Det där är bara en skröna... Håret blir inte alls mer eller grövre när man rakar det. Det som gör att många får det för sig är att håret kommer upp ganska samtidigt samt att det känns lite stubbigt pga att håren är rakt avskurna... Att hårstråna kanske verkar grövre är pga att ett hårstrå som är utväxt blir slitet och då oxå tunnare, ljusare. Om håret precis växt ut har det inte hunnit slitas ner och är därför lite, lite grövre. Marginell skillnad och inget att oroa sig över. Det är alltså INTE så att håren blir fler och grövre av att raka dem. Din kompis hade säkert en hormonförändring under denna tiden som gjorde att hon fick mera kroppshår. Att det skedde under perioden då hon rakade sig var med all sannolikhet mera en tillfällighet.
Jag har rakat armarna till och från sedan tonåren och mitt hår är och förblir detsamma under de perioderna jag inte rakar. Ingen förändring i behåringen där inte. Jag rakar även överläppen, under armarna, benen och på lite "intimare" ställen och jag lovar att jag inte ser ut som en behårad apa om/när jag väljer att skippa rakningen vissa perioder... *LOL* Så du har inget att oroa dig för om du skulle vilja testa att raka armarna..... =))