Inlägg från: Ms. August |Visa alla inlägg
  • Ms. August

    Helsingborg 2

    Godmorgon tjejer! De verkar som om de har stängt igen vår tråd?! Men vi gör en ny..

  • Svar på tråden Helsingborg 2
  • Ms. August

    Det var jätte trevligt att träffa er igår, det skulle vara kul att göra om det senare och se hur långt vi hunnit..
    Här kommer i alla fall den omtalade länken till håruppsättningar (danska)
    http: //www. bryllup .dk / bryllupsforum
    (ta bort mellanslagen som vanligt)

  • Ms. August

    Vi kommer att ha ett värdpar som även kommer att ha rollen som "toastmasters".. Min lillebror börjar bli riktigt nervös Han har nog inte riktigt insett vad det innebär förrän nu.
    -Stina, de du frågar har ju nästan 4 månader på sig att förbereda sig så det blir nog inga problem.
    //Anna

  • Ms. August

    Lustigt, vi måste ha skrivit samtidigt Vi kommer i alla fall också ha ungefär samma upplägg som er..Min bror och hans sambo agerar värdpar och sedan får lillebor axla manteln som toastmaster..

  • Ms. August

    Hehehehe... Ingen fara, men jag tänkte att det är bäst jag skriver ut mitt namn..

  • Ms. August

    Här är en länk till den klänning som jag försökte att beskriva.. (jag ska inte ha silver brodyret)
    Tror ni att det passar och ha ngn form av guldfärg där den är marinblå eller skulle det vara snyggare att ha den helt i creme?
    Svåra beslut man har att ta
    www.bonny.com/bonny/449.html

    .....girls, it's Friday today!! Jippi.. Hoppas ni får en riktigt härlig helg..

  • Ms. August

    Tack, va roligt att ni tycker om den.. Men sedan får vi ju se hur den blir att se ut färdigsydd.. kanske blir helt annorlunda..

    Katarina- när var det ni hade tänkt att kryssa?? Vi kollade lite igen och funderar nog för tillfället på "Western eller Eastern caribbean cruise"..

  • Ms. August

    Hello girls, hoppas ni haft en härlig helg trots det nyckfulla vädret..
    -Rystall, hur har det gått, är det ngn som har svarat ännu?? De har ju snart haft en halv vecka på sig
    Vi var ner till Tyskland och Bordershopen i Torsdags tillsammans med halva skåne kändes det som..
    Nu är i alla fall all alkohol inhandlad och transporterad till Dalarna. Sedan har jag dessutom köpt, slöja, skor och tiara i helgen.. Känner mig riktigt duktig..
    Ååhhh va kul det är att handla
    Tack för sidan Stina, höll på att leta mig fördärvad efter sidan, tycker den är riktigt härftig "boll-buketten".
    Ha en bra kväll!
    Hilsen Anna

  • Ms. August

    Har ni föresten kommit överens med prästen när ni ska träffas?? Vår präst ringde i Fredags och vi ska inte träffas förrän den 3:e augusti (!) Är inte det lite sent?

  • Ms. August

    Jag vill också gå på bröllop får nog vänta till vårt verkar det som.
    Jag får väl lugna ner mig lite ang prästen då och ta det lite med ro..
    Smart av dig Stina att köpa slöjan här på BT, fick du bra pris och så? Hel lång eller hur skulle den se ut?
    Va snällt av er präst att hjälpa er med översättningen så att ni slipper sitta att göra det själva.
    -Katarina, hur har det gått med kryssningen?? Har ni bestämt ngt?

  • Ms. August

    Åhh.. så avundsjuk jag bliiir. Vi har inte bokat ngt ännu Bokade du gm ngn agent eller direkt via RCCL? Gissa om du kommer få berätta massor när du kommer tillbaka Fick ni bra pris eller var det hutlöst dyrt när ni åker? Vad tog ni för slags hytt?

    Det var ju ett bra pris på slöjan, är den alltså lång så den agerar släp??
    Min är så att den går ner på ryggen inte riktigt till rumpen. Den är i ivory med en smal guldkant runt hela (tänkte matcha inlägget i klänningen)

  • Ms. August

    Girls, det är Fredag.. såå skönt!

    ... Måste bara fråga er, är det ngn som börjat drömma mardrömmar?? Två ggr har jag drömt att allt slutar i kaos, gästerna har skit tråkigt, jag gråter och hela planeringen går fel
    Puhh.. hur ska detta gå, tre månader kvar ju. Hoppas det är övergående.

    Önskar er en jätte härligt helg!
    Hilsen Anna

  • Ms. August

    Hallå tjejer, super fina inbjudningar! Vårt OSA går ut den 1:a juni så nu ska vi se hur många som lyckas svara i tid ;)
    Jag försöker kolla lite på bordsplacering och fest programmet.
    Snart bara två månader kvar ju hihihi.. såååå spännande!

  • Ms. August

    Hello girls, ja jisses nu var det längesedan.. Det närmar sig med stormsteg för oss alla.. ;) (längtar)
    Hoppas ni alla hade en trevlig Midsommar, jag hade själv semester förra veckan och var hemma i Dalarna och fixade allt som skulle fixas. Träffade fotgrafen, frisören, konditorn, cateringen, sömmerskan osv.. Fullt upp, skulle behövt semester efter istället... hehehe
    Men det är skönt att ha allt detta gjort, med tanke på att det är svårt att göra härifrån..
    Började dessutom med bordsplaceringen, Blähh.. så himla svårt! Känns som om det kommer att ta längst tid att fixa. Har dessutom hunnit med att bli "hippad" två ggr.. mkt roligt

    Ha en bra dag! Kram till er..

  • Ms. August

    Är ni redan klara med er bordsplacering?! Hmm.. känns som om jag måste jobba lite i helgen
    Eller vi kanske kan hyra in er och ni gör våran också?!
    Skämt åsido, jag får nog rycka upp mig nu.. Ska försöka göra rispåsarna i helgen. Men det är så svårt när vädret är så här.

    Undrar hur varmt det kommer vara i klänningen om det blir ca 30 grader ute *funderar* Man kanske kan sy in sådana här små batteridrivna fläktar i kjolen hehehe.. (börjar bli lite trött nu)

    Jag hade ju tänkt ha ett inlägg i guld i min klänning, men jag tror jag skippar det nu.. Sömmerskan ringde och berättade att det tyget jag vill ha skulle kosta ca 1000 sek per meter!! Så det får bli vitt i stället..

    Ha en skön kväll i solen!

  • Ms. August
    Hjälp, nu börjar jag bli riktigt nervös.. Hur känner ni tjejer?! Är ni klara med allt?? Jag tycker jag har checklistor överallt hemma för att komma ihåg allt som ska göras.. Bara 19 dagar kvar ju!!
    -Rystall, hur gick det med ringen till din blivande?! Jag är jättenöjd med min, har provat den x antal ggr, tom en repa i den (Ooops).
    Kram till er!
Svar på tråden Helsingborg 2