• Bride2B..

långa och lite mörka hår på armarna..lösning?

Jag har ett litet problem men långa och lite mörka hårstrån på armarna tills armbågen. Jag vill gärna inte ta bort dessa eftersom de bara kommer bli jobbigare allt eftersom!

Finns det någon som har någon idé om hur man kan lösa ett sådant problem? jag har fått ett tips om att bränna de men jag är inte riktigt säker. Vill så gärna att de döljs under den stora dagen. (har inte bestämt mig om jag ska ha handskar än heller)

• Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?
  • te75

Bride2B: Över hela armarna plus lite småduttar här och där Men som jag skrev tidigare var det ett tag sedan jag använde den så det är mycket möjligt att den är drygare än jag minns...

• Bride2B..

te75, ja ska deffinitivt kolla upp det. Tänkte åka in till stan på onsdag så då får jag passa på att göra det :)

• Sippen

Kan du inte rulla upp dem på hårrullar? :)
    Skämt åsido, jag har samma sak som du på armarna och jag brukar raka dem, funkar utmärkt och det har jag gjort i kanske 15 år. Håret på mina armar är tunnare och finare än håret på benen, så då blir stubben inte så hård.

• Sandi99

Jag brukar också bleka med Andrea! Sketabra!

• Mindjive

För mig brukar det hjälpa bara att sola... då syns inte håren alls lika bra och bleknar dessutom lite. Fast då har jag inte JÄTTEMYCKET hår på armarna....

• Modestie

på sommaren tar jag alltid hårbortagningsmedel för benen på armarna också, vill inte ha långa ljusa strån på armarna därför undviker jag att bleka, det syns ju tydligt med vitt hår om man blir lite brun

• AndreaM

Bleka med Andrea? Ja jo jag är rätt bra att bleka med!

• pickolina

Jag tycker personligen att det fungerar utmärkt att raka... Går snabbt och är smidigt. Inga bekymmer alls...

• lillsmurf

Jag har aldrig provat och raka armarna, måste fråga er tjejer som rakar, blir inte hårstråna väldigt grova och mörka sen när de väl växer ut? Man måste ju fortsätta raka sig hela livet då ju! Minns att en tjejkompis rakade sina armar när vi var små 11-12 år eller nåt sånt! Hon var helt luden på armarna sen när håret började växa ut igen, såg ut som det var dubbelt så mycket hår!

• StinaS

Jag har rakat mina ben sedan tonåren - och jag är över 40 idag. Hårstråna på benen är inte ett dugg tjockare eller mörkare än när jag var i tonåren. Tvärtom verkar de minska lite numera (har troligen med åldern att göra). Så det är i alla fall min lilla erfarenhet.

Svar på tråden långa och lite mörka hår på armarna..lösning?