• Bride2B..

långa och lite mörka hår på armarna..lösning?

Jag har ett litet problem men långa och lite mörka hårstrån på armarna tills armbågen. Jag vill gärna inte ta bort dessa eftersom de bara kommer bli jobbigare allt eftersom!

Finns det någon som har någon idé om hur man kan lösa ett sådant problem? jag har fått ett tips om att bränna de men jag är inte riktigt säker. Vill så gärna att de döljs under den stora dagen. (har inte bestämt mig om jag ska ha handskar än heller)

• Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?
  • Amris

Jag har själv samma problem. Inte roligt... Ibland brukar jag använda en kräm (tror den heter Veet) som man smetar på armarna och stryker bort efter några minuter. Det tar ju bort håren tillfälligt, men växer ju ut efter ett tag igen. Det hjälper dig i alla fall på den stora dagen. Har tyvärr inget annat tips att ge dig. Nån annan som kan ge oss några goda råd?

• Nikki27

testa att bleka dem. men gör det i god tid innan bröllopet, så att du får se resultatet.

• Jenjo

Vaxa bort dem! Då håller de sig borta längre.

• te75

Jag brukar använda en blekningskräm för kroppen, minns inte vad den heter nu men den finns på Åhléns city i sthlm och en del parfymerier. Efter ca 10 min är håren helt blekta på ett väldigt naturligt sätt-de blir i det närmaste osynliga. Håller i ett par veckor och sedan börjar det växa ut mörka "rötter" igen. Har provat MYCKET i hårborttagningsväg men tycker att det här är oslagbart när det gäller armarna!

• K.C

jag rakar. inte alls så jobbigt som man kan tro. har iofs inte mycket eller mörkt, det blir kanske annat då. men isf skulle jag vaxa.

• Bride2B..

Mina kusiner har vaxat och fortsätter at växa de men jag vill inte det riktigt eftersom det bara kommer bli jobbigare att sköta om de till slut... bleka kan vara någonting... te75 kan du kolla den där blekningskrämen för mig?? hur mycket kostar den?

• te75

BRIDE 2B:har kollat och krämen heter "Andrea - extra strenght creme bleach for the body". Kommer inte ihåg exakt men den kostar typ 120 kr har jag för mig och räcker nog minst till två omgångar(har inte använt den sedan förra sommaren så minnet är lite luddigt)Den räcker iaf minst till två omgångar. Har provat andra blekkrämer som är billigare men de var inte alls lika bra. Har sett att fler affärer har tagit in den så den är nog inte så svår att få tag på.

• miss luxor

För mig funkar det jättebra att raka! Inge jobbigt. Går fort. Blir inga direkta stubb heller - och jag är hårig som en apa.. :)

• Bride2B..

usch, ne jag vågar inte raka :(

Men jag ska kolla upp den där blekningskrämen för kroppen... vilka kroppsdelar brukar du bleka (tänkte på området eftersom den räckte till 2 omgångar ungefär)

• lij

Jag brukar trimma armhåret med en hårtrimmer. Det gör att det syns mindre och någon utväxt blir det inte heller.

Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?