästan klar med inbjudningarna, i a f till vännerna. Ska skicka ut dem imorgon.
    Här kommer bild groups.msn.com/stinagerman/shoebox.msnw
    Vi satte osa datumet till 20 juni, vilket ju inte är så långt till. Har ni andra fått ut era inbjudningar?

  • Glädje

    Hej Stina!
    Vilka fina bilder!!!! Du kommer att bli sååååå fin. Och vilka fina inbjudningar!!!
    Kram
    K

  • StinaGerman

    Vad kul att du tycker det! Jag ska nog fortsätta på festprogrammet idag, om jobbet tillåter... Hur går det med ditt? Eller, ert, ska det ju vara... ;)
    Eller så gör jag vigselprogrammet, skriver ner det som vi valt ska vara med. Det var så roligt att träffa vår präst det var mkt som klarnade! :)
    Och nåra småproblem dök också upp. Tex ska min man ha bestman, och det hade inte jag en aaaaning om, så nu måste jag ta mig en rejäl funderare! Vem ska jag ha som tärna!!?..

  • Ms. August

    Hallå tjejer, super fina inbjudningar! Vårt OSA går ut den 1:a juni så nu ska vi se hur många som lyckas svara i tid ;)
    Jag försöker kolla lite på bordsplacering och fest programmet.
    Snart bara två månader kvar ju hihihi.. såååå spännande!

  • Rystall

    Jättefina bilder Stina! Du kommer att bli ännu vackrare på din bröllopsdag. Och vilken lite söt kisse. Fick du några bra tips av eran präst som du gärna delar med dig av?

    Kram Lisa

  • iiika

    Verkligen fina bilder Stina!
    Vårt OSA går också ut den 1 juni, ska bli så spännande! Det är lustigt - inbjudan gick ut i mars, men ändå väntar hälften med att svara till sista veckan...
    Häromdagen ringde vår präst och ville komma hem till oss om två veckor och prata - ska också bli spännande! Känns som att det händer lite nu!!! KUL!

  • StinaGerman

    Hej!
    2,5 månader kvar... Jag kände faktiskt av en del nervositet när vi satt o gick igenom vigseln med prällen. Det blev så verkligt allt, med löftena osv.
    Hon tyckte att vi skulle ha vår vigsel precis som vi ville, så jag går in med min pappa, min man vill avge sina löften på spanska. Hon säger vad han ska säga på sv, han "repeterar" på spanska! :)
    Tips från henne var väl det vanliga: ät o framför allt drick mkt innan, för det blir varmt. Att aldrig vända sig om så att man kommer rygg mot rygg i kyrkan, det ser ej bra ut. Vi vill även att hon säger Nu får du kyssa bruden, eller liknande, det finns inte med i vigselordningen, så det får man säga till om. Hon sa mkt bra grejer, men kommer inte ihåg mer.
    Trevlig och Solig Helg!!

  • Glädje

    Hej tjejer!
    Hur går det för er? Det var länge sedan vi skrev på "vår" tråd.
    Jag pratade med vår präst igår och vi ska träffa honom nästa vecka. Han verkar jätte bra så det känns skönt.
    Annars har det mesta fallit på plats, ska börja på festprogrammet nu i dagarna...har lite svårt att komma igång med det.
    Ha en underbar midsommar!
    Kram

  • iiika

    Ja, det var länge sen! Allt går bra för vår del också, vi träffade vår präst för ett par veckor sen, han ville komma hem till oss på besök! Kändes hur bra som helst, vi pratade om både praktiska saker och om äktenskapet i sig osv. Han var helt kanon! Vi fick också göra som ville vid vigesln - bl a att jag går in med min pappa. Blir såå bra!

    Ska också komma igång ordentligt med festprogrammet, har inte riktigt gjort det än. Det var enklare att sitta inne och pyssla när det var kallt ute...

    Ha en bra midsommar du också K och även ni andra så klart!
    Kram A

    PS. Häromveckan hade jag min första mardröm om bröllopet... Jag som trodde att jag var cool.

