• Bride2B..

långa och lite mörka hår på armarna..lösning?

Jag har ett litet problem men långa och lite mörka hårstrån på armarna tills armbågen. Jag vill gärna inte ta bort dessa eftersom de bara kommer bli jobbigare allt eftersom!

Finns det någon som har någon idé om hur man kan lösa ett sådant problem? jag har fått ett tips om att bränna de men jag är inte riktigt säker. Vill så gärna att de döljs under den stora dagen. (har inte bestämt mig om jag ska ha handskar än heller)

• Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?
  • Texas

Jag fick hjälp av min frissa att bleka armhåren på bröllopsdagen. Det blev bra för de syns inte alls mycket på korten.

• pickolina

Det där är bara en skröna... Håret blir inte alls mer eller grövre när man rakar det. Det som gör att många får det för sig är att håret kommer upp ganska samtidigt samt att det känns lite stubbigt pga att håren är rakt avskurna... Att hårstråna kanske verkar grövre är pga att ett hårstrå som är utväxt blir slitet och då oxå tunnare, ljusare. Om håret precis växt ut har det inte hunnit slitas ner och är därför lite, lite grövre. Marginell skillnad och inget att oroa sig över. Det är alltså INTE så att håren blir fler och grövre av att raka dem. Din kompis hade säkert en hormonförändring under denna tiden som gjorde att hon fick mera kroppshår. Att det skedde under perioden då hon rakade sig var med all sannolikhet mera en tillfällighet.

Jag har rakat armarna till och från sedan tonåren och mitt hår är och förblir detsamma under de perioderna jag inte rakar. Ingen förändring i behåringen där inte. Jag rakar även överläppen, under armarna, benen och på lite "intimare" ställen och jag lovar att jag inte ser ut som en behårad apa om/när jag väljer att skippa rakningen vissa perioder... *LOL* Så du har inget att oroa dig för om du skulle vilja testa att raka armarna..... =))

• lillsmurf

Kanske bara jag som inbillar mig men jag tycker att stubben som kommer ut på benen är grövre än de fjun man hade som ung innan man började raka sig överallt!

• lillsmurf

Jag skulle verkligen vilja testa såna där vaxstripes på överläppen, men jag är livrädd för att det skall växa ut nån mörk mustasch efteråt!

Men det kanske inte blir några problem då!

• Mollinka

Jag har testat hårborttagningscreme på armarna, funkar superbra! Håret som växer ut är exakt lika som det som var innan jag tog bort det! Snyggt resultat på alla sätt med andra ord!

• pickolina

Lillsmurf -att håret inte är detsamma nu som förr har inte med rakningen att göra utan att hårväxten förändras med tiden, pga hormoner osv. Rakningen ger ingen skillnad. Hade du inte börjat raka dig hade fjunen ändå blivit grövre med tiden, detta beror inte på rakningen. Men eftersom många börjar raka sig innan man blivit fullvuxen så tror de att det är rakningen som gett förändringen.

Jag har rakat överläppen mer eller mindre regelbundet sedan tonåren och jag garanterar att jag inte fått någon som helst förändring i mörkhet eller tjockhet på hårstråna....

• annaglitter

Jag går och tar bort på överläppen med hjälp av diatermi. Det gör ju himla ont men det är det värt för det kommer aldrig tillbaka!!!
    Till hösten ska jag börja med armarna

• Bride2B..

annaglitter, återkom gärna me priser :)

• annaglitter

Bride 2B...
    www divage se där går jag, där finns priser :)

• annaglitter

På överläppen klarar man inte så många minuter så ungefär 10-15 minuter brukar det ta. Och vi skulle diskutera priser för armarna till hösten då det inte går att göra under sommaren för det blir lättare ärrbildningar i solen

• Brud 20 aug

Jag kommer nog att ha handskar så slipper jag det problemet, fast jag skulle nog vilja ha handskar i vilket fall som helst.

• Bride2B..

annaglitter, skall kolla mer in på den adressen när jag har tid :)

Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?