  • Ms. August

    Hello girls, ja jisses nu var det längesedan.. Det närmar sig med stormsteg för oss alla.. ;) (längtar)
    Hoppas ni alla hade en trevlig Midsommar, jag hade själv semester förra veckan och var hemma i Dalarna och fixade allt som skulle fixas. Träffade fotgrafen, frisören, konditorn, cateringen, sömmerskan osv.. Fullt upp, skulle behövt semester efter istället... hehehe
    Men det är skönt att ha allt detta gjort, med tanke på att det är svårt att göra härifrån..
    Började dessutom med bordsplaceringen, Blähh.. så himla svårt! Känns som om det kommer att ta längst tid att fixa. Har dessutom hunnit med att bli "hippad" två ggr.. mkt roligt

    Ha en bra dag! Kram till er..

  • iiika

    Vad kul att du har hunnit bli hippad 2 gånger redan Anna! Låter spännande!
    Håller med dig om att bordsplaceringen är riktigt svår, men det är samtidigt himla kul! Jag tror vi har lyckats faktiskt, men vi får väl gå igenom den en gång till först kanske...

    Vilket underbart väder det är idag! Hoppas att det är sånt här väder den 6:e, 13:e och 20:e augusti också!!!

  • Ms. August

    Är ni redan klara med er bordsplacering?! Hmm.. känns som om jag måste jobba lite i helgen
    Eller vi kanske kan hyra in er och ni gör våran också?!
    Skämt åsido, jag får nog rycka upp mig nu.. Ska försöka göra rispåsarna i helgen. Men det är så svårt när vädret är så här.

    Undrar hur varmt det kommer vara i klänningen om det blir ca 30 grader ute *funderar* Man kanske kan sy in sådana här små batteridrivna fläktar i kjolen hehehe.. (börjar bli lite trött nu)

    Jag hade ju tänkt ha ett inlägg i guld i min klänning, men jag tror jag skippar det nu.. Sömmerskan ringde och berättade att det tyget jag vill ha skulle kosta ca 1000 sek per meter!! Så det får bli vitt i stället..

    Ha en skön kväll i solen!

  • iiika

    Jo, bordsplaceringen är faktiskt rättså klar, men däremot inte festprogrammen, vigselprogrammen osv, osv... Förra helgen hade jag och min blivande sångstund och testade vilka sånger vi ska ha till festen. Men sen vågar man väl ändå inte trycka det eftersom någon kanske inte kan komma och då ändras hela placeringen...suck. Men, det är trevliga problem man har!

    Fläktar i kjolen vore inte så dumt! Undrar om det finns på Ebay...

    Verkar väldigt dyrt med 1000:- per meter, var det äkta guld i tyget eller? Jag tycker du gör rätt som tar vitt istället! Den blir säkert precis lika fin!

    Ha en härlig sommarhelg!

  • Glädje

    Nu börjar jag känna mig stressad. Jag har varken klart vigselprogram, festprogram eller bordsplacering.
    Vi träffade prästen i fredags, allt kändes jätte bra! Kul!

  • Ms. August
    Hjälp, nu börjar jag bli riktigt nervös.. Hur känner ni tjejer?! Är ni klara med allt?? Jag tycker jag har checklistor överallt hemma för att komma ihåg allt som ska göras.. Bara 19 dagar kvar ju!!
    -Rystall, hur gick det med ringen till din blivande?! Jag är jättenöjd med min, har provat den x antal ggr, tom en repa i den (Ooops).
    Kram till er!
  • StinaGerman

    Hej tjejer!
    Känner igen mig i att stressen o nervositeten börjar komma krypande.. Har också en lista och massa lappar vid telefonen där hemma. Var i Italien 2 veckor, fixade ring till mig, kläder till honom och fotograf (!) Det är en italiensk fotografvän som kommer upp bara för att fota oss, men då får vi ha med honom hela dagen, morgon till kväll så det är värt det. :)
    Det är sååå kort tid kvar nu och så man längtar eller hur?!
    Kram på er
    Stina

  • Rystall

    Ms. August: Han bestämde sig till slut. En bra stund efter att dom hade stängt affären. Vi har inte fått dom än, men förhoppningsvis denna vecka.

    Vi satt igår med listan över våra gäster och försökter knåpa ihop roliga beskrivningar. Många skratt och mycket svett blev det. Skall fortsätta idag.

Svar på tråden Helsingborg 2